Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
Podstawa programowa realizowana jest w godz. 8.00 – 13.00
6.00 – 8.00 – schodzenie się dzieci, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, kontakty okolicznościowe i indywidualne zaplanowane i wynikające z potrzeb dzieci, prace o charakterze obserwacyjnym i wspomagającym;
8.00 – 8.30 – zabawy tematyczne, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, prace pielęgnacyjno–porządkowe i hodowlane, zabawy poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem, czynności higieniczne i samoobsługowe;
8.30 – 9.00 – śniadanie;
9.00 – 09.30 – zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju;
09.30 – 11.00 – pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;
11.00 – 11.30 – zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym;
11.30 – 12.00 – zabawy uspokajające i relaksujące, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy w teatr, utrwalanie wierszy i piosenek, zabawy dydaktyczne, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, czynności higieniczne i samoobsługowe;
12.00 – 12.30 – obiad;
12.30 – 13.00 – zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym;
13.00 – 14.00 – odpoczynek (leżakowanie), tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających aktywności dzieci, zajęcia dodatkowe – rytmiczno – ruchowe, spacery, zabawy w ogrodzie lub kącikach zainteresowań w sali, opowiadanie bajek, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym czynności higieniczne i samoobsługowe;
14.00 – 14.20 – podwieczorek;
14.20 – 17.00 – zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, zajęcia dodatkowe, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, rozchodzenie się dzieci;
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
Podstawa programowa realizowana jest w godz. 8.00 - 13.00
6:00 - 8.30 – schodzenie się dzieci, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, kontakty indywidualne zaplanowane i wynikające z potrzeb dzieci, prace porządkowo- gospodarcze i hodowlane, zabawy poranne, zabawy ruchowe, ze śpiewem, czynności higieniczne i samoobsługowe;
8:30 – 9:00 śniadanie;
9.00 – 10.00 – zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju;
10.00 – 11.30 – pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;
11.30 – 12.00 – zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym;
12:00 – 12.30 obiad;
12.30 – 13.00 – zabawy uspokajające i relaksujące, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy w teatr, utrwalanie wierszy i piosenek, zabawy dydaktyczne, gry planszowe, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, czynności samoobsługowe i higieniczne;
13.00 - 14.00 – tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zajęcia dodatkowe rytmiczno - ruchowe, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań w sali, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym, zabawy w teatr, czynności higieniczne i samoobsługowe;
14:00 – 14:20 podwieczorek;
14.20 – 17.00– zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, zajęcia dodatkowe, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry planszowe z małym zespołem, rozchodzenie się dzieci;