Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żuczki

Temat tygodnia: "Karnawałowe zabawy" (31.01.2022- 04.02.2022)

31.01.2022
Temat dnia: "Lalki idą na bal"- słuchanie wiersza Joanny Wasilewskiej połączone z kartą pracy.

Witamy was w poniedziałek :) Nowy tydzień, nowe wyzwania! Zapraszamy do wspólnej zabawy! :)

1. Na początek przywitajmy się piosenką. Każdy tańczy tak jak najlepiej potrafi!

https://www.youtube.com/watch?v=g51_VNmkCXs

2. „Stroje balowe”- praca z obrazkiem.
Proszę rodziców o wydrukowanie obrazków z kostiumami karnawałowymi. Poniżej propozycje:

Rodzic zadaje dziecku pytanie: "Za kogo przebrane są dzieci?". Dziecko patrząc na ilustracje odpowiada. Następnie na polecenie rodzica wskazuje kostiumy, które najbardziej mu się podobają. Wyjaśniamy również, że w karnawale odbywają się bale, na które przychodzi się w stroju balowym.

3. "Lalki idą na bal"-  słuchanie wiersza Joanny Wasilewskiej. Rodzic czyta wiersz, a dziecko słucha z uwagą.

Dzisiaj bal w przedszkolu wielki.
Czyszczą lale pantofelki,
Piorą szale, sukieneczki
W paski, kratki i kropeczki.

Już laleczki wystrojone,
Każda piękna ma koronę.
Złotą, lśniącą brylantami,
Ozdobioną cekinami.

Dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica:

  • Co robiły lale, szykując się na bal?
  • Co każda lalka miała na głowie?
  • Jakie były ich korony?

4. "Najwięcej balonów"-  karta pracy do wydrukowania.

5. Zapraszamy teraz na gimnastykę!

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc

Propozycje zabaw popołudniowych:

1. „Ptaszek”- zaśpiewajcie piosenkę, pokażcie jej treść za pomocą ruchu. Pamiętacie? Uczyliście się tego ostatnio.

https://www.youtube.com/watch?v=D3OTmJJ_Bk4

Lata mały ptaszek, (dziecko chodząc po pokoju udaje że lata, macha „skrzydełkami”)

nic go nie zatrzyma. (wskazującym palcem pokazuje gest zaprzeczenia)

O ziarenka prosi, (wyciąga rączki naprzemiennie raz jedną, raz drugą)

Zima się zaczyna. (pokazuje że jest zimno)

Masz tu ptaszku garść okruszków, (pokazuje dwie złączone garstki)

Żebyś pusto nie miał w brzuszku. (wskazującym palcem pokazuje gest zaprzeczenia i jednocześnie drugą rączką klepie się po brzuchu).

2. „Ozdabiamy koronę”- lepienie z plasteliny.
Dajemy dziecku wydrukowaną kartkę z koroną.
Zadanie dla dziecka: formowanie małych kuleczek z kolorowej plasteliny, rozpłaszczanie ich i nalepianie na koronie.

3. „Pajacyki na balu”- zabawa ruchowa z elementem skoku.
Dziecko skacze swobodnie w miejscu i do przodu. Na hasło „Pajacyk nadmuchuje balonik!”- zatrzymuje się, robi wdech nosem i wydech ustami.

Życzymy owocnej pracy :)

Temat tygodnia: "Co robią zwierzęta zimą?" (24.01.2022- 28.01.2022)

28.01.2022

Temat dnia: Zima w lesie

Dzień dobry w piątek:-) Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy.

1. Na początek jak zawsze zabawa ruchowa na rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI

2. Teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu o zwierzętach zimową porą:

https://www.youtube.com/watch?v=6WuoGRFs40g

3. Opowieść ruchowa Spacer po lesie

Proponuję Wam dzisiaj spacer po lesie:-)

Rodzic opowiada, wykonując odpowiednie ru-chy, gesty. Dzieci wykonują czynności, o których jest mowa w opowiadaniu.

