Jaskółki uczą się
W grudniu dzieci uczą się wiersza pt. "Zaczarowane drzewko"
Choinka proszę pana jest chyba zaczarowana,
bo zaraz wszystko odmienia:
było szaro, a ona wchodzi do domu
– zielona i spełnia marzenia.
Choinka – niby królewna taka zielona i srebrna,
taka czerwona i złota.
A pod nią – nasze marzenia:
Lalka dla Mani i miś dla Henia,
nawet piłeczka dla kota.
Dobrze się bawić przy świeczkach,
tu miś, tu kot, tu laleczka.
I spać nam nikt jeszcze nie każe.
Choinka, proszę pana choinka zaczarowana
– drzewko spełnionych życzeń.
Piosenki pt. "Pachnie świętami"
1.Świat dziś na biało, z nieba sypało
My otuleni szalami.
Opłatki lodu cicho pękają
Pod pospiesznymi krokami
tańczą anieli, tańczą weseli
niebiosa prawie gotowe.
A my na ziemi tak zapędzeni
Przystańmy chociaż na moment
Ref: Pachnie świętami, a my znów czekamy
na to co nowe.
Nie czas na spanie, szykujmy sanie
Serca gotowe.
2. Świerki zielone już wystrojone
w świecące z bombek sukienki
A my w pośpiechu, prawie w bezdechu
przystańmy obok stajenki.
Ref. Pachnie świętami…
3. Niech pierwsza gwiazda
ciemność rozjaśni
Niech jasne wszystko się stanie
Niech świat bez wojen, niech świat bez waśni
Zwróci swą twarz do Betlejem,
Do Betlejem, do Betlejem, do Betlejem....
Ref. Pachnie świętami…
https://www.tekstowo.pl/piosenka,zozi,pachnie_swietami.html
Cele do pracy wychowawczo - dydaktycznej na grudzień:
* kształtowanie nawyku szukania wsparcia w sytuacji trudnej,
* rozwijanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych,
* wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery "d" i "D",
* utrwalenie znajomości numeru alarmowego 112,
* kształtowanie pojęcia liczby "cztery", poznanie cyfry 4,
* doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych,
* kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby jako członka narodu, rozumienia tej roli i wiążących się z nią zadań,
* budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych,
* nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w legendach, podaniach,
* nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich,
* kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności wskazywanie własnej miejscowości,
* wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych.