Jaskółki uczą się
W marcu dzieci uczą się wiersza pt. "Marzec", Ewa Sujecka
Już na niebie jaśniej,
czasem słonko grzeje.
Wyjrzał z ziemi krokus,
do słonka się śmieje.
I przebiśnieg biały
na świat się gramoli.
Rozkoszować się będą
ciepłem do woli.
I choć czasem jeszcze
śnieżek biały prószy,
to z kryjówki zając
już wystawił uszy.
Cały świat niebawem
gdzieś w roztopach zaśnie.
Lecz mnie to nie dziwi,
bo to marzec właśnie.
Piosenki "Ruch, ruch, ruch", sł. E. Chotomska, muz. K. Marzec
1. Nie siedź w domu, gdy na dworze słońce świeci,
wyjdź na spacer, jak to robią inne dzieci,
zabierz piłkę i skakankę z kąta weź,
pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz!
Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda,
więc ćwicz, ćwicz, ćwicz to dobre jest dla zdrowia,
a ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem,
więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedziele!
2.Nie siedź w domu, gdy na dworze deszczyk pada,
w małym deszczu może niezła być zabawa,
włóż kalosze, bo kalosze lubią deszcz
i parasol weź na spacer, jeśli chcesz.
Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda...
3.Nie siedź w domu, gdy na dworze śnieżek prószy,
wyjdź na spacer, nauszniki włóż na uszy,
gdy masz łyżwy na ślizgawkę możesz pójść
lub na narty, jeśli mieszkasz pośród gór.
Ref: Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda...
Język angielski
Słownictwo kluczowe:
sing- śpiewać
paint- malować
clap- klaskać
dance- tańczyć
jump- skakać
run- biegać
stand up- wstań
sit down - usiądź
I can dance/sing
I can't jump/run
Close your eyes- zamknij oczy
Open your eyes- otwórz oczy
monkey- małpa
giraffe- żyrafa
toucan- tukan
elephant- słoń
tiger- tygrys
crocodile- krokodyl
fast- szybko
slow- wolno
Piosenka : "Dance and stop"
We're gonna jump, jump, jump and then we'll stop (x 2)
We're gonna jump (x 6)
We're gonna shake, shake, shake and then we'll stop (x 2)
We're gonna shake. (x 4)
Everybody move,
dancing to the groove.
I'll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move,
dancing to the groove.
We're gonna dance, dance, dance, dance and then we'll stop.
Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na marzec:
* wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz o estetykę wyglądu,
* rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania,
* doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela,
* rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu,
* kształtowanie pojęcia liczby 9, poznanie cyfry "9",
* dostrzeganie znaczenia cyfr i liter oraz numeracji w życiu codziennym,
* kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie,
* budowanie pozytywnej atmosfery w grupie,
* doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów,
* poszerzanie znajomości liter- litery "z" i "Z",
* kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę,
* kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej,
* doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości,
* wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami - litery "c", "C",
* poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody,
*ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową.