Żuczki uczą się
W listopadzie uczymy się:
1. Piosenki
„Podnoszę wysoko ręce”
1.Podnoszę wysoko ręce
i wkoło siebie się kręcę.
A teraz tupię nóżkami
i głośno klaszczę rączkami.
2. Opuszczam nisko swe ręce
i w drugą stronę się kręcę.
Chwytam swe boczki rączkami,
schylam się nisko przed wami.
2. Wiersza
Wiewiórka
Schrupała wiewiórka orzeszek.
Łupinki schowała mi w kieszeń.
Przed nosem machnęła mi kitką.
Tak skakać po nosie jest brzydko!
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-happy- szczęśliwy
-sad- smutny
-angry- zły
-calm- spokojny
-sleepy-śpiący
-hungry- głodny
-scared- przestraszony
-I’m happy/ sad/ ….
Piosenka:
„My Emotions”
I’m happy! I’m happy!
Look at me!
Yippee!
I’m sad.. I’m sad…
Look at me!
oh… oh…
I’m calm. I’m calm.
Look at me!
aww… awww….
I’m angry! I’m angry!
Look at me!
argh… argh…
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- stworzenie grupowego kodeksu przedszkolaka;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- segregowanie przedmiotów wg. podanych kategorii;
- wzbogacanie wiedzy o emocjach;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób;
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt;
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zwracanie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy ciała;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy;
- rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie;
- rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych;
- kształtowanie postawy asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi;
- kształtowanie umiejętności pozytywnej samooceny;
- kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
