Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki uczą się

W grudniu uczymy się:

1. Piosenki 

„Świeć gwiazdeczko”

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się
Nie mogę spóźnić się

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Narodził się, Bóg zstąpił na Ziemię
Narodził się, by uratować mnie
Narodził się i nie zostawił mnie
I nie zostawił mnie

Świeć, gwiazdeczko, mała świec
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Czekają tam, Józef i Maryja
Śpiewają nam, śpiewają "Gloria"
To gloria, święta historia
Święta historia

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się
Nie mogę spóźnić się

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

2. Wiersza 

„​Choinka w przedszkolu”  Cz. Janczarski
Kolorowe świeczki,
kolorowy łańcuch.
Wkoło choineczki
przedszkolacy tańczą.

Serduszko z piernika,
pozłacany orzech.
Ciepło jest w przedszkolu,
chociaż mróz na dworze.

Za oknami – wieczór,
Złota gwiazdka błyska.
Bawi się w przedszkolu,
dziś rodzinka bliska.

Dziadzio siwobrody
wędruje po dworze.
Niesie do przedszkola
podarunki w worze.

3. Język angielski-

Słownictwo kluczowe:

-rocking horse- konik na biegunach
-bike- rower
-teddy bear- miś
-blocks- klocki
-car- samochód
-train- pociąg
-ball- piłka
-robot- robot
-doll- lalka
-Santa- Mikołaj
-presents- prezent
-sleigh- sanie
-christmas tree- choinka
-reindeer- renifer
-stocking- skarpeta
-bell- dzwonek
-candy cane- laska cukrowa
-star- gwiazda
-How many candy canes/ stars/… can you see?
I can see six/ seven/….. stars/ candy canes/…
-What do you want for christmas?
I want a robot/ car/…

Piosenka:

„What do you want for Christmas?”

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!
All aboard!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

- rozwijanie aktywności badawczej, dokonywanie obserwacji, wyciąganie wniosków,
- kształtowanie sprawności fizycznej, aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- doskonalenie aktywności muzyczno-ruchowej, reagowanie na ustalony sygnał w muzyce, improwizacja ruchowa utworu muzycznego,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych,
- zapoznanie z właściwościami śniegu i lodu,
- opanowanie melodii i tekstu piosenki,
- poznanie cykliczności pór roku oraz zmian zachodzących w przyrodzie w określonym czasie,
- rozwijanie orientacji przestrzennej oraz orientacji w schemacie własnego ciała,
- przetwarzanie obrazu graficznego na ruch, kodowanie i dekodowanie wiadomości za pomocą strzałek, kolorów i piktogramów,
- przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia,
- kształtowanie umiejętności w zakresie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania elementów w zbiorach,
- rozwijanie koncentracji uwagi, umiejętności skupienia się na wykonywaniu konkretnego zadania,
- kształtowanie myślenia twórczego, kreatywności podczas formułowania pomysłów,
-wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
-odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie)
- poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości;
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;