Żuczki uczą się
We wrześniu uczymy się:
1. Piosenki
Wesoła zabawa (sł. i muz. B. Forma)
1. Jedna noga, druga noga,
tupiemy nogami.
Jeśli tylko masz ochotę,
potup razem z nami.
Ref.: Tupu-tupu, tup, tup,
raz, dwa, trzy,
teraz ze mną tupiesz ty. (bis)
2. Jedną rękę, drugą rękę
teraz podam tobie.
W małych kołach dookoła
zatańczymy sobie.
Ref.: Tralalala, la, la, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną tańczysz ty. (bis)
3. Ruszam głową, mrugam okiem,
uginam kolana,
klaszczę w dłonie i wesoło
ćwiczę już od rana.
Ref.: Pac, pac, pac, pac, pac, pac,
raz, dwa, trzy,
teraz klaszczesz ze mną ty. (bis)
2. Wiersza
Światełko” (Iwona Salach)
Przez ulicę idą dzieci
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
czekaj grzecznie na… zielone.
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-hello
-bye- bye
-rabbit- Królik
-Dusty
-bear- niedźwiedź
-Tom
-I’m Asia/ Tomek.- jestem Asia/ Tomek
-It’s a bear/ rabbit.- to jest niedźwiedź/ królik
Piosenka:
„Hello”
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’mgood.
I’mgreat!
I’mwonderful!
I’mgood.
I’mgreat!
I’mwonderful!
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’mtired.
I’mhungry.
I’m not sogood.
I’mtired.
I’mhungry.
I’m not sogood.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie sprawnościmanualnej;
- stworzenie grupowego kodeksu przedszkolaka;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- poznanie numeru alarmowego 112;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zwracanie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy ciała;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozpoznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw.