Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Elfy uczą się

W maju uczymy się:

1. Piosenki "Dobrze z tatą iść"

Ten nasz tata to okropnie fajny facet
Nie chciał draki więc dzieciaki wziął na spacer

Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl

Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
I nie patrzy wcale na nas lecz w obłoki

Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl

Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha
Bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha

Dobrze z tatą Iść
Dobrze z tatą Iść
Teraz pewnie dla ochłody
Zaprowadzi nas na lody
Zimne lody dla ochłody
Zimne lody dla ochłody
To jest myśl

2. Wiersza  „Koncert w filharmonii" A. Widzowska

Lubię, gdy w lesie śpiewają ptaki:
zięby, kukułki, drozdy i szpaki.
Z radością słucham przeróżnych dźwięków:
brzdęku gitary, rytmu bębenków,
brzmienia pianina i kontrabasu.
Wolę muzykę zamiast hałasu!
Muzyk melodią ubarwia ciszę,
bębniąc palcami w dźwięczne klawisze.
Plim! wydobywa dźwięki z pianina.
Wspaniały koncert się rozpoczyna!
Już grają skrzypce, dzwoneczek dzwoni,
mruczy kontrabas... Gdzie? W filharmonii!

3. Język angielski-

Słownictwo kluczowe:

-sing- śpiewać
-paint-malować
-clap-klaskać
-dance-tańczyć
-jump-skakać
-run-biegać
-stand up- wstań
-sit down-usiądź
-I can dance/ sing/…
-I can’t jump/ run/..
-Close your eyes- zamknij oczy
-Open your eyes- otwórz oczy

Piosenka: „Dance And Stop”

We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump.
We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.

We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.

We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll stomp and clap with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

We’re gonna jump jump jump jump jump and then we’ll stop.
We’re gonna shake shake shake shake shake and then we’ll stop.
We’re gonna stomp stomp stomp stomp stomp and then we’ll stop.
We’re gonna clap clap clap clap clap and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.

Everybody move;
dancing to the groove.
I’ll jump and shake with you
all around the room.
Everybody move;
dancing to the groove.
We’re gonna dance dance dance dance dance and then we’ll stop.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
  • zakładanie ubrań, butów
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nabywanie koordynacji ruchowej, wzrokowo - ruchowej
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • wykonywanie prac plastycznych zgodnie z poleceniem.