Jaskółki uczą się
W czerwcu "Jaskółki" uczą się:
Wiersza: "Dzieci" D. Gellnerowa
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb
do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem.
Piosenki „Kończymy już przedszkole”
- Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas,
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
- Wakacje szybko miną, a potem już,
zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
- Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
Język angielski:
Słownictwo – lato i wakacje
sun – słońce
hot – gorąco
warm – ciepło
sunny – słonecznie
cloud – chmura
rain – deszcz
beach – plaża
sea – morze
sand – piasek
shell – muszelka
sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
bucket – wiaderko
swimsuit – strój kąpielowy
ice cream – lody
watermelon – arbuz
juice – sok
fish – ryba
crab – krab
butterfly – motyl
flower – kwiatek
tree – drzewo
car – samochód
airplane – samolot
suitcase – walizka
I like summer!
It’s hot!
I see the sun!
Let’s go to the beach!
I want ice cream!
Piosenka:
„Let’s go to the beach”
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today.
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves today.
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells today.
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle today.
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today!
Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na maj:
* doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno - technicznych według instrukcji,
* kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych,
* kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych,
* kształtowanie umiejętności czytania - poznanie liter "f" i "F",
* kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski,
* wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych- flagi, godła i hymnu,
* kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem prawidłowej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn narodowy,
* kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych,
* kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie oraz sprawności różnych ludzi,
* doskonalenie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,
* kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter,
* poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich,
* doskonalenie koordynacji ruchowej,
* kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania,
* wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy,
*wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,
*utrwalenie poznanych liter i cyfr,
*poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych
*doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę,
*poszerzanie wiedzy o rodzinie- jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych,
*doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy,
*poszerzanie wiedzy na temat zawodów.