Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kreciki uczą się

W marcu uczymy się :

https://www.youtube.com/watch?v=kZ07K_HqxmM

Piosenki: "Podaj rękę wiosenko"

Ciepły szalik śpi już w szafie,
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.

Ref.
Daj rękę, Wiosenko
i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją
na grządkach w ogrodzie.

Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.

Ref.
Daj rękę, Wiosenko
i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją
na grządkach w ogrodzie.

Wierszyka połączonego z masażykiem

"Wiosna"

Przyszła do nas piękna wiosna (idziemy palcami po plecach)

Wielką radość nam przyniosła! (gest rękami „wielki” i obejmujemy się, ściskamy za ramiona)

Najpierw zawiał ciepły wietrzyk, (dość szybko przesuwamy palcami po plecach)

Potem z chmurki mokry deszczyk, (dotykamy pleców opuszkami dłoni)

Zaświeciło jasne słonko, (rysujemy promyczki)

Zatrzymało się nad łąką. (dociskamy całą dłoń do pleców/gest stop)

A na łące jest zabawa, (dowolnie przebiegamy palcami do plecach)

Pąki kwiatów, świeża trawa. (rysujemy pąki i trawę/ lub lekko kłujemy palcami na trawę)

Wszystko pachnie, błyszczy, świeci ( głęboki wdech nosem/rysujemy promyczki)

Patrzcie dzieci, bocian leci! (gest placem wskazującym)

Boćki tu się rozglądają składamy dłoń w dziób bociana i lekko podszczypujemy)

Żaby szybko uciekają. (dłoń ułożona w łódeczkę przeskakuje w różne miejsca)

I owady są też tu, (rysujemy palcem lot owadów)

Wszystko budzi się ze snu! (gest budzenia się i rozciągania)


Język angielski

Open shut them”

Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

Big and small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big. Small, small, small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big. Small, small, small.

Please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No, thank you.

Fast and slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.

Loud and quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.

Peek-a-boo.
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!

What’s Your Favorite Color?”

My favorite color’s blue.
How ‘bout you, how ‘bout you?
My favorite color’s blue.
How ‘bout you, how ‘bout you?

Red!

My favorite color’s red.
I like red, I like red.
My favorite color’s red.
I like red, I like red.

Colors, colors.
What’s your favorite color?
Colors, colors.
What’s your favorite color?

Green!


Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej:
  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie aktywności badawczej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
  • rozwijanie umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dostrzeganie rytmów w otaczającym świecie;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej i spostrzegawczości;
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych( koło);
  • rozwijanie ekspresji twórczej;
  • rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej;
  • klasyfikowanie przedmiotów według podanych cech;
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych;
  • wzbudzenie zainteresowania przyrodą;
  • wyrabianie umiejętności korzystania z rekwizytu podczas zabaw i tańca;
  • rozwijania umiejętności klasyfikowania i przeliczania;
  • nazywanie i kodowanie kierunków;
  •