Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jaskółki uczą się

W czerwcu "Jaskółki" uczą się:

Wiersza: "Dzieci" D. Gellnerowa

Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.

Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb
do ręki.

Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem.

 

Piosenki „Kończymy już przedszkole”

  1. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
    zeszyty i tornistry wołają nas,
    A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

 Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

  1. Wakacje szybko miną, a potem już,
    zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
    A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

 Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

  1. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
    że upływają lata, starszym się jest.
    A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

 

 

Język angielski:

Słownictwo – lato i wakacje

sun – słońce

hot – gorąco

warm – ciepło

sunny – słonecznie

cloud – chmura

rain – deszcz

beach – plaża

sea – morze

sand – piasek

shell – muszelka

sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny

sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

bucket – wiaderko

swimsuit – strój kąpielowy

ice cream – lody

watermelon – arbuz

juice – sok

fish – ryba

crab – krab

butterfly – motyl

flower – kwiatek

tree – drzewo

car – samochód

airplane – samolot

suitcase – walizka

I like summer!

It’s hot!

I see the sun!

Let’s go to the beach!

I want ice cream!

Piosenka:

„Let’s go to the beach”
Let’s go to the beach, 

Let’s go to the beach, 

Let’s go to the beach today.

Let’s jump in the waves, 

Let’s jump in the waves, 

Let’s jump in the waves today.

Let’s find some seashells, 

Let’s find some seashells, 

Let’s find some seashells today.

Let’s build a sandcastle, 

Let’s build a sandcastle, 

Let’s build a sandcastle today.

Let’s go to the beach, 

Let’s go to the beach, 

Let’s go to the beach today!

 

 

 

 

 

 

 


Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na maj:

* doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno - technicznych według instrukcji,

* kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych,

* kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych,

* kształtowanie umiejętności czytania - poznanie liter "f" i "F",

* kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski,

* wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych- flagi, godła i hymnu,

* kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem prawidłowej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn narodowy,

* kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych,

* kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie oraz sprawności różnych ludzi,

* doskonalenie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,

* kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter,

* poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich,

* doskonalenie koordynacji ruchowej,

* kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania,

* wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy,

*wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,

*utrwalenie poznanych liter i cyfr,

*poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych

*doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę,

*poszerzanie wiedzy o rodzinie- jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych,

*doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy,

*poszerzanie wiedzy na temat zawodów.