Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki uczą się

W styczniu uczymy się:

Wiersza:
„Święto Babci i Dziadka” A. Dziechciarczyk

Moja babcia, choć nie młoda
Jest naprawdę odlotowa
Dziadek także nie najmłodszy
Ale za to jest najsłodszy

Babcia z Dziadkiem wiedzcie wszyscy
Bardzo, bardzo są mi bliscy
Kocham Dziadków najgoręcej
Całym moim małym sercem

 I dziś w Dniu Pięknego Święta
O Was każdy wnuk pamięta
Każda wnuczka o tym myśli
Co by mogła dla Was wyśnić

 Bo marzenia dla Was wielkie
Ma każde maleńkie serce
I gdy duzi urośniemy
Spełniać dla Was je będziemy

Piosenki:
„Poleczka dla Babci i Dziadka”
(sł. Kalina Rokosz, muz. Michał Witek)

1. Tak wspaniałą babcię mam
Kwiaty jej w prezencie dam!
Dla niej nucę dziś piosenkę
Pójdę z babcią w świat za rękę!

Ref.: Hop! Hop! W górę skok
To dla babci każdy krok
Hop! Hop! Klaszczmy wraz
To dla dziadka taniec nasz! / x2

2. Wspaniałego dziadka mam
Serce mu z papieru dam
To dla niego ta poleczka
I wesoła pioseneczka!

Ref.: Hop! Hop! W górę skok…/ x2

3. Tak wspaniałych dziadków mam
Im buziaki zaraz dam!
Dzisiaj święto swoje mają
Oni bardzo mnie kochają!

Ref.: Hop! Hop! W górę skok…/ x2

Język Angielski

Słownictwo kluczowe:
- mummy- mama
- daddy-tata
- sister-siostra
- brother-brat
- grandma-babcia
- grandpa-dziadek
- baby-dziecko
- snowman-bałwan
- scarf-szalik
- hat-czapka
- buttons-guziki
- snowball-kulka śniegu
- snowflake- płatek śniegu

Piosenka:
„I’m a little snowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
  • zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • reagowanie na ustalone sygnały;
  • nawiązanie relacji rówieśniczych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kształtowanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie mowy;
  • poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
  • poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie;
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób;
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
  • rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym;
  • rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
  • rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą.