Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Myszki

Temat tygodnia 24. 01 – 28. 01. 2022r.) Sport to zdrowie
27.
01. 2022 r. Temat dnia: „Medale dla zawodników”

Cele ogólne:

  • rozwijanie sprawności manualnej dzieci, pomysłowości, wyobraźni i poczucia estetyki;
  • rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości przez stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesów oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką.
  1. Zaczynamy zabawą przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

  2. „Zawody sportowe” – rozmowa na temat udziału w zawodach.
    Rodzic prezentuje dziecku fragment transmisji z igrzysk olimpijskich lub zawodów sportowych, a następnie ilustracje przedstawiające zawody sportowe, podium, dekorowanie zawodników. Zwraca uwagę dziecka na zachowanie sportowców podczas odśpiewywania hymnu państwowego, podanie rąk, gratulowanie przeciwnikom, reakcje kibiców. Używa zwrotów: stanąć na podium, mieć satysfakcję, rywalizacja – dzieci definiują je.
    Rodzic prowokuje rozmowę o emocjach: Jak się czuje zwycięzca, a jak przegrany? Dzieci powinny wiedzieć, że sam udział w zawodach jest godny uznania, że nie każdy zdobędzie złoty medal, ale nie należy się poddawać – lepiej trenować, pracować nad formą. Ostatnie zdanie to okrzyk: Nie ważne, kto wygra, kto przegra – liczy się dobra zabawa!

  3. Zimowy rozruch – zestaw ćwiczeń dla dziecihttps://www.youtube.com/watch?v=SnMQAabrV_M

  4. Praca z Kartą pracy „Czytanie i Pisanie” s.38 – wyszukiwanie liter n, N w tekście, odczytywanie wyrazów z użyciem lusterka, rysowanie oburącz po śladzie, rozwijanie percepcji wzrokowej, utrwalenie liter n, N.

  5. Propozycja zajęć popołudniowych:
  1. Zadanie dla chętnych dzieci:

Życzę miłej zabawy!

 


Temat tygodnia 24. 01 – 28. 01. 2022r.) Sport to zdrowie
26. 01. 2022 r. Temat dnia: „Sporty zimowe”

Cele ogólne:          

  • poznanie nazw sportów zimowych, w których wykorzystuje się narty, sanki, łyżwy;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie umiejętności dodawania i stosowania znaków matematycznych: +, =.

  1. Muzyczna rozgrzewka https://www.youtube.com/watch?v=TVFBCa23ByM

  2. „Zimowe sporty” – film edukacyjny dla dzieci.  https://www.youtube.com/watch?v=JnfUtdJkLbo
    Po obejrzeniu filmu rodzic może zapytać dziecko, w jakich dyscyplinach sportów zimowych wykorzystuje się łyżwy, sanki czy narty?

  3. Zaśpiewajcie piosenkę „Zima, zima, zima…”  https://www.youtube.com/watch?v=yaIY-5pz5Hs

  4. „Potrafię dodawać” – ćwiczenia doskonalące umiejętność dodawania w zakresie 10.
  • Proszę rodziców o wydrukowanie dziecku karty pracy. Zadaniem dziecka jest wpisanie w puste prostokąty pod kostkami odpowiednich cyfr, przeliczenie sumy oczek na kostkach i zapisanie jej. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania i prosi dziecko o odczytanie działań, zwracając uwagę na poprawne nazywanie znaków matematycznych (dodać, równa się).
  • Ćwiczenia dodawania z wykorzystaniem klocków Numicon.  Dziecko odczytuje działanie z obrazka  i wskazuje na drugim  obrazku klocek będący jego rozwiązaniem.
  1. Zimowy rozruch – zestaw ćwiczeń dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=SnMQAabrV_M
  2. „Zimowa praca plastyczna” – zapraszam dzieci do wykonania pracy plastycznej o zimowej tematyce, dowolną techniką. Nie macie pomysłu? Może znajdziecie go w tym linku  https://www.mamawdomu.pl/2016/12/zimowe-prace-plastyczne.html
  3. Propozycje zabaw popołudniowych:
  • Spróbujcie nazwać dyscypliny sportów zimowych, jakie uprawiają dzieci przedstawione na obrazku.
  • Karta pracy

 

Życzę miłej zabawy!

 


Temat tygodnia 24. 01 – 28. 01. 2022r.) Sport to zdrowie
25.
01. 2022 r. Temat dnia: „Na narty!”

Cele ogólne:          

  • poznanie liter n, N;
  • kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej;
  • czerpanie radości z umiejętności rozwiązywania rebusów, samodzielnego odczytywania sylab oraz krótkich wyrazów;
  • wzbogacanie słownictwa dzieci o nazwy sprzętów sportowych.

  1. „Płatki śniegu” – zabawa ruchowo-oddechowa. Wydłużanie fazy wydechu.
    Dzieci otrzymują białe skrawki papieru lub kawałki waty. Stają w jednym końcu pokoju. Dmuchając, starają się przenieść papier lub watę na drugi koniec pokoju.

  2. „Na stoku narciarskim” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego. Dzieci opowiadają, co dzieje się na obrazku, używają nazw sprzętu: narty, buty narciarskie, gogle, kijki, kombinezon, rękawiczki.

  3. „N jak narty” – wprowadzenie liter n, N.
    Rodzic pokazuje dziecku obrazek nart i prosi dziecko aby go nazwało, następnie prosi aby:
    - powiedziało jaką głoskę słyszy na początku wyrazu „narty”;
    - wymieniło inne wyrazy zaczynające się głoską „n” (rzeczy, zjawiska, imiona);
    - podzieliło wyraz „narty: na sylaby (nar-ty);
    - podzieliło wyraz "narty" na głoski (n-a-r-t-y)
    Praca z Kartą pracy – prezentacja małej i wielkiej litery n, N, analiza i synteza słuchowa wyrazów zawierających głoskę n, odczytywanie sylab i wyrazów.
    Rodzic wspólnie z dzieckiem omawiają wygląd liter – małej i wielkiej drukowanej i pisanej, ich podobieństwa i różnice. Następnie dziecko dokonuje analizy
    i syntezy wyrazów: narty i Nela, tzn. dzieli wyrazy na sylaby i na głoski. Dzieci podczas dzielenia wyrazu na głoski mogą jednocześnie wskazywać kółeczka
    na modelach wyrazów pod obrazkami.
    Na koniec dzieci kolejno odczytują sylaby i wyrazy zamieszczone w dolnej części.

  4. Zimowy rozruch – zestaw ćwiczeń dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=SnMQAabrV_M

  5. „Wesołe literki” – zabawa manualna.
    Do tej zabawy potrzebna będzie taca i sypki produkt spożywczy, np. kasza manna, mąka lub sól…
    Rodzic wysypuje na tacę cienką warstwę dostępnego produktu, a dziecko rysuje palcem litery n, N (za pierwszym razem rodzic może poprowadzić dłoń dziecka).

  6. „Na nartach” - doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu słowno- -obrazkowego.

  7. Zabawy popołudniowe
  • Praca z kartą pracy „Czytanie i Pisanie” str.37 – utrwalenie liter n, N, pisanie po śladzie i po kropkach, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Spróbujcie rozwiązać rebusy.
  1. Zadania dla chętnych
  • „Narciarz” – praca plastyczna.
    Zadanie dla dziecka: wytnij z kolorowego papieru 8 cienkich prostokątów, 1 gruby prostokąt i jeden kwadrat (rodzic może narysować dziecku figury). Przyklej na białą kartkę figury, tworząc z nich sylwetkę narciarza. Na koniec dorysuj narty i kijki. Gotowe!
  • Odszukaj wszystkie różnice między obrazkami

Życzę miłej zabawy!


Temat tygodnia 24. 01 – 28. 01. 2022r.) Sport to zdrowie
24. 01. 2022 r. Temat dnia: „Bądźmy uczciwi”

Cele ogólne:          

  • uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu;
  • zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu;
  • rozumienie pojęcia uczciwość w kontekście zasady „fair play”.

 

  1. Na początek proponuję przeczytać dziecku wiersz:
    "Elementarz sportowy- Edyta Pawlak
    /źródło: abcsportu.eu/

    Każde dziecko o tym wie:
    Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
    Sport to bardzo ważna sprawa.
    Są reguły, jest zabawa.
    Jest dyscyplin co nie miara,
    część z nich nowa, a część stara.
    Od wędkarstwa, sztuk łowieckich,
    od antycznych igrzysk greckich,
    poprzez dzieje, poprzez lata
    aż do współczesnego świata.
    Każdy znajdzie coś dla siebie
    Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
    Może rolki, koszykówka,
    rower, piłka lub siatkówka,
    szachy, judo czy pływanie
    taniec, skoki, żeglowanie
    biegi, sanki i łyżwiarstwo,
    hokej, snowboard czy narciarstwo?
    Może tenis lub karate?
    Namów mamę, siostrę, tatę.
    Również dla twojego brata
    dobrodziejstwa sportów świata:
    refleks, sprawność, orientacja,
    walka i rywalizacja.
    Ważna jest też ta zasada
    (to zaleta jest, nie wada):
    nie są ważne tu medale,
    lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
    czy szanujesz przeciwnika.
    Jaki jesteś, stąd wynika!
    Sport nauczyć może wiele.
    Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
    a z wszystkiego jedna racja:
    górą sport i rekreacja! 
     
  2. Proszę zadać pytania dotyczące treści wiersza:
    - Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
    - Dlaczego należy uprawiać sport?
    - Co ważne jest w uprawianiu sportu?
    - W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
    - Co to znaczy zasada ,,fair play”?

  3. Teraz czas na zabawę „Głowa, ramiona, kolana…”
    Oto linki pomocnicze do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE lub https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&vl=pl

  4. „Zima, zima, zima, pada, pada śnieg” – słuchanie i nauka piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=yaIY-5pz5Hs

    Zima, zima, zima,
    Pada, pada śnieg.
    Jadę, jadę w świat sankami,
    Sanki dzwonią dzwoneczkami:
    Dzyń, dzyń, dzyń! x3

    Jaka pyszna sanna,
    Parska raźno koń,
    Śnieg rozbija kopytami.
    Sanki dzwonią dzwoneczkami:
    Dzyń, dzyń, dzyń! x3

    Zasypane pola,
    Śniegu cały świat.
    Biała droga hen przed nami,
    Sanki dzwonią dzwoneczkami:
    Dzyń, dzyń, dzyń! x3

  5. „Prawda czy fałsz?” – quiz o ruchu.
    Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.
  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.    PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.  PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.  PRAWDA

  1. Propozycje zabaw popołudniowych:
  1. Zadanie dla chętnych dzieci:

Życzymy dobrej zabawy!


Temat tygodnia 17. 01 – 21. 01. 2022r.) Młodsi i starsi.

21. 01. 2022 r. Temat dnia: „Święto Babci i Dziadka”

Cele ogólne:          

  • budzenie szacunku dla babci i dziadka;
  • wzmacnianie więzi rodzinnych;
  • kształtowanie umiejętności opowiadania na konkretny temat;
  • doskonalenie umiejętności konstruowania wielozdaniowych wypowiedzi.
  1. Na początek zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Babcia i Dziadek”
    https://www.youtube.com/watch?v=RvRGZcGsBFw&t=102s&ab_channel=PanNauczanka

 

  1.  „Moi dziadkowie” – praca plastyczna.
    Proponuję Wam wykonać portrety Babci i Dziadka. Możecie je narysować kredkami, flamastrami lub pastelami, albo łącząc różne techniki plastyczne. Postarajcie się uchwycić w rysunkach charakterystyczne cechy wyglądu waszych dziadków, np.: kolor włosów, fryzura, wąsy, okulary, itp.
    Do portretów możecie wykonać ozdobną ramkę inną techniką, np. wykleić kolorowym papierem.
    Wasze prace mogą być pięknym dodatkiem do życzeń.

 

  1. Ćwiczenia ruchowe – Ciasteczka dla babci i dziadka
    https://www.youtube.com/watch?v=kQx_by_Bv-w&ab_channel=AkademiaKrokietaiLamy

 

  1. Praca z kartą pracy Czytanie i Pisanie - strona36.
     Odczytajcie tekst słowno-obrazkowy i spróbujcie samodzielnie opowiedzieć  historyjkę.

 

  1. Kiedy Babcia była mała - wesoła piosenka dla Babci i Dziadka – zaśpiewajcie piosenkę i wesoło bawcie się przy niej.
    Źródło: YouTube Video: com/watch?v=LFdIqhUxPDI

  2. Propozycje zabaw popołudniowych:
  • Gimnastyka buzi i języka. https://www.youtube.com/watch?v=8tMKmT8hgk8&feature=emb_title
  • „Serce dla dziadka” – ćwiczenie motoryczne z wykorzystaniem W8.
    Dzieci, które nie wykonały jeszcze pracy, wypychają serce i kolorowe paski, a następnie przewlekają paski przez nacięcia w sercu według podanego wzoru.


  1. Zadanie dla chętnych dzieci:



Życzymy dobrej zabawy!