Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki uczą się

W czerwcu dzieci uczą się :

1. Piosenki „Hej przedszkole ukochane”

Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. Piosenki „Kończymy już przedszkole”

Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas,
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

Wakacje szybko miną, a potem już,
zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

3. Piosenki „Pożegnamy przedszkole”

Cały świat się do nas śmieje.
W złotym słońcu – złoty świat!
Jutro szkoła nas powita
no i nasze siedem lat.

Pożegnamy przedszkole, 
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa, 
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.

Elementarz nam poradzi
Jak się pisze: Ala, As.
Plastelina jeszcze nie wie
co ulepi każde z nas.

Pożegnamy przedszkole, 
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa, 
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.

4. Język angielski

Słownictwo – lato i wakacje

sun – słońce
hot – gorąco
warm – ciepło
sunny – słonecznie
cloud – chmura
rain – deszcz
beach – plaża
sea – morze
sand – piasek
shell – muszelka
sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
bucket – wiaderko
swimsuit – strój kąpielowy
ice cream – lody
watermelon – arbuz
juice – sok
fish – ryba
crab – krab
butterfly – motyl
flower – kwiatek
tree – drzewo
car – samochód
airplane – samolot
suitcase – walizka
I like summer!
It’s hot!
I see the sun!
Let’s go to the beach!
I want ice cream!

Piosenka: „Let’s go to the beach”
Let’s go to the beach, 
Let’s go to the beach, 
Let’s go to the beach today.
Let’s jump in the waves, 
Let’s jump in the waves, 
Let’s jump in the waves today.
Let’s find some seashells, 
Let’s find some seashells, 
Let’s find some seashells today.
Let’s build a sandcastle, 
Let’s build a sandcastle, 
Let’s build a sandcastle today.
Let’s go to the beach, 
Let’s go to the beach, 
Let’s go to the beach today!


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
  • wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;