Pszczółki uczą się
W kwietniu dzieci uczą się :
Piosenki „Wielkanocne zamieszanie”
- Wielkanoc! Wielkanoc! Już pachnie ciasto,
a w świąteczny nastrój ubrało się miasto.
Gdy wiosenne słońce grzeje,
to za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref. Kic, kic skacze zając
i prezenty chowa w trawie.
Dzieci ich szukają przy miłej zabawie.
Pac, pa, już baranek
pomalował kosz pisanek.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
2. Wielkanoc! Wielkanoc! Gdzieś biją dzwony
i dźwięk leci głośny w cztery świata strony.
Ciepły wietrzyk sobie wieje,
a za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref. Kic, kic skacze zając..
Wiersza „Pisankia” Dorota Gellner
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
Świąteczne Życzenia!
Język angielski:
Słownictwo kluczowe:
· Easter – Wielkanoc
- Egg – jajko
- Bunny – króliczek
- Basket – koszyk
- Chocolate – czekolada
- Egg hunt – poszukiwanie jajek
- Spring – wiosna
- Flower – kwiat
- Chick – pisklę
- Lamb – jagniątko
- Carrot – marchewka
- Rabbit – królik
- Easter egg – jajko wielkanocne
- Decorate – dekorować
- Bonnet – czapeczka (wielkanocna, ozdobna)
· Spring – wiosna - Flower – kwiat
- Tree – drzewo
- Bird – ptak
- Butterfly – motyl
- Grass – trawa
- Rain – deszcz
- Sun – słońce
- Cloud – chmura
Piosenka:
„The Way The Bunny Hops”
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
This is the way he flops his ears,
This is the way he shakes his tail,
This is the way the bunny hops
Cele do pracy wychowawczo-dydaktycznej:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
- określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
- wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
- tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;