Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Myszki uczą się

W październiku uczymy się:

1. Piosenki  "JESIENNA POGODA " Słowa i muzyka: J.Kucharczyk

1.Jak jesienią dbać o zdrowie,
   gdy pogoda taka zmienna,
   wiatrem dmucha, słońcem grzeje
   albo zimnym deszczem leje?

    Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę
            choć zmienia się jak w kalejdoskopie.
            Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,
            wiatr czy deszcz, czy też słońce,
            chętnie je noszę.

2. Jem owoce i warzywa,
    to najlepsze witaminy.
    Lubię sport i gimnastykę,
    więc codziennie chętnie ćwiczę.

Ref.: A ja tak lubię…

3. Moja ciocia jest lekarzem,
    więc mi często podpowiada,
    jak jesienią postępować,
   żeby nigdy nie chorować.

   Ref.: A ja tak lubię…

2. Wiersza pt." Dzień Nauczyciela ''

Dzisiaj jest Dzień Edukacji,
więc w przedszkolu świętujemy
 i wszystkim pracownikom
gorące życzenia ślemy.

Teraz jestem sześciolatkiem,
lecz w pamięci mej zostało,
 jak w maluchach dnia każdego,
 wciąż mi mamy brakowało.

Wtedy miło i ciekawie pani
 ze mną gaworzyła.
 Jak być dobrym przedszkolakiem
 wciąż cierpliwie tłumaczyła.

Jak zachować się przy stole,
do dorosłych jak się zwracać,
dobrze buty zasznurować,
grzecznie wszystkim odpowiadać.

Wciąż uczyła nas wierszyków
i piosenek wiele, co to znaczy
 być kolegą i wspaniałym przyjacielem.

 

3. Język angielski

Słownictwo kluczowe:
-How are you today?- jak się dzisiaj czujesz?
-I’m happy/ sad.- jestem szczęśliwy/smutny
-happy-szczęśliwy
-sleepy-śpiący
-angry-zły
-sad-smutny
-liczby 1-10
-przypomnienie kolorów
-What is yellow?- co jest żółte
-This is yellow.- to jest żółte
-It’s a fox.- to jest lis
-It’s an owl.- to jest sowa
-stand up- wstań
-dance- tańcz
-sing- śpiewaj
-sit- usiądź 

Piosenka:
„How Many Fingers?”

How many fingers on one hand? X3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

How many fingers on two hands? X3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Clap clap clap your hands. X3
Clap your hands with me.

Let’s count our toes.

How many toes on one foot? X3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

How many toes on two feet? X3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Stomp stomp stomp your feet. X3
Stomp your feet with me.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

„What’s Your Name?”

Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Noodle.
Elmo’s name is Elmo.
Nice to meet you.

Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Grover.
My name is Blossom.
Nice to meet you.

Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Cheesy.
My name is Rosita.
Nice to meet you.

Let’s be friends!


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze :

-Zabawy integrujące grupę; przedstawianie się z imienia i nazwiska, opisywanie
własnego wyglądu oraz kolegów; opowiadanie o swoich zainteresowaniach;
rysowanie autoportretu z uwzględnieniem ( części ciała, koloru oczu i włosów…)
 -Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania: higiena, zdrowie i
bezpieczeństwo, kultura zachowania, koleżeńskość, słuchanie i stosowanie się do
poleceń nauczyciela, wspólna zabawa)
-Ćwiczenia poranne i gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków
przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
-Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, - opisywanie własnych emocji
-Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy,
czterosylabowych) sylabowych)
-Wysłuchiwane głosek w wyrazach ( rozpoczynających się na samogłoski: np. oko,
ucho ,usta, osa…;
-Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok;
wysoko- nisko; na górze- na dole)
-Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy ( przeznaczenia, koloru,
kształtu)- np. zabawki, znaki drogowe, materiał przyrodniczy
-Układanie zbiorów przedmiotów wg kryterium: o jeden więcej- o jeden mniej-
przeliczanie elementów zbiorów i zapisywanie ich liczebności za pomocą symbolu
graficznego ( kostka do gry)
-Rozpoznawanie, nazywanie i rysowanie podstawowych kształtów geometrycznych (
koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
-Kreślenie linii pionowych, poziomych i skośnych w liniaturze zgodnie z podanym
kierunkiem
( zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego- ołówka;
dokładność wykonywanego ćwiczenia grafomotorycznego)
-Śpiewanie piosenek
-Powtarzanie rymowanek
- Rozwiązywanie zagadek tematycznych