Elfy uczą się
W styczniu uczymy się:
1. Piosenki "Kto to taki? Kto to taki?"
Kto to taki? Kto to taki?
Kto pomysłów tysiąc ma?
Kto to taki? Kto to taki?
Kto historię świata zna?
Kto to taki? Kto to taki?
Z kim pierogi mogę gnieść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!
Ref.: To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że w serduszku chowam dla nich
miejsca tyle jak stąd do gwiazd!
To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że dziś powiem po raz setny
kocham was!!!
Kto to taki? Kto to taki?
Kto ma zawsze dla mnie czas?
Kto to taki? kto to taki?
Kto zabawą zajmie nas?
Kto to taki? Kto to taki?
Kto warkocze umie pleść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!
Ref.: To Babcia i Dziadek...
2. Wiersza "Życzenia dla dziadków"
Dziś dla Babci słońce mamy
I całuski dla Dziadziusia.
Dziś życzenia składa wnuczek
I piosenki śpiewa wnusia.
Aby Babcia i Dziadek
W zdrowiu długo żyli,
Aby uśmiech dla nas mieli
W każdej wolnej chwili.
3. Język angielski- Słownictwo kluczowe:
mummy- mama
daddy-tata
sister-siostra
brother-brat
grandma-babcia
grandpa-dziadek
baby-dziecko
snowman-bałwan
scarf-szalik
hat-czapka
buttons-guziki
snowball-kulka śniegu
snowflake- płatek śniegu
Piosenki „I’m a little snowman”
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji ruchowej;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku,podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.