Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Myszki uczą się

W grudniu uczymy się:

kolęd: 
„Wśród nocnej ciszy"

1. Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi.
Czem prędzej się wybierajcie,
Do Betlejem pospieszajcie
Przywitać Pana.

2. Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki, danymi sobie.
Jako Bogu cześć Mu dali,
A witając zawołali
Z wielkiej radości

„Gdy śliczna Panna"

Gdy śliczna Panna Syna kołysała
Z wielkim weselem tak jemu śpiewała
Li, li, li, li, laj, moje Dzieciąteczko
Li, li, li, li, laj, śliczne Paniąteczko
Li, li, li, li, laj, moje Dzieciąteczko
Li, li, li, li, laj, śliczne Paniąteczko
Wszystko stworzenie śpiewaj Panu swemu
Pomóż radości wielkiej sercu memu
Li, li, li, li, laj, wielki Królewicu
Li, li, li, li, laj, niebieski Dziedzicu
Li, li, li, li, laj, wielki Królewicu
Li, li, li, li, laj, niebieski Dziedzicu

2. Wiersza pt. „Wieczór wigilijny” T. Kubiak

Biały obrus lśni na stole,
pod obrusem siano.
Płoną świeczki na choince,
co tu przyszła na noc.
Na talerzach kluski z makiem,
karp jak księżyc srebrny,
Zasiadają wokół stołu,
dziadek z babcią, krewni.
Już się z sobą podzielili opłatkiem rodzice,
Już złożyli wszyscy wszystkim
moc serdecznych życzeń.

Kiedy mama się dzieliła
ze mną tym opłatkiem
miała w oczach łzę, widziałem,
otarła ukradkiem.
Nie wiem, co też mama chciała
szepnąć mi do ucha:
bym na drzewach nie darł spodni,
pani w szkole słuchał...
Niedojrzałych jabłek nie jadł
butów tak nie brudził...
Nagle słyszę, mama szepce:
- bądź dobry dla ludzi.

. Język angielski

Słownictwo kluczowe:

-rocking horse- konik na biegunach
-bike- rower
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-sleigh- sanie
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda
-How many candy canes/ stars/… can you see?
I can see six/ seven/….. stars/ candy canes/…
-What do you want for christmas?
I want a robot/ car/…

Piosenka:

„What do you want for Christmas?”

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!
All aboard!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!

 


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

- rozwijanie aktywności badawczej, dokonywanie obserwacji, wyciąganie wniosków,
- kształtowanie sprawności fizycznej, aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- doskonalenie aktywności muzyczno-ruchowej, reagowanie na ustalony sygnał w muzyce, improwizacja ruchowa utworu muzycznego,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych,
- zapoznanie z właściwościami śniegu i lodu,
- opanowanie melodii i tekstu piosenki,
- poznanie cykliczności pór roku oraz zmian zachodzących w przyrodzie w określonym czasie,
- rozwijanie orientacji przestrzennej oraz orientacji w schemacie własnego ciała,
- przetwarzanie obrazu graficznego na ruch, kodowanie i dekodowanie wiadomości za pomocą strzałek, kolorów i piktogramów,
- przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia,
- kształtowanie umiejętności w zakresie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania elementów w zbiorach,
- rozwijanie koncentracji uwagi, umiejętności skupienia się na wykonywaniu konkretnego zadania,
- kształtowanie myślenia twórczego, kreatywności podczas formułowania pomysłów,
-wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
-odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie)
- poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości;