Żabki uczą się
W styczniu uczymy się :
Wiersza pt. "Po co są babcia i dziadek?" M. Mazan
Po co są babcia i dziadek?
To bardzo łatwe pytanie.
Babcia na przykład jest po to,
by mówić do mnie "kochanie".
Dziadek na pewno jest po to,
by ze mną śpiewać piosenki
i mnie zabierać do kina
lub czasem do cukierenki.
Co lubią babcia i dziadek?
Lubią się ze mną spotykać,
brać mnie na spacer do parku
i różne książki mi czytać.
I to się świetnie złożyło.
A czemu świetnie? Czy wiecie?
Bo ja też babcię i dziadka
lubię najbardziej na świecie!
Piosenki pt: „Babcia i dziadek”.
1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Ref:I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!
Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!
3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
Ref. I co , i co , że trochę nam urośli , że nie są dzieciakami ,
że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami , niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.
kiedy babcia byla mala - YouTube
język angielski
Słownictwo kluczowe:
-rocking horse- konik na biegunach
-bike- rower
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-sleigh- sanie
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda
-How many candy canes/ stars/… can you see?
I can see six/ seven/….. stars/ candy canes/…
-What do you want for christmas?
I want a robot/ car/…
Piosenka:
"What do you want for Christmas?"
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!
All aboard!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc styczeń :
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- zakładanie ubrań, butów;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce.
Językowa aktywność dziecka:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.
Artystyczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
- uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
- przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
- dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała,
- mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety,
- mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
- próby określania swoich stanów emocjonalnych;
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw;
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dzieckaSpołeczna aktywność dziecka:
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
- współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności;
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- uczestniczenie we wspólnych zabawach;
- mówienie o swoich potrzebach;
- odpowiadanie na pytania;
- dzielenie się swoimi przeżyciami.
- uczestniczenie we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne, wspólne wykonywanie prac plastycznych;
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:- określanie tego, co dziecko lubi robić;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
- uważne słuchanie rozmówcy;
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
- wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
Artystyczna aktywność dziecka:
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
Aktywność poznawcza:
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;