Żuczki uczą się
W maju uczymy się:
1. Piosenki "Dobrze z tatą iść"
2. Wiersza „Koncert w filharmonii" A. Widzowska
Lubię, gdy w lesie śpiewają ptaki:
zięby, kukułki, drozdy i szpaki.
Z radością słucham przeróżnych dźwięków:
brzdęku gitary, rytmu bębenków,
brzmienia pianina i kontrabasu.
Wolę muzykę zamiast hałasu!
Muzyk melodią ubarwia ciszę,
bębniąc palcami w dźwięczne klawisze.
Plim! wydobywa dźwięki z pianina.
Wspaniały koncert się rozpoczyna!
Już grają skrzypce, dzwoneczek dzwoni,
mruczy kontrabas... Gdzie? W filharmonii!
3. Język angielski- Słownictwo kluczowe:
Słownictwo kluczowe:
· Bee – pszczoła
· Butterfly – motyl
· Grasshopper – konik polny
· Ladybug (Ladybird) – biedronka
· Dragonfly – ważka
· Fly – mucha
· Spider- paj¹k
· Dog – pies
· Cat – kot
· Rabbit – królik
· Hamster – chomik
· Guinea pig – świnka morska
· Fish – rybka
· Parrot – papuga
· Mouse – mysz
· Goldfish – złota rybka
What is it?
Piosenka: „Itsy Bitsy Spider”
The itsy bitsy spider
Climbed up the water spout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
And the itsy bitsy spider
Climbed up the spout again
„I Have a Pet”
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof woof woof woof woof.”
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow meow meow meow meow.”
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak squeak squeak squeak squeak.”
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Blub blub blub blub blub.”
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji ruchowej;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.