Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki uczą się

W październiku uczymy się:

1. Piosenki 

„Moje zwierzątka” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Mój piesek Maksik ma śliczne łapki,
wesołe ślepka i uszka dwa.
Chodzę z nim na spacer i bardzo go lubię,
bo najpiękniejszego pieska mam.

Ref.: Kto zwierzątka w domu ma,
ciągle o nie dba i dba.
Kto zwierzątka w domu ma,
ciągle o nie dba.

2.Chomik Teofil jest taki śmieszny,
ma inną minkę każdego dnia.
Ten, kto ma chomika, to wie, ile szczęścia
to zwierzątko mu codziennie da.

Ref.: Kto zwierzątka w domu ma…

3. Tyle radości mi co dzień dają
moje kochane zwierzątka dwa.
Wciąż się o nie troszczę, więc są tak szczęśliwe
i szczęśliwy z nimi jestem ja.

Ref.: Kto zwierzątka w domu ma ...

2. Wiersza 

„Członkowie mojej rodziny” M. Marzec

W mojej rodzinie są wspaniałe osoby,
czuję się przy nich zawsze wyjątkowy.
Jest mama, która mi pomaga,
i tata - poszedłby za mną na koniec świata.

Moją rodzinę tworzy również brat,
który słucha mnie uważnie od najmłodszych lat.
W mojej rodzinie jest również siostra.
Ma dwa warkocze - nie wiem, kiedy ona tak urosła!

Kocham ich wszystkich najmocniej na świecie,
myślę, że o tym dobrze wiecie.

3. Język angielski-

Słownictwo kluczowe:

  • pen- długopis
  • marker- mazak
  • crayon- kredka
  • rubber- gumka
  • glue stick- klej
  • pencil case- piórnik
  • black- czarny
  • white- biały
  • brown- brązowy
  • grey- szary
  • bat- nietoperz
  • pumpkin- dynia
  • witch- czarownica
  • ghost- duch
  • spider- pająk
  • skeleton- szkieletor
  • liczebniki od 1 do 10 (one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten)
  • Can I have a ( rubber/pen/…), please?

Yes, of course. No, sorry.

 

Piosenka:

„Rain Rain Go Away”
Rain, rain, go away.
Come again another day.
Daddy wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Mommy wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Brother wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Sister wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Baby wants to play.
Rain, rain, go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
All the family wants to play.
Rain, rain, go away.

„Monster Party”
It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.
It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.

Dance, dance, dance, dance.
Shake from side to side.
Dance, dance, dance, dance.
Shake from side to side.
Dance, dance, dance, dance.
Shake from side to side.
Dance, dance, dance, dance.
Shake from side to side.

It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.
It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.

Jump, jump, jump, jump.
Wiggle ‘round and ‘round.
Jump, jump, jump, jump.
Wiggle ‘round and ‘round.
Jump, jump, jump, jump.
Wiggle ‘round and ‘round.
Jump, jump, jump, jump.
Wiggle ‘round and ‘round.

Get your creepy crawlies out
and creep creep creep.

It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.
It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.

It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.
It’s time to party.
We’re having a monster party.
It’s time to party.
Having a monster party.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

    • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
    • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
    • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
    • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
    • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
    • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
    • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
    • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
    • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
    • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
    • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
    • układanie rymów do podanych słów;
    • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
    • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
    • poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobu gry na nich;
    • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;
    • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi;
    • układanie złożonych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru;
    • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru;
    • rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad;
    • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty);
    • kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
    • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 – 5;
    • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają);
    • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
    • zapoznanie z figurami geometrycznymi;
    • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
    • poznanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer;
    • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą;
    • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
    • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
    • zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;
    • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
    • budzenie zainteresowania literami.