Idziemy przez zimowy las. Jest dużo śniegu. Podnosimy wysoko kolana, aby nie wpaść w zaspy. (Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan). Dookoła jest dużo małych choinek. (Rysują obiema rękami w powietrzu kształt choinki). Delikatnie odsuwamy na boki ich gałązki, aby nie porysowały nam twarzy. (Naśladują odsuwanie gałązek).Zaczy-na padać śnieg. (Naśladują ruchami palców padający śnieg). W oddali widać siedzącego małego zajączka. Przestraszony, rozgląda się na boki. (Dzieci przykucają, przykładają ręce do głowy – tworzą uszy zajączka, kręcą głową raz w jedną stronę, raz w drugą). Zobaczył nas i szybko ucieka. (Wykonują zajęcze skoki w różnych kierunkach). Nie bój się, zajączku! Nie zrobimy ci krzywdy. Ale już go nie widać. Na polanie stoi paśnik dla sarenek. Ma duży opadający daszek. (Rysują obiema rękami w powietrzu daszek). Pa-dający śnieg przysypał jednak drogi, które do niego prowadzą. Zamieciemy ścieżki, aby zwierzątkom łatwiej było do niego dotrzeć. (Naśladują zamiatanie). Dołożymy także sia-na do paśnika, aby sarenki nie były głodne. Mamy je w swoich plecakach. (Wykonują skłony, naśladują wyciąganie siana z plecaka i wkładanie go do paśnika). Jesteśmy już zmęczeni i zmarznięci, biegniemy więc cichutko do przedszkola, aby nie płoszyć zwierzą-tek. (Biegną za rodzicem). Siadamy przy kaloryferze i rozcieramy zmarznięte ręce i policzki. Uśmiechamy się do sąsiada siedzącego z jednej i z drugiej strony. Jesteśmy zadowoleni z zimowego spaceru. (Dzieci uśmiechają się rodzica).

4. A teraz przypomnijmy sobie piosenkę której uczyliśmy się wczoraj:

https://www.youtube.com/watch?v=D3OTmJJ_Bk4

Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma

O ziarenka prosi, zima się zaczyna.

Masz tu ptaszku garść okruszków,

Żebyś pusto nie miał w brzuszku. x 2

Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma

O ziarenka prosi zima się zaczyna.

Masz tu ptaszku garść okruszków,

Żebyś pusto nie miał w brzuszku x 2

5. Ćwiczenie spostrzegawczości „Ślady na śniegu”

Odgadnij po śladach które zwierzęta były przy paśniku pobierz

Zabawy popołudniowe:

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Co robią ptaszki?

Dziecko podaje przykłady czynności, które mogą wykonywać ptaszki, np.:

latają, skaczą, chodzą, zbierają ziarenka, siedzą na gałązkach, piją

Następnie rodzic mówi: Ptasz-ki... i podaje nazwę czynności, np.

latają, a dzieci pokazują, w jaki sposób one to robią.

W razie trudności rodzic pomaga

2 Ćwiczenie klasyfikacyjne "Pomieszane ziarenka" (potrzebujemy 3 tacki i ziarenka)

Dzieci rozdzielają pomieszane ziarenka: grochu, pszenicy i drobnej fasolki na odpowiednie tacki

3. Pokoloruj obrazek sroczki pobierz lub sikorki pobierz

Dziękujemy i pozdrawiamy Was serdecznie:-)

 

27.01.2022
Temat dnia" "Ptaszek"- zabawy muzyczno- ruchowe.

Dzień dobry w czwartkowy poranek :) Mamy nadzieję, że humory Wam dopisują i będziecie się świetnie bawić!

1. W zdrowym ciele zdrowy duch! Na dobry początek rozgrzejmy nasze ciała piosenką!

2. „Ptaszki do karmnika”- zabawa orientacyjno- porządkowa:
Potrzebny będzie: rysunek karmnika. Dziecko "ptaszek" fruwa po pokoju przy ulubionej piosence. Kiedy muzyka ucichnie ptaszek musi znaleźć się w karmniku. Dziecko dotyka rączką ilustracji. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3. Słuchanie piosenki "Ptaszek".

Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma

O ziarenka prosi, zima się zaczyna.

Masz tu ptaszku garść okruszków,

Żebyś pusto nie miał w brzuszku. x 2

Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma

O ziarenka prosi zima się zaczyna.

Masz tu ptaszku garść okruszków,

Żebyś pusto nie miał w brzuszku x 2

4. Rozmowa na temat piosenki:

  •  o co prosi głodny ptaszek?
  • co dzieci dały ptaszkowi?
  • czy paszek o którym mowa w piosence był duży czy mały?

