Kreciki uczą się
W maju uczymy się:
Wiersza: "Mama i Tata – dwa słowa" Agata Dziechciarczyk
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi
Bo Mamę, Tatę każdy z nas ma
I każdy te słowa magiczne zna
Mamusia, mamunia, mamcia czasami
Tatuś, tatulek, tatko kochany
Słodko się robi, gdy je wymamiamy
Samym mówieniem przyjemność sprawiamy
Bo to najbliższe sercu osoby
Czy to jest starszy, czy to jest młody
Ja wołam Mamo, Ty wołasz Mamo
Gdy mówisz Tato, jest tak samo
Te słowa krótkie, cudownie brzmią w uszach
Mama i Tato – me serce wzrusza.
Piosenki: "Jesteś mamo skarbem mym"
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
Piosenki: "Daj mi rękę tato" D.Ciecierska
Daj mi rękę tato
Już na dworze ciemno
A ja się nie boję
Bo ty idziesz ze mną
Nawet z nocnych strachów
Nic sobie nie robię
Strachy uciekają
Gdy jestem przy tobie
Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię
Codziennie jesteśmy
Na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
Jeździć na rowerze
I wiem że mnie jeszcze
Nauczysz wszystkiego
Co mądre I dobre
I się cieszę z tego
Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię
O moich marzeniach
Nie powiem nikomu
Chciałbym mieć tatę
Przez cały dzień w domu
Żeby ważne sprawy
Na później zostawił
I żeby się głośno
Śmiał I ze mną bawił
Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię
Język Angielski
Słownictwo kluczowe:
• Bee – pszczoła
• Butterfly – motyl
• Grasshopper – konik polny
• Ladybug (Ladybird) – biedronka
• Dragonfly – ważka
• Fly – mucha
• Spider- pajk
• Dog – pies
• Cat – kot
• Rabbit – królik
• Hamster – chomik
• Guinea pig – świnka morska
• Fish – rybka
• Parrot – papuga
• Mouse – mysz
• Goldfish – złota rybka
What is it?
Piosenka:
„Itsy Bitsy Spider”
The itsy bitsy spider
Climbed up the water spout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
And the itsy bitsy spider
Climbed up the spout again
"I Have a Pet"
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof woof woof woof woof.”
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow meow meow meow meow.”
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak squeak squeak squeak squeak.”
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Blub blub blub blub blub.”
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet tweet tweet tweet tweet.”
I love my pets!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
• rozwijanie mowy;
• uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
• rozwijanie sprawności manualnej;
• wzbogacenie wiadomości na temat psa;
• rozwijanie umiejętności manualnych;
• rozwijanie myślenia logicznego
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy;
• poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
• rozwijanie umiejętności rachunkowych;
• kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
• zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
• poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
• rozwijanie orientacji przestrzennej;
• reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
• doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
• wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
• rozbudzanie ciekawości poznawczej
• zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
• kształtowanie świadomości ekologicznej;
• utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
• poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko;
• zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
• kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
• poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
• stosowanie określeń wysoko – nisko;
• rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• odkładanie prac na półki indywidualne;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji ruchowej;
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
• uczestniczenie we wspólnych zabawach;
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• mówienie o swoich potrzebach;
• odpowiadanie na pytania;
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
• określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś).