Motylki uczą się
We wrześniu uczymy się:
1. Piosenki "Nasze przedszkole"
sł. i muz. Jolanta Kucharczyk
1. Co dzień rano z moją mamą
idę do przedszkola,
a tam na mnie już czekają
Antek, Staś i Pola.
Ref.:Nasze przedszkole, wesołe przedszkole,
jest dla mnie drugim domem.
Tu się świetnie czuję, tu świetnie bawię się.
To przedszkole jest wyjątkowe. (x2)\
2. A w przedszkolu moja pani
zawsze uśmiechnięta.
I koledzy, koleżanki,
zabawy, zajęcia.
Ref.: Nasze... (x2)
2. Wiersza "Dbam o zdrowie" Iwony Fabiszewskiej
Ruch to zdrowie, mówię wam.
Ja się na tym dobrze znam.
Skłony w przód, skłony w bok
i do przodu duży skok.
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
-hello
-bye- bye
-rabbit- Królik
-Dusty
-bear- niedźwiedź
-Tom
-I’m Asia/ Tomek.- jestem Asia/ Tomek
-It’s a bear/ rabbit.- to jest niedźwiedź/ królik
-blue-niebieski
-red-czerwony
-yellow-żółty
-green- zielony
-pink-różowy
-orange- pomarańczowy
-It’s blue/ red.- to jest niebieskie/czerwone
Piosenka:
„Hello”
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Piosenka
„I See Something Blue”
Blue!
I see something blue.
Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue…
I see something blue.
Find something blue!
Yellow!
I see something yellow.
Yellow!
I see something yellow.
Yellow, yellow…
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.
Red!
I see something red.
Red, red, red, red…
I see something red.
Find something red!
Purple!
I see something purple.
Purple!
I see something purple.
Purple, purple…
I see something purple.
Find something purple!
Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colors everywhere.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka;
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy i sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
- poznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- utrwalenie znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw.