Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kreciki uczą się

W maju uczymy się:

Wiersza: "Mama i Tata – dwa słowa" Agata Dziechciarczyk

Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi

Bo Mamę, Tatę każdy z nas ma
I każdy te słowa magiczne zna
Mamusia, mamunia, mamcia czasami
Tatuś, tatulek, tatko kochany

Słodko się robi, gdy je wymamiamy
Samym mówieniem przyjemność sprawiamy
Bo to najbliższe sercu osoby
Czy to jest starszy, czy to jest młody

Ja wołam Mamo, Ty wołasz Mamo
Gdy mówisz Tato, jest tak samo
Te słowa krótkie, cudownie brzmią w uszach
Mama i Tato – me serce wzrusza.

Piosenki: "Jesteś mamo skarbem mym" 

Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.

Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)

Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.

Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)

Piosenki: "Daj mi rękę tato" D.Ciecierska

Daj mi rękę tato
Już na dworze ciemno
A ja się nie boję
Bo ty idziesz ze mną
Nawet z nocnych strachów
Nic sobie nie robię
Strachy uciekają
Gdy jestem przy tobie

Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię

Codziennie jesteśmy
Na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
Jeździć na rowerze
I wiem że mnie jeszcze
Nauczysz wszystkiego
Co mądre I dobre
I się cieszę z tego

Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię

O moich marzeniach
Nie powiem nikomu
Chciałbym mieć tatę
Przez cały dzień w domu
Żeby ważne sprawy
Na później zostawił
I żeby się głośno
Śmiał I ze mną bawił

Tato tato jak to dobrze że
Jesteś zawsze blisko
I że kochasz mnie
Tato tato nigdy nie smuć
I pamiętaj przecież ja też kocham cię

Język Angielski

Słownictwo kluczowe:
• Bee – pszczoła
• Butterfly – motyl
• Grasshopper – konik polny
• Ladybug (Ladybird) – biedronka
• Dragonfly – ważka
• Fly – mucha
• Spider- pajk
• Dog – pies
• Cat – kot
• Rabbit – królik
• Hamster – chomik
• Guinea pig – świnka morska
• Fish – rybka
• Parrot – papuga
• Mouse – mysz
• Goldfish – złota rybka
What is it?
Piosenka:
„Itsy Bitsy Spider”
The itsy bitsy spider
Climbed up the water spout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
And the itsy bitsy spider
Climbed up the spout again
"I Have a Pet"
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof woof woof woof woof.”
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow meow meow meow meow.”
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak squeak squeak squeak squeak.”
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Blub blub blub blub blub.”
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet tweet tweet tweet tweet.”
I love my pets!


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

• rozwijanie mowy;
• uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
• rozwijanie sprawności manualnej;
• wzbogacenie wiadomości na temat psa;
• rozwijanie umiejętności manualnych;
• rozwijanie myślenia logicznego
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy;
• poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
• rozwijanie umiejętności rachunkowych;
• kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
• zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
• poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
• rozwijanie orientacji przestrzennej;
• reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
• doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
• wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
• rozbudzanie ciekawości poznawczej
• zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
• kształtowanie świadomości ekologicznej;
• utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
• poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko;
• zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
• kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
• poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
• stosowanie określeń wysoko – nisko;
• rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• odkładanie prac na półki indywidualne;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji ruchowej;
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
• uczestniczenie we wspólnych zabawach;
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• mówienie o swoich potrzebach;
• odpowiadanie na pytania;
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
• określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś).