Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jaskółki uczą się

W listopadzie uczymy się:

 piosenek: 
„11 listopada” sł. M. Buczek
muz. M. Hernik


1. Nasi przodkowie, duzi i mali
Dla nas tę Polskę odzyskali
Toczyli bitwy, sił nie szczędzili
Byśmy dziś w wolnej Polsce żyli.
Ref.: 11 listopada, to taka ważna data
Polacy Polskę odzyskali 2x
Walczyli duzi oraz mali.
2. Biało – czerwona flaga na niebie
Powiewa mocno dziś dla ciebie
By tę historię każdy pamiętał
Niepodległości to ważne święto.

 "JESIENNA POGODA " słowa i muzyka: J.Kucharczyk

1.Jak jesienią dbać o zdrowie,
   gdy pogoda taka zmienna,
   wiatrem dmucha, słońcem grzeje
   albo zimnym deszczem leje?

    Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę
            choć zmienia się jak w kalejdoskopie.
            Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,
            wiatr czy deszcz, czy też słońce,
            chętnie je noszę.

2. Jem owoce i warzywa,
    to najlepsze witaminy.
    Lubię sport i gimnastykę,
    więc codziennie chętnie ćwiczę.

Ref.: A ja tak lubię…

3. Moja ciocia jest lekarzem,
    więc mi często podpowiada,
    jak jesienią postępować,
   żeby nigdy nie chorować.

   Ref.: A ja tak lubię…

2. Wiersza pt. " Listopad " Wanda Grodzieńska

Przyszedł sobie do ogrodu stary,
siwy pan Listopad.
Grube palto wziął od chłodu
i kalosze ma na stopach.

Deszcz zacina, wiatr dokucza.
Pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy,
nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.

Po listowiu kroczy szybko
na ławeczce sobie siada.
Chłód i zimno.
Mam dziś chrypkę.
Trudna rada, trudna rada.

. Język angielski

Słownictwo kluczowe:
-shark-rekin
-crab- krab
-turtle- żółw
-whale- wieloryb
-dolphin- delfin
-jelly fish- meduza
-pirate- pirat
-ship- statek
-treasure- skarb
-map- mapa
-palm tree- drzewo palmowe
-island- wyspa
-beach- plaża
-sand- piasekes, it is./ No, it isn’t.
-sunny- słonecznie
-rainy- deszczowo
-cloudy- pochmurno
-windy- wietrznie
-snowy- śnieżnie
-foogy- mgliście
-stormy-burzowo
-What’s the weather like today?
It’s sunny/ rainy/…

Piosenka:
„Down in the deep blue sea”

Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Come and take a dive with me.

We’ll see a swimming fish.
We’ll see a swimming fish.
We’ll see a swimming fish.
Come and take a dive with me.

We’ll see an octopus.
We’ll see an octopus.
We’ll see an octopus.
Come and take a dive with me.

We’ll see a great big whale.
We’ll see a great big whale.
We’ll see a great big whale.
Come and take a dive with me.

We’ll see a baby shark.
We’ll see a baby shark.
We’ll see a baby shark.
Come and take a dive with me.

We’ll see a jellyfish.
We’ll see a jellyfish.
We’ll see a jellyfish.
Come and take a dive with me.

We’ll see a starfish.
We’ll see a starfish.
We’ll see a starfish.
Come and take a dive with me.

Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Come and take a dive with me.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze :

-Zabawy integrujące grupę; przedstawianie się z imienia i nazwiska, opisywanie
własnego wyglądu oraz kolegów; opowiadanie o swoich zainteresowaniach;
rysowanie autoportretu z uwzględnieniem ( części ciała, koloru oczu i włosów…)
 -Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania: higiena, zdrowie i
bezpieczeństwo, kultura zachowania, koleżeńskość, słuchanie i stosowanie się do
poleceń nauczyciela, wspólna zabawa)
-Ćwiczenia poranne i gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków
przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
-Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, - opisywanie własnych emocji
-Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy,
czterosylabowych) sylabowych)
-Wysłuchiwane głosek w wyrazach ( rozpoczynających się na samogłoski: np. oko,
ucho ,usta, osa…;
-Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok;
wysoko- nisko; na górze- na dole)
-Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy ( przeznaczenia, koloru,
kształtu)- np. zabawki, znaki drogowe, materiał przyrodniczy
-Układanie zbiorów przedmiotów wg kryterium: o jeden więcej- o jeden mniej-
przeliczanie elementów zbiorów i zapisywanie ich liczebności za pomocą symbolu
graficznego ( kostka do gry)
-Rozpoznawanie, nazywanie i rysowanie podstawowych kształtów geometrycznych (
koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
-Kreślenie linii pionowych, poziomych i skośnych w liniaturze zgodnie z podanym
kierunkiem
( zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego- ołówka;
dokładność wykonywanego ćwiczenia grafomotorycznego)
-Śpiewanie piosenek
-Powtarzanie rymowanek
- Rozwiązywanie zagadek tematycznych

 


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze: