Jaskółki uczą się
W kwietniu uczymy się :
1. Wiersza pt.: "Kwiecień" (Anna Edyk)
Zaraz po marcu jest miesiąc czwarty -
Kwiecień, co lubi figle i żarty.
Deszczyk i słońce, upał i mrozek,
w kwietniu to wszystko zdarzyć się może.
W Prima Aprilis cztery zajączki
zaczęły liczyć na drzewach pączki.
Cztery są tutaj, tam cztery rosną,
wokół są pączki, jak zwykle wiosną.
W Prima Aprilis cztery kocurki
Chciały policzyć na niebie chmurki.
Chmurki czwórkami płyną po niebie,
Może przypłyną cztery do ciebie ?
2. Piosenki pt. " Moja Planeta Ziemia"(muz. i sł. Kasia Zaniat)
Ref: Moja Planeta Ziemia
z roku na rok się zmienia.
Zmienia się tu, zmienia się tam -
ja na niej mieszkam, więc o nią dbam.
Moja Planeta Ziemia
z roku na rok się zmienia.
Dbam o nią ja. Dbasz o nią ty.
Dbamy wszyscy my!
1. Góry i lasy, rzeki i morze
są w naszych rękach.
Pomóc im możesz.
Niebo i słońce, ptaki, zwierzęta-
warto na co dzień
o nich pamiętać.
Ref: Moja Planeta Ziemia...
2. Czyste powietrze, więcej zieleni-
to twoja przyszłość.
Możesz coś zmienić !!!
Ziemia jest jedna
i wyjątkowa.
Nie da się Ziemi stworzyć od nowa !
Ref: Moja Planeta Ziemia...
3. Język Angielski
Touch Your Head
Touch your head.
Touch your nose.
Clap your hands.
Touch your toes.
Sit down, stand up.
Everybody turn around.
Put your hands up and put your hands down.
Let’s go faster!
Touch your head.
Touch your nose.
Clap your hands.
Touch your toes.
Sit down, stand up.
Everybody turn around.
Put your hands up and put your hands down.
One more time!
Touch your head.
Touch your nose.
Clap your hands.
Touch your toes.
Sit down, stand up.
Everybody turn around.
Put your hands up and put your hands down.
The Shape Song
A circle. A circle.
Can you make a circle?
A circle. A circle.
Can you make a circle?
A circle. A circle.
Can you find a circle?
A circle. A circle.
Can you find a circle?
Can you find a circle?
Ready…GO!
I know…let’s make a diamond.
Can you make a diamond?
Here we go…
A diamond. A diamond.
Can you make a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you make a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you find a diamond?
A diamond. A diamond.
Can you find a diamond?
Can you find a diamond?
Ready…GO!
Hmm…what’s next?
How about a square?
A square. A square.
Can you make a square?
A square. A square.
Can you make a square?
A square. A square.
Can you find a square?
A square. A square.
Can you find a square?
Can you find a square?
Ready…GO!
Alright.
Time for one more.
Let’s try a heart.
A heart. A heart.
Can you make a heart?
A heart. A heart.
Can you make a heart?
A heart. A heart.
Can you find a heart?
A heart. A heart.
Can you find a heart?
Can you find a heart?
Ready…GO!
A circle, a diamond, a square, and a heart.
A circle, a diamond, a square, and a heart.
A circle, a diamond, a square, and a heart…
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej na kwiecień:
- nazywanie i rozpoznawanie nowej litery,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie aktywności poznawczej- zwracanie uwagi na mijający czas, na podstawie przykładów z życia ludzi, przyrody,
- doskonalenie sprawności fizycznej w odniesieniu do aktywności podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
- kształtowanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki,
- nabywanie umiejętności posługiwania się zegarem (odczytywanie godzin na zegarze),
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych,
- doskonalenie aktywności badawczej (dokonywanie obserwacji, wyciąganie wniosków),
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych (rozwijanie zainteresowań muzycznych),
- utrwalanie poznanych liczb (rozpoznawanie i nazywanie liczb od 1 do 8),
- rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytm muzyki, reagowanie na zmianę tempa w muzyce),
- rozwijanie umiejętności liczenia (liczenie w dostępnym zakresie),
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów),
- rozwijanie mowy, wzbogacanie zasobu słownictwa, wypowiadanie się całymi zdaniami na określony temat,
- poznawanie czynników niezbędnych i potrzebnych roślinom do życia,
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.