5. Zabawa inscenizowana do piosenki. Dziecko i rodzic naśladują treść piosenki.

Lata mały ptaszek, (dziecko chodząc po pokoju udaje że lata, macha „skrzydełkami”)

nic go nie zatrzyma. (wskazującym palcem pokazuje gest zaprzeczenia)

O ziarenka prosi, (wyciąga rączki naprzemiennie raz jedną, raz drugą)

Zima się zaczyna. (pokazuje że jest zimno)

Masz tu ptaszku garść okruszków, (pokazuje dwie złączone garstki)

Żebyś pusto nie miał w brzuszku. (wskazującym palcem pokazuje gest zaprzeczenia i jednocześnie drugą rączką klepie się po brzuchu).

6. Nauka piosenki „Ptaszek” (fragmentami, metodą ze słuchu).

7. „Relaksik”- ćwiczenia oddechowe „Joga dla dzieci".


Propozycje zabaw popołudniowych:

1. Zabawa paluszkowa „Sroczka”.
Rodzic mówi i pokazuje, dziecko naśladuje.

Sroczka kaszkę warzyła, (naśladuje mieszanie kaszki w garnuszku)

dzieci swoje karmiła. (we wgłębieniu lewej dłoni)

Temu dała na łyżeczce, (dotyka małego palca)

Temu dała na miseczce, (dotyka serdecznego palca)

Temu dała na spodeczku, (dotyka środkowego palca)

Temu dała w garnuszeczku. (dotyka wskazującego palca)

A dla tego nic nie miała! (podnosi kciuk i rękę).

Frrr!- po więcej poleciała.

2. „Rytmy”- wyklaskiwanie rytmów.
Rodzic wyklaskuje określony rytm dziecko powtarza.

3. „Podskocz”- zabawa słuchowa z elementem liczenia.
Rodzic klaszcze, dziecko liczy. Zadaniem dziecka jest podskoczenie tyle razy, ile klaśnięć usłyszało.

4. „Zabawy z plasteliną”- ćwiczenie kształtujące małą motorykę.
Dziecko ugniata plastelinę, wałkuje, spłaszcza, robi kulkę, przekłada z jednej rączki do drugiej, ściska ją. Pilnujemy, by przy tych czynnościach zaangażowane były obie rączki.

5. „Balonik”- ćwiczenie grafomotoryczne - karta pracy do wydrukowania.

 

 

26.01.2021

Temat dnia: Liczymy ptaszki

Dzien dobry w środę:-)

Dzisiaj przed nami zajęcia matematyczne. Będziemy liczyć ptaszki i nie tylko:-) Życzymy Wam miłej zabawy:-)

1. Na początek zaczynamy od rozgrzewki:

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2. Ilustracja ruchowa rymowanki „Mały ptaszek”

Rodzic mówi tekst, a dzieci pokazują czynności, o których jest w nim mowa.

Mały ptaszek kiwa głową,                                                  Wolno lata dookoła,

tupie jedną, drugą nogą.                                                      robi małe, duże koła.

Swe skrzydełka już prostuje                                               Dziobkiem w okno postukuje,

i do lotu się szykuje.                                                            przyjaciela poszukuje.

3. Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej "Ptaszki i kot'

Zabawa rozwijająca szybką reakcję "Spłoszone wróbelki".

Dzieci-wróbelki latają po pokoju. Na hasło Idzie kot wróbelki chowają się w wyznaczo-

nym miejscu, np. przykucają przy ścianie.

Opowiadanie Rodzica „Na podwórku” ilustrowane sylwetami (należy przygotować sylwety: 3 karmników pobierz, 2 gili pobierz , 3 wróbelków pobierz, 1 sikorki pobierz, 1 kota pobierz )

Na podwórku przed domem stały trzy karmniki, do których zimą przylatywały ptaszki,

aby się pożywić. Pewnego dnia do pierwszego karmnika przyleciały dwa gile i usia-

dły na daszku; do drugiego karmnika przyleciały trzy wróbelki i usiadły w środku, a do

trzeciego karmnika przyleciała jedna sikorka i latała nad nim, obserwując, czy gdzieś

nie czai się kot

Odpowedz na pytania:

Jakie ptaszki przyleciały do pierwszego (drugiego, trzeciego) karmnika?

