Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jaskółki uczą się

W marcu dzieci uczą się wiersza pt. "Marzec", Ewa Sujecka

Już na niebie jaśniej,

czasem słonko grzeje.

Wyjrzał z ziemi krokus,

do słonka się śmieje.

I przebiśnieg biały

na świat się gramoli.

Rozkoszować się będą

ciepłem do woli.

I choć czasem jeszcze

śnieżek biały prószy,

to z kryjówki zając 

już wystawił uszy.

Cały świat niebawem
gdzieś w roztopach zaśnie.
Lecz mnie to nie dziwi,
bo to marzec właśnie.

Piosenki "Ruch, ruch, ruch", sł. E. Chotomska, muz. K. Marzec

1. Nie siedź w domu, gdy na dworze słońce świeci,

wyjdź na spacer, jak to robią inne dzieci,

zabierz piłkę i skakankę z kąta weź,

pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz!

Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda,

więc ćwicz, ćwicz, ćwicz to dobre jest dla zdrowia,

a ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem,

więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedziele!

2.Nie siedź w domu, gdy na dworze deszczyk pada,

w małym deszczu może niezła być zabawa,

włóż kalosze, bo kalosze lubią deszcz

i parasol weź na spacer, jeśli chcesz.

Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda...

3.Nie siedź w domu, gdy na dworze śnieżek prószy,

wyjdź na spacer, nauszniki włóż na uszy,

gdy masz łyżwy na ślizgawkę możesz pójść

lub na narty, jeśli mieszkasz pośród gór.

Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda...

Język angielski

Słownictwo kluczowe:

sing- śpiewać

paint- malować

clap- klaskać

dance- tańczyć

jump- skakać

run- biegać

stand up- wstań

sit down - usiądź

I can dance/sing

I can't jump/run

Close your eyes- zamknij oczy

Open your eyes- otwórz oczy

monkey- małpa

giraffe- żyrafa

toucan- tukan

elephant- słoń

tiger- tygrys

crocodile- krokodyl

fast- szybko

slow- wolno

Piosenka : "Dance and stop"

We're gonna jump, jump, jump and then we'll stop (x 2)

We're gonna jump (x 6)

We're gonna shake, shake, shake and then we'll stop (x 2)

We're gonna shake. (x 4)

Everybody move,

dancing to the groove.

I'll jump and shake with you

all around the room.

Everybody move,

dancing to the groove.

We're gonna dance, dance, dance, dance and then we'll stop.


Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na marzec:

* wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz o estetykę wyglądu,

* rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania,

* doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela,

* rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu,

* kształtowanie pojęcia liczby 9, poznanie cyfry "9",

* dostrzeganie znaczenia cyfr i liter oraz numeracji w życiu codziennym,

* kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie,

* budowanie pozytywnej atmosfery w grupie,

* doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów,

* poszerzanie znajomości liter- litery "z" i "Z",

* kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę,

* kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej,

* doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości,

* wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami - litery "c", "C",

* poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody,

*ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową.