Jaskółki uczą się
W lutym dzieci uczą się wiersza pt. "Karnawałowy czas", A. Dziechciarczyk
Tańcz, śmiej się, maskę włóż,
bo bawić się czas już.
Karnawał zaprasza Cię,
jeśli tylko powiesz - "chcę".
Więc załóż strój,
postać swoją zmień.
Niech dzisiaj nikt
Nie pozna Cię.
Kręć się, podryguj, w rytm się wczuj,
na pewno znajdziesz taniec swój.
Daj porwać się w rytm samby, cza-czy,
Każdy jak umie, jak chce - tańczy.
Poczuj zabawy moc magiczną,
karnawał czaruje dzisiaj wszystko.
Nic nie jest takie, jak widzisz,
i nie ma co, się wstydzić.
Baw się i tańcz,
śmiej się i klaszcz.
Dopóki jeszcze siły masz!
Piosenki "Tęczowy bal" (muz. A. Skorupka, sł. D. Gellner)
1. W bucikach ze srebra,
w bucikach ze złota,
w szumiących sukienkach
jak w lekkich obłokach,
tańczymy wesoło,
raz tam, a raz tu,
na balu tęczowym,
na balu ze snu!
Ref: I wszystko wiruje, i kręci się świat,
i sala balowa zakwita jak kwiat.
Rycerze, księżniczki, i śmiechy, i gwar,
i tyle tańczy par.
I wszystko wiruje, i kręci się świat,
i sala balowa zakwita jak kwiat.
I walczyk, walczyk, walczyk ten
przepływa jak sen.
2. Tęczowe balony
spadają na głowy,
a my się bawimy na balu tęczowym.
Bajkowa orkiestra
do tańca nam gra,
turlają się nutki
i dźwięki ze szkła.
Ref: I wszystko wiruje, i kręci się świat....
Język angielski
Słownictwo kluczowe:
legs- nogi
hands- dłonie
head- głowa
tummy- brzuch
eyes- oczy
ears- uszy
nose- nos
mouth- usta
pat- poklepać
shake- potrząsać
stretch- rozciągać się
What is it?
sofa- sofa
chest- skrzynia
picture- obraz
bath- wanna
cooker- kuchenka
bed- łóżko
wall- ściana
roff- dach
door- drzwi
window- okno
chimney- komin
kitchen- kuchnia
bathroom- łazienka
living room- salon
bedroom- sypialnia
hall- hol
attic- strych
Where is the (sofa/bed/...)?
It is in the (kitchen/ bedroom..)?
Piosenka : "Me"
This my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.
Sing along with me.
La, la, la,la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Head!
Eyes!
Nose!
Ears!
Mouth!
Teeth!
Chin!
Cheeks!
Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na luty:
* doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.
* kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku,
* poszerzanie znajomości liter: litery "b", "B",
* kształtowanie pojęcia liczby "0", poznanie cyfry "0",
* rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8,
* doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania,
* rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
* kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę,
* doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem,
* poszerzanie znajomości litery "n" i "N",
* rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw,
* doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała,
* kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych i potrzebujących pomocy,
* doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi,
* poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju, kształtowanie pojęcia "stolica",
* kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski,
* kształtowanie świadomości wpływu aranżacji otoczenia na dobry nastrój.