Elfy uczą się
W maju uczymy się:
1. Piosenki "Dobrze z tatą iść"
Ten nasz tata to okropnie fajny facet
Nie chciał draki więc dzieciaki wziął na spacer
Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl
Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
I nie patrzy wcale na nas lecz w obłoki
Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl
Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha
Bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha
Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl
2. Wiersza „Koncert w filharmonii" A. Widzowska
Lubię, gdy w lesie śpiewają ptaki:
zięby, kukułki, drozdy i szpaki.
Z radością słucham przeróżnych dźwięków:
brzdęku gitary, rytmu bębenków,
brzmienia pianina i kontrabasu.
Wolę muzykę zamiast hałasu!
Muzyk melodią ubarwia ciszę,
bębniąc palcami w dźwięczne klawisze.
Plim! wydobywa dźwięki z pianina.
Wspaniały koncert się rozpoczyna!
Już grają skrzypce, dzwoneczek dzwoni,
mruczy kontrabas... Gdzie? W filharmonii!
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
-sing- śpiewać
-paint-malować
-clap-klaskać
-dance-tańczyć
-jump-skakać
-run-biegać
-stand up- wstań
-sit down-usiądź
-I can dance/ sing/…
-I can’t jump/ run/..
-Close your eyes- zamknij oczy
-Open your eyes- otwórz oczy
Piosenka: „Dance And Stop”
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll stomp and clap with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.
Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- zakładanie ubrań, butów
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji ruchowej, wzrokowo - ruchowej
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- wykonywanie prac plastycznych zgodnie z poleceniem.