Motylki uczą się
W grudniu uczymy się:
Wiersza:
„Mikołaj”
Ma czerwoną czapkę,
z pomponem puszystym.
Czerwony ma płaszcz
i brzuszek obwisły.
Brodę jak śnieg białą,
białe jak mróz włosy,
wielki worek nosi
o pomoc nie prosi!
Jego kompania -
siedem reniferów
na czele z Rudolfem
ma przyjaciół wielu.
Dzisiaj do nas przyszedł,
by nam dać prezenty,
jak się nazywa ten uśmiechnięty święty?
Piosenki:
„Dziękujemy, Mikołaju!”
(sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
Ref. Dziękujemy, Mikołaju, dziękujemy,
twoje dobro chętnie innym zaniesiemy.
Swym przykładem pokazujesz, jak być szczodrym,
uczysz, jak pomagać innym, jak być dobrym.
Mikołaju nasz kochany,
jesteś taki zabiegany.
Usiądź i odpocznij sobie,
a my zaśpiewamy tobie.
Ref. Dziękujemy, Mikołaju, dziękujemy…
Mikołaju nasz kochany,
jesteś taki zabiegany.
Moc prezentów nam przynosisz,
w zamian o nic nas nie prosisz.
Ref. Dziękujemy, Mikołaju, dziękujemy…
Mikołaju nasz kochany,
jesteś taki zabiegany.
Nasze myśli w mig zgadujesz,
w noc grudniową świat czarujesz.
Ref. Dziękujemy, Mikołaju, dziękujemy…
Język Angielsk
Słownictwo kluczowe:
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda
Piosenka:
„Jingle bells”
Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.
Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Okay, everyone together now!
Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.
Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zapoznanie z tradycją ozdabiania choinki;
kształtowanie umiejętności manualnych; - zapoznanie z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi;
doskonalenie umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;
rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci;
zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne; - kształtowanie schematu własnego ciała;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;