Elfy uczą się
We wrześniu uczymy się:
1. Piosenki
„Przedszkolakiem jestem ja.”
Tu są moje nogi,
Tu jest moja głowa.
Tu się przedszkolaczek,
Za rączkami chowa!
Tu mam moje ręce,
A tu kciuki mam!
Jestem bardzo dzielny,
Dużo umiem sam!
Ref: Przedszkolakiem jestem ja!
La,la la
Hop! Sa!Sa!
Przedszkolakiem jestem ja !
Każdy mnie tu zna.
2. Wiersza
Chociaż z nas maluchy, to już dzielne zuchy!
Nasze znaczki znamy, zasad przestrzegamy.
Zgodnie się bawimy.
Na leżaczkach śpimy.
Nowe rzeczy poznajemy
Obiadki ze smakiem jemy
Chodzimy na spacery.
Liczymy: jeden, dwa, trzy, cztery!
Na instrumentach pięknie gramy.
I piosenki śpiewamy.
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
-hello
- bye- bye
-rabbit- Królik
-Dusty
-bear- niedźwiedź
-Tom
-I’m Asia/ Tomek.- jestem Asia/ Tomek
-It’s a bear/ rabbit.- to jest niedźwiedź/ królik
Piosenka:
„Hello”
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Cele ogólne (wrzesień):
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
- Usprawnianie motoryki małej.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
- Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
- Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Reagowanie na przerwę w muzyce.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania.
- Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
- Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
- Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
- Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
- Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.