Elfy uczą się
W kwietniu uczymy się :
Wiersza:
"Świeci słoneczko" Helena Kruk
Świeci słoneczko jasne,
Wieje wiosenny wiatr.
I każdy ma ochotę,
Wędrować sobie w świat.
Grzeje słoneczko jasne.
Pada wiosenny deszcz.
Urosną śliczne kwiaty,
My urośniemy też.
Piosenki;
Emocje (sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec)
1. Są czasami takie chwile,
gdy ze szczęścia w górę skaczę,
a za moment jestem smutny
i ze smutku płaczę.
Ref.: Ale nie ma nic w tym złego,
bo emocje są od tego,
by pokazać, co czujemy.
Wszyscy ich potrzebujemy.
2. Są czasami takie chwile,
gdy się bardzo głośno śmieję.
A gdy nic mi nie wychodzi,
złoszczę się, że hej!
Ref.: Ale nie ma nic w tym złego,
bo emocje są od tego,
by pokazać, co czujemy.
Wszyscy ich potrzebujemy.
3. Są czasami takie chwile,
gdy się nagle czemuś dziwię,
gdy się czegoś bardzo wstydzę,
kiedy coś nabroję.
Ref.: Ale nie ma nic w tym złego,
bo emocje są od tego,
by pokazać, co czujemy.
Wszyscy ich potrzebujemy.
Język angielski:
„First We Wash Our Hands”
Who’s ready for breakfast?
Who’s ready for breakfast?
Who’s ready for breakfast?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for lunch?
Who’s ready for lunch?
Who’s ready for lunch?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for snack time?
Who’s ready for snack time?
Who’s ready for snack time?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Who’s ready for dinner?
Who’s ready for dinner?
Who’s ready for dinner?
First we wash our hands.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub.
Scrubba dub dub dub. Hey!
Scrubba dub dub dub. Alright!
Scrubba dub dub dub. Woo!
Scrubba dub dub dub.
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej:
● rozwijanie mowy;
● rozwijanie percepcji słuchowej;
● kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
● rozwijanie sprawności fizycznej;
● rozwijanie sprawności manualnej;
● rozwijanie umiejętności koncentracji;
● rozwijanie umiejętności liczenia;
● rozwijanie umiejętności matematycznych;
● rozwijanie poczucia rytmu;
● rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej;
● rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej;
● rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
● usprawnianie motoryki małej;
● rozwija zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów;
● rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
● wzbogacanie wiedzy o zwierzętach żyjących na wsi;
● poznawanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego;
● rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich;
● zapoznanie ze sposobami dbania o Ziemię;
● zapoznanie z kolorami pojemników na odpady
● rozbudzenie zainteresowań najbliższą okolicą;
● zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą, godłem, hymnem narodowym;
● kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
● utrwalenie swojego imienia, nazwiska, adresu zamieszkania;
● ilustrowanie piosenki ruchem;
● rozwijanie reakcji na ustalony sygnał;
● dbanie o porządek na stanowisku pracy;
● rozwijanie umiejętności na skupianiu uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela;
● rozwija kreatywność i umiejętność pracy w grupie;
● integrowanie grupy;
● rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce;
● kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ;
● pobudzanie kreatywności.