Ile ich było?

Gdzie usiadły ptaki?

Rodzic kontynuuje opowiadanie.

Nagle, nie wiadomo skąd, pojawił się czarny kot. Stanął pod pierwszym karmnikiem.

Następnie zwinnie wspiął się do góry i już po chwili był w jego środku. Spłoszone gile, które siedziały na daszku, szybko odleciały. Wróbelki z drugiego karmnika i sikorka

latająca nad trzecim karmnikiem, kiedy tylko zobaczyły niebezpieczeństwo, uciekły. Kot,

który liczył na pyszne śniadanko, niestety musiał obejść się smakiem. Nie udało mu się

nic upolować. Zły zeskoczył z karmnika na ziemię i poszedł na inne podwórko, licząc na

to, że może tam będzie miał więcej szczęścia.

Teraz pora na pytania:

Jakie zwierzę znalazło się pod karmnikiem?

Co zrobił kot?

Co zrobiły ptaszki?

4.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Ostrożne koty”

Dzieci naśladują sposób poruszania się kotów – chodzą jak najciszej na czworakach, aby

nie spłoszyć ptaków

5. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie trzech „Ptaszki w karmniku”

Dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający karmnik pobierz. Układają na nich określoną liczbę

sylwet ptaków  zgodnie z poleceniami rodzica. Dzieci zwracają uwagę, w jakich miejscach znajdują się ptaki: w karmniku, pod karmnikiem, nad karmnikiem, na daszku karmnika.

Przykładowe polecenia dla dzieci:

Do twojego karmnika przyleciały dwa ptaki i usiadły pod karmnikiem.

Do twojego karmnika przyleciały trzy ptaki. Usiadły w karmniku: jeden ptak na

daszku, jeden w środku karmnika, jeden pod karmnikiem.

4. Ćwiczenia graficzne "W karmniku"

Dzieci przyklejają sylwety ptaków w karmniku lub wokół karmnika według własnych

pomysłów

Zabawy popołudniowe:

1. Budowanie karmnika z klocków w kształcie figur geometrycznych według wzoru poka-

zanego przez nauczyciela lub pomysłów dzieci. Utrwalanie nazw kolorów.

2. Rozwijanie syntezy słuchowej.

Dzieci składają w całość słowa związane z tematem, wypowiedziane przez rodzica

z podziałem na sylaby, np.: karm-nik, pta-szek, wró-bel, si-kor-ka

 

 

Data: 25.01.2022
Temat: "Papierowe ptaszki"- praca plastyczna.

Dzień dobry we wtorek :)

1. Przywitajmy się piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

2. „Pomieszane połowy”- ćwiczenie spostrzegawczości:
Przed przystąpieniem do zabawy proszę rodziców o wydrukowanie i rozcięcie na pół ilustracji ptaków:
- gil,
- jemiołuszka,
- sikorka,
- wróbel,
- wrona.
Rozcięte ilustracje ułóżcie w sposób niepoprawny. Zadaniem dzieci jest odpowiednie ułożenie obrazków ptaków z pomieszanych połówek. Rodzic wypowiada nazwę prawidłowo ułożonego ptaka, dziecko powtarza.

3. Zagadka:
Do okienka stuka,
pożywienia szuka,
niechaj każda z dziewczynek
nie żałuje okruszynek. (ptaszek)

4. Praca plastyczna "Ptaszek"- praca przestrzenna z kół wykonana techniką origami.
Rodzic wycina z obustronnie brązowego papieru koła. Razem z dzieckiem składają wybrane elementy:

- jedno duże o średnicy 8 cm (brzuszek)- składamy na pół,

- trzy średnie o średnicy 5 cm. (skrzydełka, ogonek)- składamy na pół,

- jedno małe o średnicy 3 cm (głowa)- tego koła nie składamy,

- jedno malutkie o średnicy 1,5 cm (dziób)- składamy na pół.

WYKONANIE: (dziecko wykonuje z pomocą rodzica):
Wszystkie koła składamy na pół (oprócz jednego małego- głowy). Największe koło to brzuszek. Tuż przy linii zgięcia koła przyklejamy skrzydełka (z jednej i z drugiej strony), w taki sposób, by były równie z linią zgięcia. Następnie doklejamy głowę ptaka z jednej strony przy końcu zagięcia dużego koła. Na kole rysujemy oczy i doklejamy dziób. Po przeciwnej stronie głowy, do brzuszka doklejamy ogon.
PTASZEK GOTOWY!

