Elfy uczą się
W październiku uczymy się:
1. Piosenki
„Jestem sobie przedszkolaczek.”
Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę.
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam, ram tam, tam.
Mamy tu zabawek wiele
Razem bawić się weselej.
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby
To są nasze wspólne skarby.
Bardzo dobrze tutaj nam
Ram tam tam, ram tam tam.
2. Wiersza
"Mam 3- latka"- H. Suchorzewska (tekst plus ilustracja ruchowa)
Mam trzy lata, trzy i pół, (dzieci pokazują 3 palce),
Brodą sięgam ponad stół, (ręką pokazują brodę),
Do przedszkola chodzę z workiem, (maszerują w miejscu),
I mam znaczek z muchomorkiem, (pokazują rękami grzybek).
Pantofelki ładnie zmieniam, (naśladują zdejmowanie kapci),
Myję ręce do jedzenia, (naśladują mycie rąk).
Zjadam wszystko z talerzyka, (naśladują jedzenie łyżką),
Tańczę, kiedy gra muzyka. (ręce pod boki- poruszają biodrami)
Umiem wierszyk o koteczku, (rękami pokazują wąsy na twarzy),
O tchórzliwym koziołeczku. (palcami pokazują na głowie różki).
I o piesku, co był w polu, (wymach ręką w bok),
Nauczyłem się w przedszkolu. (obrót, wymach rękami na boki).
3. Język angielski-
Słownictwo kluczowe:
- hello- witam
- bye - bye - pa,pa
- blue - niebieski
- red- czerwony
- yellow - żółty
-green - zielony
- It*s blue/ red...
Yes, it is. no it isn*t.
- liczebniki od 1 do 3 (one, two, three)
Piosenka:
„I See Something Blue”
Blue!
I see something blue.
Blue!
I see something blue...
Blue, blue, blue, blue.
I see something blue.
Find something blue!
Yellow!
I see something yellow.
Yellow!
I see something yellow.
Yellow, yellow, yellow...
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.
Red!
I see something red.
Red, red, red, red...
I see somethig red.
Find something red!
Purple!
I see something purple.
Purple!
I see something purple.
Purple, purple...
I see something purple.
Find something purple!
Ble.
Yellow.
Red.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Cele ogólne (październik):
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Wzbogacanie wiedzy o emocjach.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób.
- Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
- Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
- Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie.
- Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
- Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
- Wzbogacenie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
- Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
- Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie umiejętności i wyobraźni muzycznej.
- Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć matematycznych.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
- Kształtowanie umiejętności określenia położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
- Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.
- Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.