Kreciki uczą się
We wrześniu uczymy się:
1. Piosenki
„Do przedszkola” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1.Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.
Ref.: Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola, już od rana
marzy każdy z nas.
2.Pani czeka już i koledzy już są,
siadam w kole – to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
rozglądają się, tu bawimy się,
więc przychodzę co dzień.
Ref.: Do przedszkola, do przedszkola…
2. Wiersza
„Części ciała” M. Skrobacz
To jest moja głowa,
z boku uszka dwa.
To jest moja twarz,
co policzki ma.
Tutaj czoło, oczy, nos,
usta, które śmiać się chcą.
Dwoje ramion, ręce dwie,
dłonie, co ruszają się.
Teraz brzuszek pogłaskamy
i biodrami poruszamy.
Dalej uda i kolana
oraz małych kostek para.
Moje stopy też są dwie,
dzięki nim poruszam się.
3. Język angielski
Słownictwo kluczowe:
-How are you today?- jak się dzisiaj czujesz?
-I’m happy/ sad.- jestem szczęśliwy/smutny
-happy-szczęśliwy
-sleepy-śpiący
-angry-zły
-sad-smutny
-liczby 1-10
-przypomnienie kolorów
-What is yellow?- co jest żółte
-This is yellow.- to jest żółte
-It’s a fox.- to jest lis
-It’s an owl.- to jest sowa
-stand up- wstań
-dance- tańcz
-sing- śpiewaj
-sit- usiądź
Piosenka:
„How Many Fingers?”
How many fingers on one hand? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands. X3
Clap your hands with me.
Let’s count our toes.
How many toes on one foot? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many toes on two feet? X3
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Stomp stomp stomp your feet. X3
Stomp your feet with me.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
„What’s Your Name?”
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Noodle.
Elmo’s name is Elmo.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Grover.
My name is Blossom.
Nice to meet you.
Hello, hello. What’s your name?
Hello, hello. What’s your name?
My name is Cheesy.
My name is Rosita.
Nice to meet you.
Let’s be friends!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
- przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- umiejętne odczytywanie często stosowanych oznaczeń i symboli;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
- rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
- poznawanie ogólnej budowy grzybów, sposobów ich zbierania;
- obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
- nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew.