Granty oświatowe
"Teatr z Calineczką"
Grant " Teatr z Calineczką " realizowany w grupie 5 latków w ramach
Kutnowskich Grantów Oświatowych " Sięgaj, gdzie wzrok nie sięga ".
Grant finansowany z budżetu Miasta Kutno.
Termin realizacji 04.02.2025r. - 14.05.2025r.
Grant realizowany przez panią Katarzynę Gąsiorowską i Beatę Radecką.
Cel projektu edukacyjnego:
- rozbudzenie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej,
- uwrażliwienie na piękno słowa mówionego,
- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań twórczych,
- wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym,
- rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym,
- wyrabianie odwagi i śmiałości.
Zajęcia będą kierowane do dzieci 5 letnich, które wykazują uzdolnienia artystyczne i zainteresowania sztuką teatralną. Podczas zajęć teatralnych przedszkolaki dowiedzą się,
jak powstaje sztuka teatralna, wzbogacą swój słownik o pojęcia : reżyser, rekwizyty, dekoracja, kostiumy, ruch sceniczny, drama czy pantomima. Zabawa w teatr sprawi dzieciom
wiele radości, stanie się przyjemnością, a przez to przyniesie oczekiwane efekty. Efektem podjętych działań będzie prezentacja dorobku artystycznego na Przeglądzie
Teatrów Dziecięcych " Łapa 2025r".
Zajęcia teatralne wpłyną korzystnie na :
- wszechstronny rozwój dziecka,
- usprawnią komunikację i współpracę w grupie,
- nauczą dzieci pokonywać tremę przed publicznością.
Fotorelacje z zajęć
Żabki zaprezentowały swoje zdolności aktorskie na scenie, a bajkowa scenografia wprowadziła widzów w świat baśni pt. "Przygody Calineczki ". Dzieci w przeglądzie zdobyły: Duże Wyróżnienie dla zespołu, Wyróżnienia indywidualne : Postać Kreta , Postać Calineczki . Gratulujemy wszystkim dzieciom, brawo !
"Teatr z Calineczką " w ramach Kutnowskich Grantów Oświatowych - ''Sięgaj, gdzie wzrok nie sięga "
"Teatr z Calineczką " w ramach Kutnowskich Grantów Oświatowych - ''Sięgaj, gdzie wzrok nie sięga "
Na dzisiejszych zajęciach odbyła się próba przedstawienia baśni " Przygody Calineczki". Na koniec każdy wykonał pracę plastyczną. Małym artystom gratulujemy zdolności i wytrwałości w zajęciach grantowych :)
"Zabawy matematyczne z wykorzystaniem metody i kształtów Numicon"
Grant " Zabawy matematyczne z wykorzystaniem metody i kształtów Numicon" realizowany w grupie 5- latków w ramach Kutnowskich Grantów Oświatowych
"Sięgaj, gdzie wzrok nie sięga".
Grant finansowany z budżetu Miasta Kutno.
Termin realizacji: 04.02.2025r.- 13.05.2025r.
Grant realizowany przez p. Ilonę Piasecką i Elżbietę Nowicką.
Cele projektu edukacyjnego
-- wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych i uzdolnień w zakresie edukacji matematycznej,
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu bogatych obrazów pojęciowych liczb,
- kształcenie umiejętności liczenia i dostrzegania regularności układu pozycyjnego,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- zdobywanie przez dzieci pewności siebie pod względem myślenia
i rozumowania matematycznego. Uzyskanie jasnego wyobrażenia liczby, solidnej podstawy
do zrozumienia wielkości i kolejności liczb i tego jak liczby odnoszą się do siebie. Ale przede wszystkim to ciekawa i atrakcyjna dla dziecka zabawa.
Na zajęciach z kształtami Numicon dominującymi formami pracy będą zabawy, gry i sytuacje zadaniowe. Przedszkolaki będą pracować zarówno w całej grupie, w małych zespołach, w parach, a także indywidualnie. Zajęcia w ramach projektu będą prowadzone metodą Numicon, w której obowiązują kolejne etapy pracy zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwego do trudniejszego.
Metoda Numikon wykorzystana w projekcie pozwala na wykorzystanie trzech kluczowych mocnych stron małych dzieci, aby pomóc im zrozumieć liczby. Te trzy mocne strony to:
- umiejętność uczenia się przez działanie,
- umiejętność uczenia się przez patrzenie,
- silne wyczucie wzoru.
Dzieci będą mogły się nimi bawić, przyglądać się i zauważać prawidłowości oraz odkrywać wzory podczas ich używania. Będą także szeregować klocki od najmniejszego do największego, porównywać je, a także uczyć się dostrzegać i układać rytmy.
Fotorelacje z zajęć
Na zajęciach pt: „Zabieranie wzoru”dzieci odejmowały poprzez zakrywanie i porównywanie kształtów,sprawdzały wynik odejmowania za pomocą odpowiedniego kształtu.
Na zajęciach dzieci rozwijały zainteresowania matematyczne - dodawały poprzez ustalenie liczby dwóch kształtów dających jeden, odejmowały poprzez zakrywanie i porównywanie kształtów, sprawdzały wynik odejmowania za pomocą odpowiedniego kształtu.