Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Elfy uczą się

W październiku uczymy się:

1. Piosenki 

„Jestem sobie przedszkolaczek.”

Jestem sobie przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę.

Na bębenku marsza gram

Ram tam tam, ram tam, tam.

Mamy tu zabawek wiele

Razem bawić się weselej.

Bo kolegów dobrych mam

Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby

To są nasze wspólne skarby.

Bardzo dobrze tutaj nam

Ram tam tam, ram tam tam.

2. Wiersza 

"Mam 3- latka"- H. Suchorzewska (tekst plus ilustracja ruchowa)

Mam trzy lata, trzy i pół, (dzieci pokazują 3 palce),

Brodą sięgam ponad stół, (ręką pokazują brodę),

Do przedszkola chodzę z workiem, (maszerują w miejscu),

I mam znaczek z muchomorkiem, (pokazują rękami grzybek).

Pantofelki ładnie zmieniam, (naśladują zdejmowanie kapci),

Myję ręce do jedzenia, (naśladują mycie rąk).

Zjadam wszystko z talerzyka, (naśladują jedzenie łyżką),

Tańczę, kiedy gra muzyka. (ręce pod boki- poruszają biodrami)

Umiem wierszyk o koteczku, (rękami pokazują wąsy na twarzy),

O tchórzliwym koziołeczku. (palcami pokazują na głowie różki).

I o piesku, co był w polu, (wymach ręką w bok),

Nauczyłem się w przedszkolu. (obrót, wymach rękami na boki).

3. Język angielski-

Słownictwo kluczowe:
hello- witam
- bye - bye - pa,pa
- blue - niebieski
- red- czerwony
- yellow - żółty
-green - zielony
- It*s blue/ red...

Yes, it is. no it isn*t.

- liczebniki od 1 do 3 (one, two, three)

Piosenka:
„I See Something Blue”
Blue!
I see something blue.

Blue!
I see something blue...
Blue, blue, blue, blue.
I see something blue.
Find something blue!
Yellow!

I see something yellow.
Yellow!

I see something yellow.
Yellow, yellow, yellow...
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.

Red!
I see something red.
Red, red, red, red...
I see somethig red.

Find something red!

Purple!

I see something purple.

Purple!

I see  something purple.

Purple, purple...

I see something purple.

Find something purple!

Ble.

Yellow.

Red.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • Cele ogólne (październik):

    Fizyczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                      

    • Rozwijanie sprawności manualnej.                                                                                                                                
    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.                                                                     
    • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.                                                                                                        
    • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.                                                                                                          
    • Rozwijanie percepcji słuchowej.                                                                                                          

    Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                           

    • Wzbogacanie wiedzy o emocjach.                                                         
    • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób. 
    • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
    • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.                                                                                                 
    •  Społeczny obszar rozwoju dziecka
    •    Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
    •     Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
    • Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie.
    • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.                                                                                                                  

    Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                               

    • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.                                                                                                                                             
    • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.                                                                                                         
    • Wzbogacenie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.                                                                                                        
    • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.                                                                                                                                                                    
    • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.                                                                                                                    
    • Rozwijanie umiejętności i wyobraźni muzycznej.                                                                                                                                            
    • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć matematycznych.                                                                                  
    • Rozwijanie umiejętności liczenia.                                                                                                                                  
    • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.                                                                       
    • Kształtowanie umiejętności określenia położenia przedmiotów w przestrzeni.                                                                                                                                  
    • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.                                                                                                                                  
    • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
    • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
    • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.
    • Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.