Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żuczki uczą się

W marcu uczymy się: 
Wiersza pt. "Wiosna  "Autorki: Ola Charęzińska, Olga Majewska

Przyszła do nas piękna wiosna 
Wielką radość nam przyniosła! 
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk, 
Potem z chmurki mokry deszczyk, 

Zaświeciło jasne słonko, 
Zatrzymało się nad łąką. 
A na łące jest zabawa, 
Pąki kwiatów, świeża trawa. 

Wszystko pachnie, błyszczy, świeci 
Patrzcie dzieci, bocian leci!
Boćki tu się rozglądają 
Żaby szybko uciekają. 
I owady są też tu, 
Wszystko budzi się ze snu! 

Piosenki pt. " Wiosna na hulajnodze sł. i muz. Krystyna Gowik
1. Nagle ciepłem powiało.
Nagle coś w lesie zapachniało.
Wszystkie lody stopniały,
a świat zielony zrobił się cały.

Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!

2. Ale co to? Śnieg pada!
Cicho na bazie sobie spada.
Wiosna porusza chmurami.
I znów słoneczko ciepłe nad nami.
Język angielski

“Wag Your Tail”

Clap clap clap your hands.
Clap your hands with me.
Clap them fast. Clap them slow.
Clap your hands with me.

Wag your tail like a dog.
Wag wag wag your tail.
Wag your tail with me.
Wag it fast. Wag it slow.
Wag your tail with me.

Thump your chest like a gorilla.
Thump thump thump your chest.
Thump your chest with me.
Thump it fast. Thump it slow.
Thump your chest with me.

Bend your knees like a camel.
Bend bend bend your knees.
Bend your knees with me.
Bend them fast. Bend them slow.
Bend your knees with me.

Wiggle your ears like a hippopotamus.
Wiggle wiggle wiggle your ears.
Wiggle your ears with me.
Wiggle them fast. Wiggle them slow.
Wiggle your ears with me.

„Let’s Go To The Zoo”

Stomp like elephants.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.

Waddle like penguins.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.

Slither like snakes.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.

Swim like polar bears.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.

Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc marzec :

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka:

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce.

Językowa aktywność dziecka:

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała,
  • mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety,
  • mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, 

    Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
    Społeczna aktywność dziecka:

    • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
    • próby określania swoich stanów emocjonalnych;
    • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
    • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
    • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
    • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
      Społeczny obszar rozwoju dziecka

      Społeczna aktywność dziecka:

      • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
      • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności;
      • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
      • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
      • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
      • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
      • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
      • uczestniczenie we wspólnych zabawach;
      • mówienie o swoich potrzebach;
      • odpowiadanie na pytania;
      • dzielenie się swoimi przeżyciami.
      • uczestniczenie we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne, wspólne wykonywanie prac plastycznych;

      Poznawczy obszar rozwoju dziecka
      Społeczna aktywność dziecka:

      • określanie tego, co dziecko lubi robić;
      • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

      Językowa aktywność dziecka:

      • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
      • uważne słuchanie rozmówcy;
      • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
      • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
      • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
      • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
      • naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych;
      • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
      • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
      • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
      • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków;
      • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
      • rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
      • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;

      Artystyczna aktywność dziecka:

      • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela
      • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
      • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
      • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
      • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
      • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
      • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
      • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych

        Aktywność poznawcza:

        • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
        • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
        • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
        • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
        • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
        • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
        • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
        • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;