Motylki uczą się
W styczniu uczymy się:
Wiersza:
„Święto Babci i Dziadka” A. Dziechciarczyk
Moja babcia, choć nie młoda
Jest naprawdę odlotowa
Dziadek także nie najmłodszy
Ale za to jest najsłodszy
Babcia z Dziadkiem wiedzcie wszyscy
Bardzo, bardzo są mi bliscy
Kocham Dziadków najgoręcej
Całym moim małym sercem
I dziś w Dniu Pięknego Święta
O Was każdy wnuk pamięta
Każda wnuczka o tym myśli
Co by mogła dla Was wyśnić
Bo marzenia dla Was wielkie
Ma każde maleńkie serce
I gdy duzi urośniemy
Spełniać dla Was je będziemy
Piosenki:
„Poleczka dla Babci i Dziadka”
(sł. Kalina Rokosz, muz. Michał Witek)
1. Tak wspaniałą babcię mam
Kwiaty jej w prezencie dam!
Dla niej nucę dziś piosenkę
Pójdę z babcią w świat za rękę!
Ref.: Hop! Hop! W górę skok
To dla babci każdy krok
Hop! Hop! Klaszczmy wraz
To dla dziadka taniec nasz! / x2
2. Wspaniałego dziadka mam
Serce mu z papieru dam
To dla niego ta poleczka
I wesoła pioseneczka!
Ref.: Hop! Hop! W górę skok…/ x2
3. Tak wspaniałych dziadków mam
Im buziaki zaraz dam!
Dzisiaj święto swoje mają
Oni bardzo mnie kochają!
Ref.: Hop! Hop! W górę skok…/ x2
Język Angielski
Słownictwo kluczowe:
- mummy- mama
- daddy-tata
- sister-siostra
- brother-brat
- grandma-babcia
- grandpa-dziadek
- baby-dziecko
- snowman-bałwan
- scarf-szalik
- hat-czapka
- buttons-guziki
- snowball-kulka śniegu
- snowflake- płatek śniegu
Piosenka:
„I’m a little snowman”
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
- poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie;
- zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą.