Kreciki uczą się
W lutym uczymy się:
Wiersza:
„W karnawale”
W karnawale, w karnawale
zawsze idziemy na bale.
Każde dziecko duże małe,
lubi bale w karnawale.
Można zmienić się w królewnę,
w królewicza można też,
są cyganki, wróżki, żabki,
jest i batman, jest i jeż.
Piosenki:
„Kiedy żyły dinozaury”
1.Wiele dinozaurów
Chodziło po Ziemi,
Biegały, skakały
Wśród bujnej zieleni.
Ref. Hop, hop! Dino, Dino
Baw się w chowanego,
W takim gęstym lesie
To jest nic trudnego! (2x)
2.Rosły tam paprocie,
Skrzypy i widłaki,
Mogły się w nich chować.
Małe łobuziaki.
Ref. Hop, hop! Dino, Dino
Baw się w chowanego,
W takim gęstym lesie.
To jest nic trudnego! (x3)
Język Angielski
Słownictwo kluczowe:
legs-nogi
hands-dłonie
head-głowa
tummy-brzuch
eyes-oczy
ears-uszy
nose-nos
mouth-usta
pat-poklepać
shake-potrząsać
stretch-rozciągać się
What is it?
Piosenka:
„Head, shoulders”
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- nazywanie części ciała;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą.