Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żuczki uczą się

W maju uczymy się:

1. Piosenki "Dobrze z tatą iść"
Ten nasz tata to okropnie fajny facetNie chciał draki więc dzieciaki wziął na spacer

Dobrze z tatą IśćDobrze z tatą IśćTeraz pewnie dla ochłodyZaprowadzi nas na lodyZimne lody dla ochłodyZimne lody dla ochłodyTo jest myśl

Choć nasz tata robi strasznie duże krokiI nie patrzy wcale na nas lecz w obłoki

Dobrze z tatą IśćDobrze z tatą IśćTeraz pewnie dla ochłodyZaprowadzi nas na lodyZimne lody dla ochłodyZimne lody dla ochłodyTo jest myśl

Chociaż tato wcale teraz nas nie słuchaBo mu słońce właśnie szepce coś do ucha

Dobrze z tatą IśćDobrze z tatą IśćTeraz pewnie dla ochłodyZaprowadzi nas na lodyZimne lody dla ochłodyZimne lody dla ochłodyTo jest myśl
2. Wiersza  „Koncert w filharmonii" A. Widzowska

Lubię, gdy w lesie śpiewają ptaki:
zięby, kukułki, drozdy i szpaki.
Z radością słucham przeróżnych dźwięków:
brzdęku gitary, rytmu bębenków,
brzmienia pianina i kontrabasu.
Wolę muzykę zamiast hałasu!
Muzyk melodią ubarwia ciszę,
bębniąc palcami w dźwięczne klawisze.
Plim! wydobywa dźwięki z pianina.
Wspaniały koncert się rozpoczyna!
Już grają skrzypce, dzwoneczek dzwoni,
mruczy kontrabas... Gdzie? W filharmonii!

3. Język angielski- Słownictwo kluczowe:

Słownictwo kluczowe:

·  Bee – pszczoła
·  Butterfly – motyl
·  Grasshopper – konik polny
·  Ladybug (Ladybird) – biedronka
·  Dragonfly – ważka
·  Fly – mucha
· Spider- paj¹k
·  Dog – pies
·  Cat – kot
·  Rabbit – królik
·  Hamster – chomik
·  Guinea pig – świnka morska
·  Fish – rybka
·  Parrot – papuga
·  Mouse – mysz
·  Goldfish – złota rybka
What is it?

Piosenka: „Itsy Bitsy Spider”

The itsy bitsy spider
Climbed up the water spout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
And the itsy bitsy spider
Climbed up the spout again

„I Have a Pet”

I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof woof woof woof woof.”

I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow meow meow meow meow.”

I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak squeak squeak squeak squeak.”

I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Blub blub blub blub blub.”

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;

  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nabywanie koordynacji ruchowej;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.
  •