Żuczki uczą się
W październiku uczymy się:
1. Piosenki
„Jestem sobie przedszkolaczek”
Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę.
Na bębenku marsze gram
Ram tam tam, ram tam, tam.
Na bębenku marsze gram
Ram tam tam, ram tam, tam.
Mamy tu zabawek wiele
Razem bawić się weselej.
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam, ram tam tam.
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby
To są nasze wspólne skarby.
Bardzo dobrze tutaj nam
Ram tam tam, ram tam tam.
Bardzo dobrze tutaj nam
Ram tam tam, ram tam tam.
2. Wiersza
Światełko” (Iwona Salach)
My chłopcy i dziewczynki
mamy słodkie minki
Do przedszkola „Calineczka” chodzimy,
świetnie się tutaj czujemy i bawimy.
Powiemy wam coś jeszcze!
Nie mówcie nikomu,
że my się czujemy
w przedszkolu jak w domu!
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
- Hello- witam
- Bye-bye- pa pa
- blue- niebieski
- red- czerwony
- yellow- żółty
- green- zielony
- It’s blue/ red…
Yes, it is. No, it isn’t.
- liczebniki od 1 do 3 (one, two, three)
Piosenka:
„I See Something Blue”
Blue!
I see something blue.
Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue…
I see something blue.
Find something blue!
Yellow!
I see something yellow.
Yellow!
I see something yellow.
Yellow, yellow…
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.
Red!
I see something red.
Red, red, red, red…
I see something red.
Find something red!
Purple!
I see something purple.
Purple!
I see something purple.
Purple, purple…
I see something purple.
Find something purple!
Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colors everywhere.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- stworzenie grupowego kodeksu przedszkolaka;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- segregowanie przedmiotów wg. podanych kategorii;
- wzbogacanie wiedzy o emocjach;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób;
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt;
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zwracanie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy ciała;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozpoznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy;
- rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.