Kreciki uczą się
W marcu uczymy się :
https://www.youtube.com/watch?v=kZ07K_HqxmM
Piosenki: "Podaj rękę wiosenko"
Ciepły szalik śpi już w szafie,
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko
i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją
na grządkach w ogrodzie.
Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko
i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją
na grządkach w ogrodzie.
Wierszyka połączonego z masażykiem
"Wiosna"
Przyszła do nas piękna wiosna (idziemy palcami po plecach)
Wielką radość nam przyniosła! (gest rękami „wielki” i obejmujemy się, ściskamy za ramiona)
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk, (dość szybko przesuwamy palcami po plecach)
Potem z chmurki mokry deszczyk, (dotykamy pleców opuszkami dłoni)
Zaświeciło jasne słonko, (rysujemy promyczki)
Zatrzymało się nad łąką. (dociskamy całą dłoń do pleców/gest stop)
A na łące jest zabawa, (dowolnie przebiegamy palcami do plecach)
Pąki kwiatów, świeża trawa. (rysujemy pąki i trawę/ lub lekko kłujemy palcami na trawę)
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci ( głęboki wdech nosem/rysujemy promyczki)
Patrzcie dzieci, bocian leci! (gest placem wskazującym)
Boćki tu się rozglądają składamy dłoń w dziób bociana i lekko podszczypujemy)
Żaby szybko uciekają. (dłoń ułożona w łódeczkę przeskakuje w różne miejsca)
I owady są też tu, (rysujemy palcem lot owadów)
Wszystko budzi się ze snu! (gest budzenia się i rozciągania)
Język angielski
“Open shut them”
Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.
Big and small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big. Small, small, small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big. Small, small, small.
Please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No, thank you.
Fast and slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.
Loud and quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.
Peek-a-boo.
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
My favorite color’s blue.
How ‘bout you, how ‘bout you?
My favorite color’s blue.
How ‘bout you, how ‘bout you?
Red!
My favorite color’s red.
I like red, I like red.
My favorite color’s red.
I like red, I like red.
Colors, colors.
What’s your favorite color?
Colors, colors.
What’s your favorite color?
Green!
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej:
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- rozwijanie aktywności badawczej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
- rozwijanie umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dostrzeganie rytmów w otaczającym świecie;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- doskonalenie orientacji przestrzennej i spostrzegawczości;
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych( koło);
- rozwijanie ekspresji twórczej;
- rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej;
- klasyfikowanie przedmiotów według podanych cech;
- ćwiczenia narządów artykulacyjnych;
- wzbudzenie zainteresowania przyrodą;
- wyrabianie umiejętności korzystania z rekwizytu podczas zabaw i tańca;
- rozwijania umiejętności klasyfikowania i przeliczania;
- nazywanie i kodowanie kierunków;