Pszczółki uczą się
W maju dzieci uczą się :
Piosenki „Rodzinny twist”
Ref.: Mama, tata, siostra, brat
Taki jest rodzinny świat!
To rodziców ważny dzień
Dla nich tańczyć, śpiewać chcę! / x2
1. Mama weźmie mnie w ramiona
Tak przytuli tylko ona
Zawsze przy mnie będzie blisko
Ja dla Mamy zrobię wszystko!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat… / x2
2. Gdy się w domu coś zepsuje
Tata zawsze zreperuje
Nie wiem skąd on siłę bierze
Ale ciągle w niego wierzę!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat… / x2
https://www.youtube.com/watch?v=bgSB_70nwAU
Wiersza „Twój dom” Wandy Chotomskiej
Jest w każdym naszym słowie,
a słowa są najprostsze -
chleb, mama, dom gościnny,
i Wisła, i Mazowsze.
I jest w czerwieni maków,
i w białych kwiatach wiśni,
w piosenkach wszystkich ptaków
i w każdej naszej myśli.
W mazurku chopinowskim,
i w czarnym węglu Śląska,
i tu, gdzie serce mówi,
że to jest właśnie Polska.
Język angielski:
Słownictwo kluczowe:
· Easter – Wielkanoc
- Egg – jajko
- Bunny – króliczek
- Basket – koszyk
- Chocolate – czekolada
- Egg hunt – poszukiwanie jajek
- Spring – wiosna
- Flower – kwiat
- Chick – pisklę
- Lamb – jagniątko
- Carrot – marchewka
- Rabbit – królik
- Easter egg – jajko wielkanocne
- Decorate – dekorować
- Bonnet – czapeczka (wielkanocna, ozdobna)
· Spring – wiosna - Flower – kwiat
- Tree – drzewo
- Bird – ptak
- Butterfly – motyl
- Grass – trawa
- Rain – deszcz
- Sun – słońce
- Cloud – chmura
Piosenka:
„The Way The Bunny Hops”
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
This is the way he flops his ears,
This is the way he shakes his tail,
This is the way the bunny hops
Cele do pracy wychowawczo-dydaktycznej:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
- określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
- wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
- tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;