Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki

Temat tygodnia: ,,Jestem samodzielny w kuchni,,
Temat dnia (28.01): „Kolorowy obrus”.

Cele:
• Rozwijanie sprawności rąk;
• Rozwijanie umiejętności dzielenia na sylaby;

1 .Zabawa z kostką.

Potrzebne materiały: wydrukowane obrazki oraz kostka do gry.

Drukujemy obrazki przedmiotów kuchennych: garnek, kubek, łyżka, tarka, łyżka wazowa, patelnia. [.jpg, 54.56 kB] Na drugiej stronie obrazka rysujemy kropki zgodnie z kostką do gry.
Zadaniem dziecka jest rzucić kostką, przeliczyć oczka, znaleźć obrazek z taką samą liczbą oczek, a następnie nazwać obrazek, powiedzieć do czego służy dany przedmiot i podzielić jego nazwę na sylaby.

2.”Serwetka czy obrus”

Potrzebne materiały: serwetka i obrus.

Rodzic prowadzi rozmowę:
• Co to jest? (Rodzic pokazuje obrus);
• Co to jest? (Rodzic pokazuje serwetkę);
• Czym się różni obrus od serwetki?
• Do czego służy obrus, a do czego serwetka?

3. Ćwiczenia drobnych ruchów rąk

Celem zabawy jest „rozgrzanie” paluszków. Rodzic wraz z dzieckiem naśladuje ruchy:
- gra na pianinie;
-Gra na flecie;
- zginamy i prostujemy kolejne palce;
-stukamy kolejnymi palcami o podłogę;
-„dokręcamy” palce;
-robimy piąstki.

4. „Kolorowy obrus”- praca plastyczna.

Potrzebne materiały: biała kartka A4, kolorowa kartka A4, nożyczki, klej.

Na białej kartce drukujemy tabelę. [.jpg, 59.97 kB] Kolorową kartkę dziecko tnie na paski.
Zadaniem dziecka jest wyciąć kolorowe paski, a następnie przykleić je na tabeli tak aby powstał obrus w kratkę. Na koniec można brzegi kartki ponacinać jak frędzelki.

5. Zabawa metodą opowieści ruchowej.

Każdy z was jest brązowym misiem. Kończy się zima i miś smacznie śpi w swojej gawrze (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś). A tu promyk słońca zatańczył mu na nosie. Apsik – obudził się miś i wygramolił z gawry. Otworzył oczy, ziewnął i przeciągnął się (dzieci wstają, otwierają szeroko oczy, ziewają i przeciągają się). Miś przez całą zimę nic nie jadł. Mruczy: Oj, zjadłoby się coś…oblizuje się i głaszczę po brzuchu (dzieci także mruczą, oblizują wargi i głaszczą się). Przypomniał sobie, że na polanie, na wysokim drzewie jest dziupla pełna miodu. - Idzie przez krzaki – trzask, trzask, trzask. Przechodzi przez rzeczkę – chlap, chlap, chlap. Gramoli się przez mostek – człap, człap, człap. Idzie przez polanę – szur, szur, szur (dzieci naśladują, jak miś idzie, i mówią: trzask, trzask, trzask, chlap, chlap, chlap itd.); - Zobaczył miś drzewo i włazi na nie (dzieci pokazują wdrapywanie się na drzewo), siada na gałęzi (dzieci siadają). Łapą wybiera miód i oblizuje się (dzieci pokazują to gestem). - Przyleciały pszczoły – bzz, bzz, bzz – latają dookoła misia (dzieci bzykają i machają rękami). Użądliły misia w łapę. Boli tak, że miś spadł na ziemię i uderzył się w pupę (dzieci przewracają się). Jeszcze bardziej boli; - Miś rozciera pośladki (dzieci robią to samo). Stanął na dwie łapy (dzieci wstają). W brzuchu pełno, miś z zadowoleniem głaszczę się po brzuchu (dzieci robią to samo). To nic, że trochę boli. Można wracać do gawry. - Przypomnijcie sobie drogę misia, bo musi on tak samo wracać. Wracając, idzie najpierw przez… (dzieci dopowiadają… polanę – szur, szur, szur), dalej przez… (dzieci dopowiadają… mostek – człap, człap, człap), potem przez… (dzieci dopowiadają… rzeczkę – chlap, chlap, chlap), na koniec przez… (dzieci dopowiadają… krzaki – trzask, trzask, trzask). - Stanął miś przed gawrą i co zrobił? Pogłaskał się po brzuchu (dzieci głaszczą się) i co dalej… (dzieci przeciągają się), i co dalej… (dzieci ziewają), i co dalej? (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś)

Zajęcia popołudniowe:

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie


Temat dnia (27.01): „Ciasteczka”.

