Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki uczą się

W grudniu uczymy się:

1. Piosenki "Ho, ho, ho, to Mikołaj"

1. Słychać za oknem dzwonków dźwięk
tak to Mikołaj już tu jest.
Już do drzwi puka, puk, puk, puk...
Wejdź Mikołaju usiądź tu!

Ref.:Ho, ho, ho, to Mikołaj Święty.
Ho, ho, ho, wiezie nam prezenty!
Klaśnij w ręce raz i dwa,
dzieciom Mikołaj prezenty da!

2. Bez Mikołaja nie ma Świąt,

To najważniejszy dla nam gość.
Worek prezentów Mikołaj ma
i zaraz Tobie prezent da.

Ref.: Ho, ho, ho... (x2)

2. Wiersza ""Gimnastyka dni tygodnia" Ilona Dziubek

Gimnastyka - dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
wtorek robi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
no a czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
a sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
dni tygodnia wciąż szalały!

3. Język angielski-

Słownictwo kluczowe:
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda

Piosenka:

„Jingle bells”
Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.

Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.

Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.

Okay, everyone together now!

Dashing through the snow,
in a one-horse open sleigh.
O’er the fields we go,
laughing all the way.
Bells on bobtails ring,
making spirits bright.
What fun it is to ride and sing
a sleighing song tonight.

Oh! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.

Hey! Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way.
Oh what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
  • kształtowanie schematu własnego ciała;
  • zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • reagowanie na ustalone sygnały;
  • nawiązanie relacji rówieśniczych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kształtowanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka;
  • rozwijanie mowy;
  • poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
  • zapoznanie z wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy i sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
  • rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
  • utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
  • rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
  • kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
  • kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
  • rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
  • poznawanie oznak jesieni;
  • poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • utrwalenie znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw.