Żabki uczą się
We wrześniu uczymy się:
1. Piosenki "Wrzesień to nasz czas"
Wrzesień niesie chłodny ranek,
idzie uczeń, idzie malec.
Z plecakiem wesoło wędruje,
Bo rok szkolny nowe przygody gwarantuje!
Wrzesień, wrzesień – to nasz czas,
nowe przygody czekają nas.
Kolorowe liście latają wkoło,
dzieci witają wrzesień wesoło!
Wrzesień liście maluje na złoto,
słońce świeci, lecz już nie tak mocno.
Na szkolnym boisku dzieci śpiewają,
po wakacjach się znów spotykają!
Wrzesień, wrzesień – to nasz czas,
nowe przygody czekają nas.
Kolorowe liście lecą wkoło,
dzieci witają wrzesień wesoło!
Na chodniku kasztan lśni,
żołądź w trawie cicho śpi.
Wrzesień pięknie świat maluje,
radość w sercach podaruje!
Wrzesień, wrzesień – to nasz czas,
nowe przygody czekają nas.
Kolorowe liście lecą wkoło,
dzieci witają wrzesień wesoło!
2. Wiersza pt.„Wrzesień”
Jeszcze lato nie odeszło,
a już jesień bliska.
Wrzesień milczkiem borowiki
skrył na wrzosowiskach.
Na polany rude rydze
stadkami wygonił
i rumiane jabłka strąca
raz po raz z jabłoni.
Jeszcze słońce o południu
tak potrafi przypiec,
jakby to nie wrzesień rządził,
lecz upalny lipiec.
Ale już chłodniejsze noce
niż bywały w lecie.
Liściom nadszedł czas, by żółknąć,
a ptakom – odlecieć!
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-How are you today?- jak się dzisiaj czujesz?
-I’m happy/ sad.- jestem szczęśliwy/smutny
-happy-szczęśliwy
-sleepy-śpiący
-angry-zły
-sad-smutny
-liczby 1-10
-przypomnienie kolorów
-What is yellow?- co jest żółte
-This is yellow.- to jest żółte
-It’s a fox.- to jest lis
-It’s an owl.- to jest sowa
-stand up- wstań
-dance- tańcz
-sing- śpiewaj
-sit- usiądź
Piosenka:
„How Many Fingers?”
How many fingers on one hand? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands. X3
Clap your hands with me.
Let’s count our toes.
How many toes on one foot? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many toes on two feet? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Stomp stomp stomp your feet. X3
Stomp your feet with me.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
„What’s Your Name?”
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Noodle.
Elmo’s name is Elmo.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Grover.
My name is Blossom.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Cheesy.
My name is Rosita.
Nice to meet you.
Let’s be friends!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
-Zabawy integrujące grupę; przedstawianie się z imienia i nazwiska, opisywanie
własnego wyglądu oraz kolegów; opowiadanie o swoich zainteresowaniach;
rysowanie autoportretu z uwzględnieniem ( części ciała, koloru oczu i włosów…)
-Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania: higiena, zdrowie i
bezpieczeństwo, kultura zachowania, koleżeńskość, słuchanie i stosowanie się do
poleceń nauczyciela, wspólna zabawa)
-Ćwiczenia poranne i gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków
przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
-Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, - opisywanie własnych emocji
-Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy,
czterosylabowych) sylabowych)
-Wysłuchiwane głosek w wyrazach ( rozpoczynających się na samogłoski: np. oko,
ucho ,usta, osa…;
-Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok;
wysoko- nisko; na górze- na dole)
-Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy ( przeznaczenia, koloru,
kształtu)- np. zabawki, znaki drogowe, materiał przyrodniczy
-Układanie zbiorów przedmiotów wg kryterium: o jeden więcej- o jeden mniej-
przeliczanie elementów zbiorów i zapisywanie ich liczebności za pomocą symbolu
graficznego ( kostka do gry)
-Rozpoznawanie, nazywanie i rysowanie podstawowych kształtów geometrycznych (
koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
-Kreślenie linii pionowych, poziomych i skośnych w liniaturze zgodnie z podanym
kierunkiem
( zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego- ołówka;
dokładność wykonywanego ćwiczenia grafomotorycznego)
-Śpiewanie piosenek
-Powtarzanie rymowanek
- Rozwiązywanie zagadek tematycznych