Żabki uczą się
W kwietniu uczymy się :
Wiersza pt." KWIETNIOWE PSOTY"
Co ty kwietniu pleciesz?
Zimy nie ma wiosną.
Popatrz, motyl i biedronka,
Chcą opalać się na słonku.
Kwiecień – plecień, co przeplata,
Trochę zimy, trochę lata.
Trochę lata będzie zimą,
Schowaj się pod peleryną.
Chcemy do przedszkola,
Iść bez parasola.
Wietrzyk wieje, świeci słońce,
Żaby skaczą już na łące.
Kwiecień – plecień, co przeplata,
Trochę zimy, trochę lata.
Trochę lata będzie zimą,
Schowaj się pod peleryną.
Piosenki pt. "Kwiecień plecień"
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku. / bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
II. Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptaków,
śpiew się poturlał z góry po dachu. /bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
Język angielski
"First We Wash Our Hands"
Who’s ready for breakfast?
Who’s ready for breakfast?
Who’s ready for breakfast?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for lunch?
Who’s ready for lunch?
Who’s ready for lunch?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for snack time?
Who’s ready for snack time?
Who’s ready for snack time?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for dinner?
Who’s ready for dinner?
Who’s ready for dinner?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub. Hey!
Scrubba dub dub dub. Alright!
Scrubba dub dub dub. Woo!
Scrubba dub dub dub.
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc kwiecień :
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- zakładanie ubrań, butów;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce.
Językowa aktywność dziecka:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.
Artystyczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
- uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
- przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
- dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała,
- mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety,
- mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
- próby określania swoich stanów emocjonalnych;
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw;
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dzieckaSpołeczna aktywność dziecka:
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
- współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności;
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- uczestniczenie we wspólnych zabawach;
- mówienie o swoich potrzebach;
- odpowiadanie na pytania;
- dzielenie się swoimi przeżyciami.
- uczestniczenie we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne, wspólne wykonywanie prac plastycznych;
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:- określanie tego, co dziecko lubi robić;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
- uważne słuchanie rozmówcy;
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
- wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
Artystyczna aktywność dziecka:
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
Aktywność poznawcza:
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;