Jaskółki uczą się
W listopadzie uczymy się:
piosenek:
„11 listopada” sł. M. Buczek
muz. M. Hernik
1. Nasi przodkowie, duzi i mali
Dla nas tę Polskę odzyskali
Toczyli bitwy, sił nie szczędzili
Byśmy dziś w wolnej Polsce żyli.
Ref.: 11 listopada, to taka ważna data
Polacy Polskę odzyskali 2x
Walczyli duzi oraz mali.
2. Biało – czerwona flaga na niebie
Powiewa mocno dziś dla ciebie
By tę historię każdy pamiętał
Niepodległości to ważne święto.
"JESIENNA POGODA " słowa i muzyka: J.Kucharczyk
1.Jak jesienią dbać o zdrowie,
gdy pogoda taka zmienna,
wiatrem dmucha, słońcem grzeje
albo zimnym deszczem leje?
Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę
choć zmienia się jak w kalejdoskopie.
Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,
wiatr czy deszcz, czy też słońce,
chętnie je noszę.
2. Jem owoce i warzywa,
to najlepsze witaminy.
Lubię sport i gimnastykę,
więc codziennie chętnie ćwiczę.
Ref.: A ja tak lubię…
3. Moja ciocia jest lekarzem,
więc mi często podpowiada,
jak jesienią postępować,
żeby nigdy nie chorować.
Ref.: A ja tak lubię…
2. Wiersza pt. " Listopad " Wanda Grodzieńska
Przyszedł sobie do ogrodu stary,
siwy pan Listopad.
Grube palto wziął od chłodu
i kalosze ma na stopach.
Deszcz zacina, wiatr dokucza.
Pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy,
nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.
Po listowiu kroczy szybko
na ławeczce sobie siada.
Chłód i zimno.
Mam dziś chrypkę.
Trudna rada, trudna rada.
. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-shark-rekin
-crab- krab
-turtle- żółw
-whale- wieloryb
-dolphin- delfin
-jelly fish- meduza
-pirate- pirat
-ship- statek
-treasure- skarb
-map- mapa
-palm tree- drzewo palmowe
-island- wyspa
-beach- plaża
-sand- piasekes, it is./ No, it isn’t.
-sunny- słonecznie
-rainy- deszczowo
-cloudy- pochmurno
-windy- wietrznie
-snowy- śnieżnie
-foogy- mgliście
-stormy-burzowo
-What’s the weather like today?
It’s sunny/ rainy/…
Piosenka:
„Down in the deep blue sea”
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Come and take a dive with me.
We’ll see a swimming fish.
We’ll see a swimming fish.
We’ll see a swimming fish.
Come and take a dive with me.
We’ll see an octopus.
We’ll see an octopus.
We’ll see an octopus.
Come and take a dive with me.
We’ll see a great big whale.
We’ll see a great big whale.
We’ll see a great big whale.
Come and take a dive with me.
We’ll see a baby shark.
We’ll see a baby shark.
We’ll see a baby shark.
Come and take a dive with me.
We’ll see a jellyfish.
We’ll see a jellyfish.
We’ll see a jellyfish.
Come and take a dive with me.
We’ll see a starfish.
We’ll see a starfish.
We’ll see a starfish.
Come and take a dive with me.
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Down in the deep blue sea.
Come and take a dive with me.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze :
-Zabawy integrujące grupę; przedstawianie się z imienia i nazwiska, opisywanie
własnego wyglądu oraz kolegów; opowiadanie o swoich zainteresowaniach;
rysowanie autoportretu z uwzględnieniem ( części ciała, koloru oczu i włosów…)
-Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania: higiena, zdrowie i
bezpieczeństwo, kultura zachowania, koleżeńskość, słuchanie i stosowanie się do
poleceń nauczyciela, wspólna zabawa)
-Ćwiczenia poranne i gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków
przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
-Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, - opisywanie własnych emocji
-Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy,
czterosylabowych) sylabowych)
-Wysłuchiwane głosek w wyrazach ( rozpoczynających się na samogłoski: np. oko,
ucho ,usta, osa…;
-Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok;
wysoko- nisko; na górze- na dole)
-Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy ( przeznaczenia, koloru,
kształtu)- np. zabawki, znaki drogowe, materiał przyrodniczy
-Układanie zbiorów przedmiotów wg kryterium: o jeden więcej- o jeden mniej-
przeliczanie elementów zbiorów i zapisywanie ich liczebności za pomocą symbolu
graficznego ( kostka do gry)
-Rozpoznawanie, nazywanie i rysowanie podstawowych kształtów geometrycznych (
koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
-Kreślenie linii pionowych, poziomych i skośnych w liniaturze zgodnie z podanym
kierunkiem
( zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego- ołówka;
dokładność wykonywanego ćwiczenia grafomotorycznego)
-Śpiewanie piosenek
-Powtarzanie rymowanek
- Rozwiązywanie zagadek tematycznych
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
