Kreciki uczą się
W kwietniu uczymy się:
Wiersza: "Wielkanocny stół" Barbary Szelągowskiej
Nadeszła Wielkanoc.
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
czeka na swych gości.
Pełno na nim potraw:
kiełbaska i żurek,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością,
porządki skończone.
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione!
Święconka na stole,
a spośród pisanek,
jak każe tradycja,
wystaje baranek!
To czas na życzenia,
na chwile radości
i niech w naszych sercach
miłość ciągle gości.
Piosenki: "Dziwne jajka" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
1. Wezmę farbki kolorowe
i pędzelek mały taki
i na jajkach namaluję
kółka i zygzaki.
Ref.: Pisanki, pisanki
to jajka ozdobione
na których są wzorki,
przez nas wymyślone.
2. Namaluję kwiatki,
gwiazdki i serduszka małe.
Każde jajko będzie piękne,
kolorowe całe.
Ref.: Pisanki, pisanki
to jajka ozdobione,
na których są wzorki
przez nas wymyślone.
Język Angielski
Słownictwo kluczowe:
Cow – krowa
Sheep – owca
Pig – świnia
Chicken – kura
Duck – kaczka
Horse – koń
Easter – Wielkanoc
Egg – jajko
Bunny – króliczek
Basket – koszyk
Chocolate – czekolada
Easter egg – jajko wielkanocne
Piosenka:
„Old MacDonald Had a Farm”
Old MacDonald had a farm,
E-I-E-I-O!
And on that farm he had a cow,
E-I-E-I-O!
With a moo moo here,
And a moo moo there,
Here a moo, there a moo,
Everywhere a moo moo,
Old MacDonald had a farm,
E-I-E-I-O!
(Zwrotki z innymi zwierzętami)
And on that farm he had a pig,
E-I-E-I-O!
With an oink oink here,
And an oink oink there,
Here an oink, there an oink,
Everywhere an oink oink,
Old MacDonald had a farm,
E-I-E-I-O!
And on that farm he had a duck,
E-I-E-I-O!
With a quack quack here,
And a quack quack there,
Here a quack, there a quack,
Everywhere a quack quack,
Old MacDonald had
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
• rozwijanie mowy;
• uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
• rozwijanie sprawności manualnej;
• wzbogacenie wiadomości na temat psa;
• rozwijanie umiejętności manualnych;
• rozwijanie myślenia logicznego
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy;
• poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
• rozwijanie umiejętności rachunkowych;
• kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
• zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
• poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
• rozwijanie orientacji przestrzennej;
• reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
• doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
• wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
• rozbudzanie ciekawości poznawczej
• zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
• kształtowanie świadomości ekologicznej;
• utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
• poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko;
• zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
• kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
• poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
• stosowanie określeń wysoko – nisko;
• rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• odkładanie prac na półki indywidualne;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji ruchowej;
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
• uczestniczenie we wspólnych zabawach;
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• mówienie o swoich potrzebach;
• odpowiadanie na pytania;
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
• określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś).