Myszki uczą się
W październiku uczymy się:
1. Piosenki "JESIENNA POGODA " Słowa i muzyka: J.Kucharczyk
1.Jak jesienią dbać o zdrowie,
gdy pogoda taka zmienna,
wiatrem dmucha, słońcem grzeje
albo zimnym deszczem leje?
Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę
choć zmienia się jak w kalejdoskopie.
Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,
wiatr czy deszcz, czy też słońce,
chętnie je noszę.
2. Jem owoce i warzywa,
to najlepsze witaminy.
Lubię sport i gimnastykę,
więc codziennie chętnie ćwiczę.
Ref.: A ja tak lubię…
3. Moja ciocia jest lekarzem,
więc mi często podpowiada,
jak jesienią postępować,
żeby nigdy nie chorować.
Ref.: A ja tak lubię…
2. Wiersza pt." Dzień Nauczyciela ''
Dzisiaj jest Dzień Edukacji,
więc w przedszkolu świętujemy
i wszystkim pracownikom
gorące życzenia ślemy.
Teraz jestem sześciolatkiem,
lecz w pamięci mej zostało,
jak w maluchach dnia każdego,
wciąż mi mamy brakowało.
Wtedy miło i ciekawie pani
ze mną gaworzyła.
Jak być dobrym przedszkolakiem
wciąż cierpliwie tłumaczyła.
Jak zachować się przy stole,
do dorosłych jak się zwracać,
dobrze buty zasznurować,
grzecznie wszystkim odpowiadać.
Wciąż uczyła nas wierszyków
i piosenek wiele, co to znaczy
być kolegą i wspaniałym przyjacielem.
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-How are you today?- jak się dzisiaj czujesz?
-I’m happy/ sad.- jestem szczęśliwy/smutny
-happy-szczęśliwy
-sleepy-śpiący
-angry-zły
-sad-smutny
-liczby 1-10
-przypomnienie kolorów
-What is yellow?- co jest żółte
-This is yellow.- to jest żółte
-It’s a fox.- to jest lis
-It’s an owl.- to jest sowa
-stand up- wstań
-dance- tańcz
-sing- śpiewaj
-sit- usiądź
Piosenka:
„How Many Fingers?”
How many fingers on one hand? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands. X3
Clap your hands with me.
Let’s count our toes.
How many toes on one foot? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many toes on two feet? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Stomp stomp stomp your feet. X3
Stomp your feet with me.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
„What’s Your Name?”
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Noodle.
Elmo’s name is Elmo.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Grover.
My name is Blossom.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Cheesy.
My name is Rosita.
Nice to meet you.
Let’s be friends!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze :
-Zabawy integrujące grupę; przedstawianie się z imienia i nazwiska, opisywanie
własnego wyglądu oraz kolegów; opowiadanie o swoich zainteresowaniach;
rysowanie autoportretu z uwzględnieniem ( części ciała, koloru oczu i włosów…)
-Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania: higiena, zdrowie i
bezpieczeństwo, kultura zachowania, koleżeńskość, słuchanie i stosowanie się do
poleceń nauczyciela, wspólna zabawa)
-Ćwiczenia poranne i gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków
przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
-Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, - opisywanie własnych emocji
-Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy,
czterosylabowych) sylabowych)
-Wysłuchiwane głosek w wyrazach ( rozpoczynających się na samogłoski: np. oko,
ucho ,usta, osa…;
-Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok;
wysoko- nisko; na górze- na dole)
-Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy ( przeznaczenia, koloru,
kształtu)- np. zabawki, znaki drogowe, materiał przyrodniczy
-Układanie zbiorów przedmiotów wg kryterium: o jeden więcej- o jeden mniej-
przeliczanie elementów zbiorów i zapisywanie ich liczebności za pomocą symbolu
graficznego ( kostka do gry)
-Rozpoznawanie, nazywanie i rysowanie podstawowych kształtów geometrycznych (
koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
-Kreślenie linii pionowych, poziomych i skośnych w liniaturze zgodnie z podanym
kierunkiem
( zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego- ołówka;
dokładność wykonywanego ćwiczenia grafomotorycznego)
-Śpiewanie piosenek
-Powtarzanie rymowanek
- Rozwiązywanie zagadek tematycznych