Motylki uczą się
W marcu uczymy się :
Wiersza:
"Kolorowa wiosna" - Martyna Marzec
Wiosna do nas przybyła,
Kolory ze sobą przyprowadziła.
Pojawiają się liście zielone
I pąki kwiatów czerwone
Krokusy rosną fioletowe.
Żegnamy poranki zimowe!
Przyroda pięknych barw nabiera
I słonce żółte się do nas uśmiecha.
Piosenki:
"Spotkanie z wiosną" (sł. i muz. Bożena Forma)
Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj.
Słychać świergot ptaków.
A w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref: Wiosna wiosna przyszła do nas
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.
"Pisanki" (sł. i muz. Bożena Forma)
Pisanki, kraszanki,
piękne, kolorowe,
czerwone, niebieskie,
żółte i brązowe.
Ref.: Święta, święta, święta,
jajka malowane,
każdy do koszyczka
pisankę dostanie.
2. Dziś na nich malują dzieci kogucika,
który się wygrzewa
w słoneczka promykach.
Ref.: Święta, święta, święta,
jajka malowane,
każdy do koszyczka
pisankę dostanie.
3. Na stole świątecznym
kurczątka, baranki,
na białym obrusie
są nasze pisanki.
Ref.: Święta, święta, święta,
jajka malowane,
każdy do koszyczka
pisankę dostanie.
Język angielski
"Let’s Go To The Zoo"
Stomp like elephants.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Waddle like penguins.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Slither like snakes.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Swim like polar bears.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej:
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- zakładanie ubrań, butów
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji ruchowej, wzrokowo - ruchowej
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się dinozaurów
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- porządkuje i przygotowuje się do świąt;
- poznaje zwyczaje i tradycje wielkanocne;
- wykonywanie prac plastycznych zgodnie z poleceniem.