Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Biedronki uczą się

W styczniu uczymy się:
Wiersza pt.
"Po co są babcia i dziadek?" M. Mazan

Po co są babcia i dziadek?
To bardzo łatwe pytanie.
Babcia na przykład jest po to,
by mówić do mnie "kochanie".
Dziadek na pewno jest po to,
by ze mną śpiewać piosenki
i mnie zabierać do kina
lub czasem do cukierenki.
Co lubią babcia i dziadek?
Lubią się ze mną spotykać,
brać mnie na spacer do parku
i różne książki mi czytać.
I to się świetnie złożyło.
A czemu świetnie? Czy wiecie?
Bo ja też babcię i dziadka
lubię najbardziej na świecie!


Piosenki pt. „Babcia i dziadek”.

1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.

Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref:I co , i co , że babcia nam urosła ,

że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.

I co , i co , to ważne że mam babcię ,

że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.

Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,

że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.

I co , i co , to ważne że mam dziadka ,

że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.

Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co , i co , że trochę nam urośli , że nie są dzieciakami ,

że ważni z nich dorośli.

I co , i co , to ważne że są z nami , niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

 

język angielski

Słownictwo kluczowe:
mummy- mama
daddy-tata
sister-siostra
brother-brat
grandma-babcia
grandpa-dziadek
baby-dziecko
snowman-bałwan
scarf-szalik
hat-czapka
buttons-guziki
snowball-kulka śniegu
snowflake- płatek śniegu
king- król
queen-królowa
princess-księżniczka
dragon-smok
fairy-wróżka
knight-rycerz
I want to be a (princess/knight/..)
What season is it? It’s (winter/spring/…)

Piosenka:
„I’m a little snowman”
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

In a Fairy- tale Land”
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a princess! Look at me!

Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a king! Look at me!

Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a quenn! Look at me!

Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a fairy! Look at me!

Shhh…Listen! Listen! What is it?
There’s dragon! A big, big dragon!
come on everyone! Run away with me! aaaaaaa!

 

Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc styczeń  :

Treści programowe:

      • Treści programowe:

        • zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;

        • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;

        • porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;

        • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);

        • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

        • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;

        • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;

        • utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy);

        • przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem;

        • przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

        • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rak, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;

        • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;

        • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;

        • prezentowanie swoich wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania;

        • uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań , zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;

        • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;

        • opowiadanie o sobie w grupie rówieśniczej uczestniczenie w zabawach polegających na odtwarzaniu dźwięków, np. w zabawie w echo melodyczne, wokalne;

        • aktywne słuchanie rozmówcy;

        • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;

        • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;

        • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;

        • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo -skutkowego, poznawania samego siebie;

        •