Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kreciki uczą się

W listopadzie uczymy się:

1. Piosenki:
„Jestem małym Polakiem”

Jestem małym Polakiem
Orzeł moim znakiem
Wielkie skrzydła rozkłada o tak.
Ma na głowie koronę
Patrzy w prawą stronę 2x
Bardzo dumny i wielki to ptak.
Lalalalala…….
Lalalalala……..

2. Jestem małym Polakiem
Flaga moim znakiem
Mocno trzymam i macham nią tak
Barwy biało – czerwone
Równo rozdzielone 2x
Biel jak śnieg jest a czerwień jak mak.
Lalalalala…….
Lalalalala……..

3. Jestem małym Polakiem
Hymn jest moim znakiem
Gdy go grają to stoję o tak
Proste plecy i ręce
Wtedy się nie kręcę 2x
Mej miłości do Polski to znak.
Lalalalala…….
Lalalalala…….

 2. Wiersza:
„Barwy ojczyste” Cz. Janczarski

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

3. Język angielski 

Słownictwo kluczowe:

  • Słownictwo kluczowe:

    -sunny- słonecznie
    -rainy- deszczowo
    -cloudy- pochmurno
    -windy- wietrznie
    -foogy- mgliście
    -stormy-burzowo
    -puddle- kałuża
    -wellies- kalosze
    -umbrella- parasolka
    -raincoat- płaszcz przeciwdeszczowy
    -raindrop- kropla deszczu
    -Can you see the raincoat/ umbrella/…?
    Yes, I can./ No, I can’t.
    -What’s the weather like today?
    It’s sunny/ rainy/…

Piosenka:

"How’s the weather? How’s the weather?"
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?
Let’s look outside.
Is it snowy today?

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

„Rain, rain, go away.”

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Daddy wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Mommy wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Brother wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Sister wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Baby wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
All the family wants to play.
Rain, rain, go away.

 

 


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • układanie rymów do podanych słów;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobu gry na nich;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;
  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi;
  • układanie złożonych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru;
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru;
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • poznanie strojów ludowych;
  • stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
  • poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju;
  • aktywne słuchanie rozmówcy;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
  • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 – 6;
  • zapoznanie z figurami geometrycznymi;
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą;
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
  • zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
  • budzenie zainteresowania literami.