Elfy uczą się
W czerwcu uczymy się:
1. Piosenki "Lato"
Słowa i muzyka: Małgorzata Sadowska
1. Gdy lato nadchodzi, żegnamy się z wami
Kochane zabawki z przedszkolnych sal
Książeczki i piłki, auta i lalki
Zaczekajcie na nas, wrócimy tam!
Ref.: Lato, lato, lato, słońce nas ogrzewa
Jemy pyszne lody, nic więcej nie trzeba
Lato, lato, lato, góry, morze, las
Kochamy wakacje, to wspaniały czas.
2. Ruszamy nad morze, bierzemy łopatkę
Do kosza wkładamy napoje i koc
Na plaży robimy z rodzicami zamek
Piasek pod nogami, to jest to!
Ref.: Lato, lato, lato....
3. Po górach przyjemnie jest maszerować
Podziwiać widoki, zwierzęta i las
A kiedy jesteśmy zmęczeni wędrówką
Tata na barana poniesie nas.
Ref.: Lato, lato, lato...
2. Wiersza „Lato" Inga Gajewska
Lato, lato co ty na to?
Zabierz plecak mamo, tato.
Już radują się dziś dzieci,
A słoneczko mocno świeci.
Widać morze, lasy, góry,
A na niebie żadnej chmury !
Wskocz do wody dla ochłody,
Idź do lasu na jagody,
A na deser-pyszne lody.
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe- lato i wakacje:
sun – słońce
hot – gorąco
warm – ciepło
sunny – słonecznie
cloud – chmura
rain – deszcz
beach – plaża
sea – morze
sand – piasek
shell – muszelka
sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
bucket – wiaderko
swimsuit – strój kąpielowy
ice cream – lody
watermelon – arbuz
juice – sok
fish – ryba
crab – krab
butterfly – motyl
flower – kwiatek
tree – drzewo
car – samochód
airplane – samolot
suitcase – walizka
I like summer!
It’s hot!
I see the sun!
Let’s go to the beach!
I want ice cream!
Piosenka: „Let’s go to the beach”
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today.
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves,
Let’s jump in the waves today.
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells,
Let’s find some seashells today.
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle,
Let’s build a sandcastle today.
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach,
Let’s go to the beach today!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- zakładanie ubrań, butów
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
- określanie ilości przedmiotów ; stosowanie określeń: mniej, więcej.
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji ruchowej, wzrokowo - ruchowej
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych;
- wykonywanie prac plastycznych zgodnie z poleceniem;
- poznanie wyglądu i brzmienia instrumentów;
- poznanie zawodu aktora, wcielanie się w role;
- poznanie zwierząt żyjących na sawannie ;
- poznanie zwierząt żyjących na polu i w lesie;
- dzielenie wyrazów na sylaby;
- układanie rytmów, porównywanie liczebności zbiorów;
- poznanie nazw owadów żyjących na łące;
- poznanie świąt obchodzonych 1 czerwca i 23 czerwca;
- wypowiadanie się na temat swojej rodziny.