Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kreciki uczą się

W marcu uczymy się:

Wiersza:

„Marcowa zabawa”

Śnieg, deszcz, słońce świeci,
z marcem skaczą wszystkie dzieci.
Z dziećmi tańczy miesiąc marzec
i pogodę miesza w garze...
Zima bardzo jest zazdrosna,
że niedługo będzie wiosna.
Ciepło, zimno, wiosna, zima - 
właśnie marzec się zaczyna.

Piosenki:

„Maszeruje wiosna"

Tam daleko gdzie wysoka sosnaMaszeruje drogą mała wiosnaMa spódniczkę mini sznurowane butkiI jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosnaA ptaki wokołoLecą i świergocąGłośno i wesołoMaszeruje wiosna w rękuTrzyma kwiat gdy goW górę wznosiZielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkęNa ramieniu małą torebeczkęChętnie żuje gumę i robi balonyA z nich każdy jest zielony
Ref. Maszeruje wiosnaA ptaki wokołoLecą i świergocąGłośno i wesoło
Maszeruje wiosna w rękuTrzyma kwiat gdy goW górę wznosiZielenieje świat
Wiosno wiosnoNie zapomnij o nasKażda trawka chceByć już zielonaGdybyś zapomniała innąDrogą poszłaZima by została mroźna
Maszeruje wiosnaA ptaki wokołoLecą i świergocąGłośno i wesołoMaszeruje wiosna w rękuTrzyma kwiat gdy goW górę wznosiZielenieje świat.
 

Język Angielski

Słownictwo kluczowe:

-sing- śpiewać
-paint-malować
-clap-klaskać
-dance-tańczyć
-jump-skakać
-run-biegać
-stand up- wstań
-sit down-usiądź
-I can dance/ sing/…
-I can’t jump/ run/..
-Close your eyes- zamknij oczy
-Open your eyes- otwórz oczy

Piosenka:

„Dance And Stop”

We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.

We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.

We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll stomp and clap with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • nazywanie części ciała;
  • zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
  • zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • reagowanie na ustalone sygnały;
  • nawiązanie relacji rówieśniczych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kształtowanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie mowy;
  • poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
  • rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
  • rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • doskonalenie wiedzy na temat nadchodzącej pory roku.