Cele szczegółowe: Dziecko:
• Określa różne smaki;
• Ćwiczy oddech;
• Wykonuje ciasteczka zgodnie z przepisem;
• Ćwiczy umiejętności manualne poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.

1 .Zabawa "Zgadnij, co to za przysmak?"

Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce. Rodzic prosi, aby dziecko umyło ręce i poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po de¬gustacji Rodzic prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował (może uzasadnić swój wybór).

2.Ćwiczenia oddechowe "Jajka"

Jajka wycięte z papieru, słomki. Rodzic prosi, aby dziecko podeszło do miejsca, gdzie znajduje się papierowe jajko, i przeno¬siło je w inne (np. wskazane przez niego) miejsca za pomocą słomki.

3. „Ciasteczka”- wykonanie kruchych ciasteczek

Potrzebne produkty: 1 kg mąki, 2 kostki margaryny lub masła, 2 szklanki śmietany, 1 szklanka cukru, 5 żółtek, cukier waniliowy, olejek waniliowy, mały proszek do pieczenia, tłuszcz do wysmarowania blaszki, foremki o różnych kształtach lub szklanka, orzechy, kolorowy lukier, polewa czekoladowa.

Przygotowanie: Masło/margarynę posiekać z mąką, dodać pozostałe składniki (cukier, żółtka, śmietana, cukier i olejek waniliowy, proszek do pieczenia) i dobrze wyrobić. Rozwałkować lub rozpłaszczać kawałki ręką i wycinać różne kształty ciasteczek. Piec na złoty kolor. Po ostudzeniu- ozdabiać.
Zajadać popijając mlekiem. Smacznego!

4. „Gotujemy zupę”- Zabawa ruchowo- naśladowcza.

Dziecko porusza się po pokoju podskokami przy dźwiękach tamburynu lub innego instrumentu (można wybijać rytm np. drewnianą łyżką uderzając w dno garnka). Podczas każdej przerwy rodzic mówi co dziecko dodaje do „zupy”, a zadaniem dziecka jest naśladowanie dodawania tego składnika i mieszania zupy.

  • Pierwsza przerwa: wrzucić marchewkę, seler, pietruszkę i wymieszać zupę;
  • Druga przerwa: wrzucić kawałki kalafiora i wymieszać;
  • Trzecia przerwa: pokroić ziemniaki, dodać do zupy i wymieszać;
  • Czwarta przerwa: dodać śmietanę, pokroić koperek i dodać, posolić i wymieszać zupę.
  • Piąta przerwa: zjeść zupę.

5.Karta pracy- „Tort”

Karta pracy [.png, 49.91 kB]
Narysuj tort pośladzie z kropek, a następnie go pokoloruj.

Zajęcia popołudniowe:

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


Temat dnia: Liczymy do czterech

Cele:
-rozwijanie umiejętności liczenia;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zdrowego żywienia;
- zapoznanie z piramidą żywienia;
- rozwijanie sprawności fizycznej.

1. „Pizza”- masażyk.

https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q

2. „Podwieczorek dla lalek”- zabawa dydaktyczna.

Przygotowujemy: 4 misie lub lalki(ważne by różniły się wyglądem), kubeczki, talerzyki, sztućce, miseczkę np. z cukierkami lub czymś co będzie spełniać rolę cukierków.

  • Rodzic siada wraz z dzieckiem przy stoliku i mówi, że na podwieczorek przyjdą jeszcze goście. „Pierwszy gość jest….”- rodzic opisuje wygląd lalki lub misia, a zadaniem dziecka jest posadzić go przy stoliku.
  • Wspólnie z dzieckiem wymyślamy imiona dla wszystkich lalek lub misiów biorących udział w podwieczorku.
  • Teraz musimy przygotować stolik. Rodzic prosi dziecko o rozłożenie na stoliku zastawy oraz sztućców dla każdego. Prosimy dziecko by głośno liczyło poszczególne przedmioty: talerzyki, kubeczki, łyżeczki, itd. Na koniec wyznaczamy dziecku zadanie: dla każdej lalki lub misia ma położyć na talerzyku po cztery cukierki. Pozostałymi cukierkami częstujemy dziecko.
  • Zabawę modyfikujemy np. dodając kolejnych uczestników- dziecko przelicza ile teraz jest wszystkich na pikniku, lub zmieniając potrawy albo ich ilość- miś zjadł jeden cukierek ile mu zostało, lalka dostała jeszcze jeden lizak ile teraz ma wszystkiego do zjedzenia, wszyscy zjedli cukierki i dostali po dwie bułeczki- dziecko rozkłada przeliczając na głos, itd.

3. „Piosenka o niezdrowym jedzeniu”- osłuchanie z piosenką, rozmowa na temat jej treści.

Wspólnie dzieckiem wysłuchajcie piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

Rozmowa na temat jej treści:
- o jakim jedzeniu jest piosenka?
- co powinno się jeść?
-czego należy unikać?
Na koniec zatańczcie wspólnie przy piosence.

4. Piramida żywienia.

Karta pracy [.png, 415.18 kB]

Po wydrukowaniu karty rodzic wycina dziecku piramidę, rozcina na paski, tak, żeby każdy szczebel piramidy był osobno. Dziecko składa piramidę, następnie przykleja na kartkę.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piramidy: wyjaśnia, że im niżej coś się znajduje tym więcej w ciągu jednego dnia powinno się tego jeść.

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych

  • Marsz po kole przy akompaniamencie tamburyna lub innego instrumentu muzycznego dostępnego w domu. Podczas pierwszej przerwy-leżenie tyłem, podczas drugiej przerwy-leżenie przodem.
  • Wytupywanie rytmu. Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał (instrumentu dostępnego w domu) zatrzymuje się i słucha wyklaskiwanego rytmu(prostego) przez rodzica, a potem go wytupuje.
  • Kołysanie misia
    Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, na niby trzyma misi, kołysząc go i nucąc mu kołysankę.

5. Praca z kartą pracy „Liczymy owoce”.

Zadaniem dziecka jest policzenie owoców i narysowanie w odpowiednim polu tylu kresek ile jest danego rodzaju.
Karta do pobrania [.jpg, 56.70 kB]

Zajęcia popołudniowe

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


Temat dnia: Przedszkolna kuchnia

Cele:

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharza;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • rozwijanie mowy.

Prosimy o przygotowanie instrumentów muzycznych. Zachęcam jednak do przygotowania z dzieckiem instrumentów „domowych”. Skorzystajmy z drewnianych łyżek, garnków, plastikowych misek lub stwórzmy własne grzechotki ze słoiczków czy plastikowych butelek do których wsypujemy np. ryż bądź kaszę.

1. Wprowadzenie do tematu- zagadki

https://wordwall.net/pl/resource/2281422/zawody-zagadki

2. „Fruzia kuchareczka”- zapoznanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=AXPvCGaJxz0

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat pracy kucharza: co robi, gdzie pracuje, co jest mu potrzebne w pracy. Na koniec zapytaj czy dziecko chciałoby kiedyś zostać kucharzem.

3. Czas na improwizację.

• Na początek proponuję by rodzic wykonał akompaniament do piosenki na przygotowanych instrumentach, a dziecko zachęćmy do swobodnego tańca przy muzyce.
• Podczas kolejnego odtwarzania utworu niech dziecko swobodnie improwizuje na instrumentach. Pozwólmy mu trochę pohałasować, zachęćmy też do gry zgodnej z rytmem utworu.

4. ”K jak kura, k jak kaczka”- analiza głoskowa.

  • „ Ucho – nos”
    Rodzic pokazuje na swojej twarzy raz nos, raz ucho i odpowiednio nazywa części twarzy. Dzieci powtarzają ten sam ruch słuchając głosu rodzica. Gdy powtórzenia wejdą w monotonny rytm, następuje nieoczekiwana zmiana: rodzic dwukrotnie pokazuje i wymawia nazwę „nos”. Większość dzieci najprawdopodobniej pokaże automatycznie zgodnie z rytmem powtórzeń ucho przy wyrazie „nos”. Rodzic parokrotnie wymawia wyraz „nos”- coraz wolniej „nnnooosss”. Co słychać, gdy wymawiam: „nnnooosss”? Czy ciągle słychać ten sam dźwięk? Jakie dzwięki można wyróżnić?
    - nnnnos?
    - noooos?
    - nossss?
    Ten dźwięk, który wyraźnie słychać w wymawianym wyrazie nazywamy głoską. Wyraz składa się z głosek.
  • „Kto powie ostatni?”
    Zabawa polega na tworzeniu ciągów wyrazowych. Wygrywa ten, który ostatni powie wyraz na żądaną głoskę np.: lalka, lotnik, lody, lizak, lampa, lampart… Zwycięzca nagrodzony zostaje brawami

5. Zabawa ruchowa przy muzyce- "Sałatka owocowa z polewą owocową".

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo&t=255s 

6. Karta pracy- ćwiczenia grafomotoryczne.

Karta pracy [.jpg, 75.61 kB]
Dodatkowa karta pracy [.jpg, 142.43 kB] dla chętnych.