5. Czas na odrobinę ruchu! 
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Propozycje zabaw popołudniowych:

1. "Pomieszane ziarenka"- ćwiczenia klasyfikacyjne.
Potrzebne są: groch, pszenica, drobna fasolka i 3 tacki lub papierowe talerzyki.
Zadaniem dziecka jest rozdzielenie pomieszanych ziarenek i umieszczenie ich na odpowiednich tackach.

2. "Lata ptaszek"- zabawa rytmiczna.
Potrzebny jest: tamburyn, grzechotka lub coś, co wydaje dźwięk.
Dziecko chodzi po pokoju w rytmie wystukiwanym na dostępnym instrumencie, naśladując ptaszki. Podczas przerwy w grze klaszcze w ręce i rytmicznie wypowiada tekst: „Lata ptaszek po ulicy, szuka sobie ziarnek pszenicy”.

3. "Czego brakuje?- zadanie na spostrzegawczość wzrokową.
Dziecko ma przed sobą 4 rzeczy, np. klocek, auto, lalkę, kredkę. Rodzic mówi „Przyjrzyj się tym rzeczom i zamknij oczy”. Dziecko zamyka oczy, rodzic zabiera jedną rzecz. Rodzic mówi „Otwórz oczy i powiedz czego brakuje?”. Zabawę możemy dowolnie modyfikować zwiększając liczbę rzeczy, zmieniając je.

4. Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence "Kółeczko".
https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA&list=PLYDQ-h0t_nThNlx73JrLAsNwndQ_IcX0V

5. Bajka dla dzieci "Przygód kilka wróbla Ćwirka- zimowe zuchy".
https://www.youtube.com/watch?v=yc8VYDYhxVk

Miłej zabawy!

24.01.2022

Witamy Was w poniedzialek :-)

1. Na dobry początek zapraszamy do zabawy przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

2. Ćwiczenia artykulacyjne „Głosy ptaków”

Obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające:

gila pobierz

jemiołuszkę pobierz

sikorkę pobierz

wróbla pobierz

wronę pobierz

Wskażcie różnice i podobieństwa. Naśladujcie teraz głosy ptaków:

wrony – kra, kra, wróbla – ćwir, ćwir, gołębia – gruchu, gruchu, sikorki – pi, pi (ciche

i głośne) oraz odgłosy odlatujących ptaków – frrr, frrr

3. A teraz uważnie posłuchajcie opowiadania czytanego przez rodzica: 

"Przyjaciel zza okna" L. Krzemieniecka

- Puk! Puk!
- Kto tam?
- Otwórz, to ja, wróbel!
- A, dzień dobry, co słychać?
- Bardzo źle. Śniegi takie grube i do tego zawieja. Jeszczem dzisiaj nic nie jadł. Rano żona moja była w lesie, myślałem, że coś przyniesie. Potem synkowie byli w ogródeczku - też bez skutku. O sobie już nie mówię; byłem i za górką, i za tymi topolami dwiema - nigdzie nic nie ma. Myślałem już, że zginę, bo wszystko dziś śnieg zaściela... ale przypomniałem sobie że mam jeszcze ciebie "przyjaciela" Rozmowa na temat opowiadania.

Kto zapukał w okno?

Na co skarżył się wróbel?

- Kto może być przyjacielem ptaków?

- Co robi przyjaciel ptaków?

Zastanówcie się teraz jak Wy mozecie pomóc ptakom w okresie zimy.
(dokarmianie ptaków, zawieszanie karmników)

4. Zapraszamy na muzyczną gimnastykę:

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Propozycje zabaw popołudniowych:

1. Zima, zima- zaśpiewajcie piosenkę i jeżeli macie mozliwość zagrajcie refren.

https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM

2. Zabawa rozwijająca twórcze myślenie

Co by było, gdyby...?

Rodzic zadaje dziecku pytania, np.:

Co by było, gdyby ptaki umiały mówić (gdyby

nie miały skrzydeł)?

Dziecko próbuje na nie odpowiedzieć

3. Dopasuj cienie -gra

https://eduzabawy.com/gry-online/dopasuj-cienie1/zima/