Jaskółki uczą się
W październiku uczymy się:
piosenek:
„11 listopada”
sł. M. Buczek
muz. M. Hernik
1. Nasi przodkowie, duzi i mali
Dla nas tę Polskę odzyskali
Toczyli bitwy, sił nie szczędzili
Byśmy dziś w wolnej Polsce żyli.
Ref.: 11 listopada, to taka ważna data
Polacy Polskę odzyskali 2x
Walczyli duzi oraz mali.
2. Biało – czerwona flaga na niebie
Powiewa mocno dziś dla ciebie
By tę historię każdy pamiętał
Niepodległości to ważne święto.
„Jesienna poleczka” sł. i muz. J. Kucharczyk
1. Hej, jesienny wietrzyk
wciąż się z nami bawi,
sypie z drzew rudymi,
złotymi listkami.
Skoczną polkę tańczy
na jesiennych łąkach,
stuka, gra do taktu
na suchych gałązkach.
Ref.: Hop, hop, tup, tup, tup,
jesienna poleczka.
Hop, hop, tup, tup, tup,
tańczą Staś, Haneczka.
Hop, hop, tup, tup, tup,
tak tańczyć lubimy.
Jesienną poleczkę
z wietrzykiem tańczymy.
2. Hani wplótł w warkocze
śmieszne noski klonu,
Zuzi zrobił broszkę
z łupinek kasztanów.
Julce rogi z kitek
na głowie postawił,
świetnie przy tych psotach
wiatr się z nami bawił.
Ref.: Hop, hop, tup…
3. Kręci karuzelą,
huśta huśtawkami,
przez skakankę skacze
razem z dziewczynkami.
Chłopcom porwał piłkę
i sam gola strzelił,
wszystkie dzieci dzisiaj
wietrzyk rozweselił.
wiersza:
"Jeż" Jan Brzechwa
Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Pyta wróbel: „Panie jeżu,
Co to pan ma na kołnierzu?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Bo mnie wróble nie ostrzygły!”
Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Zoczył jeża młody szczygieł:
„Po co panu tyle igieł?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Żeby kłuć niegrzeczne szczygły!”
Sroka też ma kłopot świeży:
„Po co pan się tak najeżył?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Będę z igieł robił widły!”
Wzięła sroka nogi za pas:
„Tyle wideł! Taki zapas!”
W dziesięć chwil już była na wsi:
„Ludzie moi najłaskawsi,
Otwierajcie drzwi sosnowe,
Dostaniecie widły nowe!”
Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
-How are you today?- jak się dzisiaj czujesz?
-I’m happy/ sad.- jestem szczęśliwy/smutny
-happy-szczęśliwy
-sleepy-śpiący
-angry-zły
-sad-smutny
-liczby 1-10
-przypomnienie kolorów
-What is yellow?- co jest żółte
-This is yellow.- to jest żółte
-It’s a fox.- to jest lis
-It’s an owl.- to jest sowa
-stand up- wstań
-dance- tańcz
-sing- śpiewaj
-sit- usiądź
Piosenka:
„How Many Fingers?”
How many fingers on one hand? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands. X3
Clap your hands with me.
Let’s count our toes.
How many toes on one foot? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many toes on two feet? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Stomp stomp stomp your feet. X3
Stomp your feet with me.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
„What’s Your Name?”
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Noodle.
Elmo’s name is Elmo.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Grover.
My name is Blossom.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Cheesy.
My name is Rosita.
Nice to meet you.
Let’s be friends!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, pracy zespołowej, przestrzegania zasad i reguł
- Wyrabianie spostrzegawczości, pamięci, rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności przeliczania i logicznego myślenia
- Usprawnianie motoryki małej (np. poprzez prace plastyczne) oraz sprawności fizycznej
- Wdrażanie do dbania o porządek, szacunku dla przyrody i zwierząt, kształtowanie postaw prozdrowotnych