Zajęcia popołudniowe

  • „Gorący kartofel” - zabawa ruchowa. Rodzic udaje, że trzyma w ręku gorący kartofel, a następnie „podaje” go dziecku siedzącemu obok i mówi, że kartofel jest gorący. Dziecko na niby przekazują gorącego kartofelka kolejnemu członkowi w rodzinie.
    https://wordwall.net/play/2000/988/180  - gra interaktywna na temat zawodów dla chętnych dzieci.
    https://learningapps.org/18744743  - dopasuj słowa do przedmiotów kuchennych ( będzie potrzebna pomoc rodzica w czytaniu wyrazów).

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


24.01.2022r
Temat: Różnicowanie głosek k-g. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza H.Zdzitowieckiej ,,Kropelki i sopelki,,. Ćwiczenia grafomotoryczne rysowanie po śladzie. Zabawa ruchowa metodą opowieści ruchowej.

1.Słuchanie wiersza:
Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
Zrobił lodowy sopelek.
Rozmowa na temat wiersza:
-Co się dzieje z kropelkami?
-Gdzie wiszą sopelki?
-Powtórzcie za mną: kropla, kropelkę, kropelek

2. Powtarzanie wypowiedzeń.
Kawa Karola.
Gruszka Grzesia
Kolorowa kurtka Kasi.
Gruba gąska Gabrysia.
Krótka kamizelka Karola.

3.Zestaw ćwiczeń ruchowych:
-Marsz po kole przy akompaniamencie tamburyna lub innego instrumentu muzycznego dostępnego w domu. Podczas pierwszej przerwy-leżenie tyłem, podczas drugiej przerwy-leżenie przodem.
-Wytupywanie rytmu. Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał (instrumentu dostępnego w domu) zatrzymuje się i słucha wyklaskiwanego rytmu(prostego) przez rodzica, a potem go wytupuje.
-Kołysanie misia
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, na niby trzyma misi, kołysząc go i nucąc mu kołysankę.

4. Zabawa metodą opowieści ruchowej.
Każdy z was jest brązowym misiem. Kończy się zima i miś smacznie śpi w swojej gawrze (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś). A tu promyk słońca zatańczył mu na nosie. Apsik – obudził się miś i wygramolił z gawry. Otworzył oczy, ziewnął i przeciągnął się (dzieci wstają, otwierają szeroko oczy, ziewają i przeciągają się). Miś przez całą zimę nic nie jadł. Mruczy: Oj, zjadłoby się coś…oblizuje się i głaszczę po brzuchu (dzieci także mruczą, oblizują wargi i głaszczą się). Przypomniał sobie, że na polanie, na wysokim drzewie jest dziupla pełna miodu. - Idzie przez krzaki – trzask, trzask, trzask. Przechodzi przez rzeczkę – chlap, chlap, chlap. Gramoli się przez mostek – człap, człap, człap. Idzie przez polanę – szur, szur, szur (dzieci naśladują, jak miś idzie, i mówią: trzask, trzask, trzask, chlap, chlap, chlap itd.); - Zobaczył miś drzewo i włazi na nie (dzieci pokazują wdrapywanie się na drzewo), siada na gałęzi (dzieci siadają). Łapą wybiera miód i oblizuje się (dzieci pokazują to gestem). - Przyleciały pszczoły – bzz, bzz, bzz – latają dookoła misia (dzieci bzykają i machają rękami). Użądliły misia w łapę. Boli tak, że miś spadł na ziemię i uderzył się w pupę (dzieci przewracają się). Jeszcze bardziej boli; - Miś rozciera pośladki (dzieci robią to samo). Stanął na dwie łapy (dzieci wstają). W brzuchu pełno, miś z zadowoleniem głaszczę się po brzuchu (dzieci robią to samo). To nic, że trochę boli. Można wracać do gawry. - Przypomnijcie sobie drogę misia, bo musi on tak samo wracać. Wracając, idzie najpierw przez… (dzieci dopowiadają…polanę – szur, szur, szur), dalej przez… (dzieci dopowiadają…mostek – człap, człap, człap), potem przez… (dzieci dopowiadają…rzeczkę – chlap, chlap, chlap), na koniec przez… (dzieci dopowiadają…krzaki – trzask, trzask, trzask). - Stanął miś przed gawrą i co zrobił? Pogłaskał się po brzuchu (dzieci głaszczą się) i co dalej… (dzieci przeciągają się), i co dalej… (dzieci ziewają), i co dalej? (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś)

Zajęcia popołudniowe:

5. Ćwiczenia grafomotoryczne
Karta pracy w załączniku. [.pdf, 22.39 kB]

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie