Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Motylki

Temat tygodnia: ,,Jestem samodzielny w kuchni,,
Temat dnia (28.01): „Kolorowy obrus”.

Cele:
• Rozwijanie sprawności rąk;
• Rozwijanie umiejętności dzielenia na sylaby;

1 .Zabawa z kostką.

Potrzebne materiały: wydrukowane obrazki oraz kostka do gry.

Drukujemy obrazki przedmiotów kuchennych: garnek, kubek, łyżka, tarka, łyżka wazowa, patelnia. Na drugiej stronie obrazka rysujemy kropki zgodnie z kostką do gry.
Zadaniem dziecka jest rzucić kostką, przeliczyć oczka, znaleźć obrazek z taką samą liczbą oczek, a następnie nazwać obrazek, powiedzieć do czego służy dany przedmiot i podzielić jego nazwę na sylaby.

2.”Serwetka czy obrus”

Potrzebne materiały: serwetka i obrus.

Rodzic prowadzi rozmowę:
• Co to jest? (Rodzic pokazuje obrus);
• Co to jest? (Rodzic pokazuje serwetkę);
• Czym się różni obrus od serwetki?
• Do czego służy obrus, a do czego serwetka?

3. Ćwiczenia drobnych ruchów rąk

Celem zabawy jest „rozgrzanie” paluszków. Rodzic wraz z dzieckiem naśladuje ruchy:
- gra na pianinie;
-Gra na flecie;
- zginamy i prostujemy kolejne palce;
-stukamy kolejnymi palcami o podłogę;
-„dokręcamy” palce;
-robimy piąstki.

4. „Kolorowy obrus”- praca plastyczna.

Potrzebne materiały: biała kartka A4, kolorowa kartka A4, nożyczki, klej.

Na białej kartce drukujemy tabelę. Kolorową kartkę dziecko tnie na paski.
Zadaniem dziecka jest wyciąć kolorowe paski, a następnie przykleić je na tabeli tak aby powstał obrus w kratkę. Na koniec można brzegi kartki ponacinać jak frędzelki.

5. Zabawa metodą opowieści ruchowej.

Każdy z was jest brązowym misiem. Kończy się zima i miś smacznie śpi w swojej gawrze (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś). A tu promyk słońca zatańczył mu na nosie. Apsik – obudził się miś i wygramolił z gawry. Otworzył oczy, ziewnął i przeciągnął się (dzieci wstają, otwierają szeroko oczy, ziewają i przeciągają się). Miś przez całą zimę nic nie jadł. Mruczy: Oj, zjadłoby się coś…oblizuje się i głaszczę po brzuchu (dzieci także mruczą, oblizują wargi i głaszczą się). Przypomniał sobie, że na polanie, na wysokim drzewie jest dziupla pełna miodu. - Idzie przez krzaki – trzask, trzask, trzask. Przechodzi przez rzeczkę – chlap, chlap, chlap. Gramoli się przez mostek – człap, człap, człap. Idzie przez polanę – szur, szur, szur (dzieci naśladują, jak miś idzie, i mówią: trzask, trzask, trzask, chlap, chlap, chlap itd.); - Zobaczył miś drzewo i włazi na nie (dzieci pokazują wdrapywanie się na drzewo), siada na gałęzi (dzieci siadają). Łapą wybiera miód i oblizuje się (dzieci pokazują to gestem). - Przyleciały pszczoły – bzz, bzz, bzz – latają dookoła misia (dzieci bzykają i machają rękami). Użądliły misia w łapę. Boli tak, że miś spadł na ziemię i uderzył się w pupę (dzieci przewracają się). Jeszcze bardziej boli; - Miś rozciera pośladki (dzieci robią to samo). Stanął na dwie łapy (dzieci wstają). W brzuchu pełno, miś z zadowoleniem głaszczę się po brzuchu (dzieci robią to samo). To nic, że trochę boli. Można wracać do gawry. - Przypomnijcie sobie drogę misia, bo musi on tak samo wracać. Wracając, idzie najpierw przez… (dzieci dopowiadają… polanę – szur, szur, szur), dalej przez… (dzieci dopowiadają… mostek – człap, człap, człap), potem przez… (dzieci dopowiadają… rzeczkę – chlap, chlap, chlap), na koniec przez… (dzieci dopowiadają… krzaki – trzask, trzask, trzask). - Stanął miś przed gawrą i co zrobił? Pogłaskał się po brzuchu (dzieci głaszczą się) i co dalej… (dzieci przeciągają się), i co dalej… (dzieci ziewają), i co dalej? (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś)

Zajęcia popołudniowe:

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie


Temat dnia (27.01): „Ciasteczka”.

Cele szczegółowe: Dziecko:
• Określa różne smaki;
• Ćwiczy oddech;
• Wykonuje ciasteczka zgodnie z przepisem;
• Ćwiczy umiejętności manualne poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.

1 .Zabawa "Zgadnij, co to za przysmak?"

Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce. Rodzic prosi, aby dziecko umyło ręce i poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po de¬gustacji Rodzic prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował (może uzasadnić swój wybór).

2.Ćwiczenia oddechowe "Jajka"

Jajka wycięte z papieru, słomki. Rodzic prosi, aby dziecko podeszło do miejsca, gdzie znajduje się papierowe jajko, i przeno¬siło je w inne (np. wskazane przez niego) miejsca za pomocą słomki.

3. „Ciasteczka”- wykonanie kruchych ciasteczek

Potrzebne produkty: 1 kg mąki, 2 kostki margaryny lub masła, 2 szklanki śmietany, 1 szklanka cukru, 5 żółtek, cukier waniliowy, olejek waniliowy, mały proszek do pieczenia, tłuszcz do wysmarowania blaszki, foremki o różnych kształtach lub szklanka, orzechy, kolorowy lukier, polewa czekoladowa.

Przygotowanie: Masło/margarynę posiekać z mąką, dodać pozostałe składniki (cukier, żółtka, śmietana, cukier i olejek waniliowy, proszek do pieczenia) i dobrze wyrobić. Rozwałkować lub rozpłaszczać kawałki ręką i wycinać różne kształty ciasteczek. Piec na złoty kolor. Po ostudzeniu- ozdabiać.
Zajadać popijając mlekiem. Smacznego!

4. „Gotujemy zupę”- Zabawa ruchowo- naśladowcza.

Dziecko porusza się po pokoju podskokami przy dźwiękach tamburynu lub innego instrumentu (można wybijać rytm np. drewnianą łyżką uderzając w dno garnka). Podczas każdej przerwy rodzic mówi co dziecko dodaje do „zupy”, a zadaniem dziecka jest naśladowanie dodawania tego składnika i mieszania zupy.

  • Pierwsza przerwa: wrzucić marchewkę, seler, pietruszkę i wymieszać zupę;
  • Druga przerwa: wrzucić kawałki kalafiora i wymieszać;
  • Trzecia przerwa: pokroić ziemniaki, dodać do zupy i wymieszać;
  • Czwarta przerwa: dodać śmietanę, pokroić koperek i dodać, posolić i wymieszać zupę.
  • Piąta przerwa: zjeść zupę.

5.Karta pracy- „Tort”

Karta pracy
Narysuj tort pośladzie z kropek, a następnie go pokoloruj.

Zajęcia popołudniowe:

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


Temat dnia: Liczymy do czterech

Cele:
-rozwijanie umiejętności liczenia;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zdrowego żywienia;
- zapoznanie z piramidą żywienia;
- rozwijanie sprawności fizycznej.

1. „Pizza”- masażyk.

https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q

2. „Podwieczorek dla lalek”- zabawa dydaktyczna.

Przygotowujemy: 4 misie lub lalki(ważne by różniły się wyglądem), kubeczki, talerzyki, sztućce, miseczkę np. z cukierkami lub czymś co będzie spełniać rolę cukierków.

  • Rodzic siada wraz z dzieckiem przy stoliku i mówi, że na podwieczorek przyjdą jeszcze goście. „Pierwszy gość jest….”- rodzic opisuje wygląd lalki lub misia, a zadaniem dziecka jest posadzić go przy stoliku.
  • Wspólnie z dzieckiem wymyślamy imiona dla wszystkich lalek lub misiów biorących udział w podwieczorku.
  • Teraz musimy przygotować stolik. Rodzic prosi dziecko o rozłożenie na stoliku zastawy oraz sztućców dla każdego. Prosimy dziecko by głośno liczyło poszczególne przedmioty: talerzyki, kubeczki, łyżeczki, itd. Na koniec wyznaczamy dziecku zadanie: dla każdej lalki lub misia ma położyć na talerzyku po cztery cukierki. Pozostałymi cukierkami częstujemy dziecko.
  • Zabawę modyfikujemy np. dodając kolejnych uczestników- dziecko przelicza ile teraz jest wszystkich na pikniku, lub zmieniając potrawy albo ich ilość- miś zjadł jeden cukierek ile mu zostało, lalka dostała jeszcze jeden lizak ile teraz ma wszystkiego do zjedzenia, wszyscy zjedli cukierki i dostali po dwie bułeczki- dziecko rozkłada przeliczając na głos, itd.

3. „Piosenka o niezdrowym jedzeniu”- osłuchanie z piosenką, rozmowa na temat jej treści.

Wspólnie dzieckiem wysłuchajcie piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

Rozmowa na temat jej treści:
- o jakim jedzeniu jest piosenka?
- co powinno się jeść?
-czego należy unikać?
Na koniec zatańczcie wspólnie przy piosence.

4. Piramida żywienia.

Karta pracy

Po wydrukowaniu karty rodzic wycina dziecku piramidę, rozcina na paski, tak, żeby każdy szczebel piramidy był osobno. Dziecko składa piramidę, następnie przykleja na kartkę.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piramidy: wyjaśnia, że im niżej coś się znajduje tym więcej w ciągu jednego dnia powinno się tego jeść.

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych

  • Marsz po kole przy akompaniamencie tamburyna lub innego instrumentu muzycznego dostępnego w domu. Podczas pierwszej przerwy-leżenie tyłem, podczas drugiej przerwy-leżenie przodem.
  • Wytupywanie rytmu. Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał (instrumentu dostępnego w domu) zatrzymuje się i słucha wyklaskiwanego rytmu(prostego) przez rodzica, a potem go wytupuje.
  • Kołysanie misia
    Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, na niby trzyma misi, kołysząc go i nucąc mu kołysankę.

5. Praca z kartą pracy „Liczymy owoce”.

Zadaniem dziecka jest policzenie owoców i narysowanie w odpowiednim polu tylu kresek ile jest danego rodzaju.
Karta do pobrania

Zajęcia popołudniowe

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


Temat dnia: Przedszkolna kuchnia

Cele:

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharza;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • rozwijanie mowy.

Prosimy o przygotowanie instrumentów muzycznych. Zachęcam jednak do przygotowania z dzieckiem instrumentów „domowych”. Skorzystajmy z drewnianych łyżek, garnków, plastikowych misek lub stwórzmy własne grzechotki ze słoiczków czy plastikowych butelek do których wsypujemy np. ryż bądź kaszę.

1. Wprowadzenie do tematu- zagadki

https://wordwall.net/pl/resource/2281422/zawody-zagadki

2. „Fruzia kuchareczka”- zapoznanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=AXPvCGaJxz0

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat pracy kucharza: co robi, gdzie pracuje, co jest mu potrzebne w pracy. Na koniec zapytaj czy dziecko chciałoby kiedyś zostać kucharzem.

3. Czas na improwizację.

• Na początek proponuję by rodzic wykonał akompaniament do piosenki na przygotowanych instrumentach, a dziecko zachęćmy do swobodnego tańca przy muzyce.
• Podczas kolejnego odtwarzania utworu niech dziecko swobodnie improwizuje na instrumentach. Pozwólmy mu trochę pohałasować, zachęćmy też do gry zgodnej z rytmem utworu.

4. ”K jak kura, k jak kaczka”- analiza głoskowa.

  • „ Ucho – nos”
    Rodzic pokazuje na swojej twarzy raz nos, raz ucho i odpowiednio nazywa części twarzy. Dzieci powtarzają ten sam ruch słuchając głosu rodzica. Gdy powtórzenia wejdą w monotonny rytm, następuje nieoczekiwana zmiana: rodzic dwukrotnie pokazuje i wymawia nazwę „nos”. Większość dzieci najprawdopodobniej pokaże automatycznie zgodnie z rytmem powtórzeń ucho przy wyrazie „nos”. Rodzic parokrotnie wymawia wyraz „nos”- coraz wolniej „nnnooosss”. Co słychać, gdy wymawiam: „nnnooosss”? Czy ciągle słychać ten sam dźwięk? Jakie dzwięki można wyróżnić?
    - nnnnos?
    - noooos?
    - nossss?
    Ten dźwięk, który wyraźnie słychać w wymawianym wyrazie nazywamy głoską. Wyraz składa się z głosek.
  • „Kto powie ostatni?”
    Zabawa polega na tworzeniu ciągów wyrazowych. Wygrywa ten, który ostatni powie wyraz na żądaną głoskę np.: lalka, lotnik, lody, lizak, lampa, lampart… Zwycięzca nagrodzony zostaje brawami

5. Zabawa ruchowa przy muzyce- "Sałatka owocowa z polewą owocową".

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo&t=255s 

6. Karta pracy- ćwiczenia grafomotoryczne.

Karta pracy
Dodatkowa karta pracy dla chętnych.

Zajęcia popołudniowe

  • „Gorący kartofel” - zabawa ruchowa. Rodzic udaje, że trzyma w ręku gorący kartofel, a następnie „podaje” go dziecku siedzącemu obok i mówi, że kartofel jest gorący. Dziecko na niby przekazują gorącego kartofelka kolejnemu członkowi w rodzinie.
    https://wordwall.net/play/2000/988/180  - gra interaktywna na temat zawodów dla chętnych dzieci.
    https://learningapps.org/18744743  - dopasuj słowa do przedmiotów kuchennych ( będzie potrzebna pomoc rodzica w czytaniu wyrazów).

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie 


24.01.2022r
Temat: Różnicowanie głosek k-g. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza H.Zdzitowieckiej ,,Kropelki i sopelki,,. Ćwiczenia grafomotoryczne rysowanie po śladzie. Zabawa ruchowa metodą opowieści ruchowej.

1.Słuchanie wiersza:
Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
Zrobił lodowy sopelek.
Rozmowa na temat wiersza:
-Co się dzieje z kropelkami?
-Gdzie wiszą sopelki?
-Powtórzcie za mną: kropla, kropelkę, kropelek

2. Powtarzanie wypowiedzeń.
Kawa Karola.
Gruszka Grzesia
Kolorowa kurtka Kasi.
Gruba gąska Gabrysia.
Krótka kamizelka Karola.

3.Zestaw ćwiczeń ruchowych:
-Marsz po kole przy akompaniamencie tamburyna lub innego instrumentu muzycznego dostępnego w domu. Podczas pierwszej przerwy-leżenie tyłem, podczas drugiej przerwy-leżenie przodem.
-Wytupywanie rytmu. Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał (instrumentu dostępnego w domu) zatrzymuje się i słucha wyklaskiwanego rytmu(prostego) przez rodzica, a potem go wytupuje.
-Kołysanie misia
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, na niby trzyma misi, kołysząc go i nucąc mu kołysankę.

4. Zabawa metodą opowieści ruchowej.
Każdy z was jest brązowym misiem. Kończy się zima i miś smacznie śpi w swojej gawrze (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś). A tu promyk słońca zatańczył mu na nosie. Apsik – obudził się miś i wygramolił z gawry. Otworzył oczy, ziewnął i przeciągnął się (dzieci wstają, otwierają szeroko oczy, ziewają i przeciągają się). Miś przez całą zimę nic nie jadł. Mruczy: Oj, zjadłoby się coś…oblizuje się i głaszczę po brzuchu (dzieci także mruczą, oblizują wargi i głaszczą się). Przypomniał sobie, że na polanie, na wysokim drzewie jest dziupla pełna miodu. - Idzie przez krzaki – trzask, trzask, trzask. Przechodzi przez rzeczkę – chlap, chlap, chlap. Gramoli się przez mostek – człap, człap, człap. Idzie przez polanę – szur, szur, szur (dzieci naśladują, jak miś idzie, i mówią: trzask, trzask, trzask, chlap, chlap, chlap itd.); - Zobaczył miś drzewo i włazi na nie (dzieci pokazują wdrapywanie się na drzewo), siada na gałęzi (dzieci siadają). Łapą wybiera miód i oblizuje się (dzieci pokazują to gestem). - Przyleciały pszczoły – bzz, bzz, bzz – latają dookoła misia (dzieci bzykają i machają rękami). Użądliły misia w łapę. Boli tak, że miś spadł na ziemię i uderzył się w pupę (dzieci przewracają się). Jeszcze bardziej boli; - Miś rozciera pośladki (dzieci robią to samo). Stanął na dwie łapy (dzieci wstają). W brzuchu pełno, miś z zadowoleniem głaszczę się po brzuchu (dzieci robią to samo). To nic, że trochę boli. Można wracać do gawry. - Przypomnijcie sobie drogę misia, bo musi on tak samo wracać. Wracając, idzie najpierw przez… (dzieci dopowiadają…polanę – szur, szur, szur), dalej przez… (dzieci dopowiadają…mostek – człap, człap, człap), potem przez… (dzieci dopowiadają…rzeczkę – chlap, chlap, chlap), na koniec przez… (dzieci dopowiadają…krzaki – trzask, trzask, trzask). - Stanął miś przed gawrą i co zrobił? Pogłaskał się po brzuchu (dzieci głaszczą się) i co dalej… (dzieci przeciągają się), i co dalej… (dzieci ziewają), i co dalej? (dzieci zwijają się w kłębek i mruczą tak jak śpiący miś)

Zajęcia popołudniowe:

5. Ćwiczenia grafomotoryczne
Karta pracy w załączniku.

Życzymy miłej pracy
Wychowawczynie