Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jaskółki uczą się

W lutym dzieci uczą się wiersza pt. "Karnawałowy czas", A. Dziechciarczyk

Tańcz, śmiej się, maskę włóż,

bo bawić się czas już.

Karnawał zaprasza Cię,

jeśli tylko powiesz - "chcę".

Więc załóż strój,

postać swoją zmień.

Niech dzisiaj nikt

Nie pozna Cię.

Kręć się, podryguj, w rytm się wczuj,

na pewno znajdziesz taniec swój.

Daj porwać się w rytm samby, cza-czy,

Każdy jak umie, jak chce - tańczy.

Poczuj zabawy moc magiczną,
karnawał czaruje dzisiaj wszystko.
Nic nie jest takie, jak widzisz,
i nie ma co, się wstydzić.
Baw się i tańcz,
śmiej się i klaszcz.

Dopóki jeszcze siły masz!
Piosenki "Tęczowy bal" (muz. A. Skorupka, sł. D. Gellner)

1. W bucikach ze srebra,

w bucikach ze złota,

w szumiących sukienkach

jak w lekkich obłokach,

tańczymy wesoło,

raz tam, a raz tu,

na balu tęczowym,

na balu ze snu!

Ref: I wszystko wiruje, i kręci się świat,

i sala balowa zakwita jak kwiat.

Rycerze, księżniczki, i śmiechy, i gwar,

i tyle tańczy par.

I wszystko wiruje, i kręci się świat,

i sala balowa zakwita jak kwiat.

I walczyk, walczyk, walczyk ten

przepływa jak sen.

2. Tęczowe balony

spadają na głowy,

a my się bawimy na balu tęczowym.

Bajkowa orkiestra

do tańca nam gra,

turlają się nutki

i dźwięki ze szkła.

Ref: I wszystko wiruje, i kręci się świat....

Język angielski

Słownictwo kluczowe:

legs- nogi

hands- dłonie

head- głowa

tummy- brzuch

eyes- oczy

ears- uszy

nose- nos

mouth- usta

pat- poklepać

shake- potrząsać

stretch- rozciągać się

What is it?

sofa- sofa

chest- skrzynia

picture- obraz

bath- wanna

cooker- kuchenka

bed- łóżko

wall- ściana

roff- dach

door- drzwi

window- okno

chimney- komin

kitchen- kuchnia

bathroom- łazienka

living room- salon

bedroom- sypialnia

hall- hol

attic- strych

Where is the (sofa/bed/...)?

It is in the (kitchen/ bedroom..)?

Piosenka : "Me"

This my head.

These are my eyes.

This is my nose.

These are my ears.

This is my mouth.

These are my teeth.

This is my chin.

These are my cheeks.

Sing along with me.

La, la, la,la.

Jump along with me.

Wiggle along with me.

Point along with me.

Head!

Eyes!

Nose!

Ears!

Mouth!

Teeth!

Chin!

Cheeks!


Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na luty:

* doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.

* kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku,

* poszerzanie znajomości liter: litery "b", "B",

* kształtowanie pojęcia liczby "0", poznanie cyfry "0",

* rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8,

* doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania,

* rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych,

* kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę,

* doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem,

* poszerzanie znajomości litery "n" i "N",

* rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw,

* doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała,

* kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych i potrzebujących pomocy,

* doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi,

* poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju, kształtowanie pojęcia "stolica",

* kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski,

* kształtowanie świadomości wpływu aranżacji otoczenia na dobry nastrój.