Motylki uczą się
W grudniu uczymy się:
1. Piosenki "Ho, ho, ho, to Mikołaj"
1. Słychać za oknem dzwonków dźwięk
tak to Mikołaj już tu jest.
Już do drzwi puka, puk, puk, puk...
Wejdź Mikołaju usiądź tu!
Ref.:Ho, ho, ho, to Mikołaj Święty.
Ho, ho, ho, wiezie nam prezenty!
Klaśnij w ręce raz i dwa,
dzieciom Mikołaj prezenty da!
2. Bez Mikołaja nie ma Świąt,
To najważniejszy dla nam gość.
Worek prezentów Mikołaj ma
i zaraz Tobie prezent da.
Ref.: Ho, ho, ho... (x2)
2. Wiersza ""Gimnastyka dni tygodnia" Ilona Dziubek
Gimnastyka - dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
wtorek robi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
no a czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
a sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
dni tygodnia wciąż szalały!
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda
Piosenka:
„Jingle bells”
Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.
Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Okay, everyone together now!
Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.
Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka;
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy i sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
- poznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- utrwalenie znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw.
