Kreciki uczą się
W czerwcu uczymy się:
Wiersza "Przyjście lata" Jan Brzechwa
I cóż powiecie na to,
że już się zbliża lato?
Kret skrzywił się ponuro:
"Przyjedzie pewnie furą".
Jeż się najeżył srodze:
"Raczej na hulajnodze".
Wąż syknął" Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze".
Kos gwizdnął: "Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem".
Skąd znowu - rzekła sroka -
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju".
"Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!"
"A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem".
"Nieprawda, bo w karecie!"
"W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką".
A lato przyszło pieszo -
Już łąki nim się cieszą
I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata.
Piosenki:
"Byle na wakacje!"
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
1. Autobusem albo busem
Samolotem ponad płotem
Tramwajami ze schodkami
Samochodem mimochodem
Ref.:Byle prędzej, byle dalej…
Czas wyjechać na wakacje
Wszyscy mówią: „Hej! Przygodo!”
A ja wiem że mają rację!
2. Mały, duży, już w podróży
Pociągami z biletami
Rowerami z kółeczkami
I statkami nad falami
Ref.: Byle prędzej, byle dalej…
3. Kto z ochotą, ten piechotą
Nóżki, nogi, hulajnogi
Wrotki, rolki, deskorolki
Jak kto woli… To nie boli!
Ref.: Byle prędzej, byle dalej…
Język Angielski
Słownictwo kluczowe:
- sun – słońce
- hot – gorąco
- warm – ciepło
- sunny – słonecznie
- cloud – chmura
- rain – deszcz
- beach – plaża
- sea – morze
- sand – piasek
- shell – muszelka
- sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny
- sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
- bucket – wiaderko
- swimsuit – strój kąpielowy
- ice cream – lody
- watermelon – arbuz
- juice – sok
- fish – ryba
- crab – krab
- butterfly – motyl
- flower – kwiatek
- tree – drzewo
- car – samochód
- airplane – samolot
- suitcase – walizka
- I like summer!
- It’s hot!
- I see the sun!
- Let’s go to the beach!
- I want ice cream!
Piosenka:
„Let’s go to the beach”
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today.
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves today.
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells today.
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle today.
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie sprawności manualnej.
- układanie kompozycji z figur geometrycznych;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie swobody ruchu;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej;
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych zamieszkujących sawannę;
- poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt zamieszkujących stepy;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności matematycznych;
- doskonalenie techniki ruchu;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- poznawanie właściwości owoców egzotycznych, w tym ich walorów smakowych.
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
- poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego i zwierząt egzotycznych.
- zapoznanie ze sposobem spędzania czasu nad morzem;
- rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- zdobywanie informacji na temat przedmiotów przydatnych podczas wakacji nad morzem;
- zdobywanie informacji na temat ekologii;
- przypomnienie zasad segregacji śmieci.
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie;