Biedronki uczą się
W styczniu uczymy się:
Wiersza pt.
"Po co są babcia i dziadek?" M. Mazan
Po co są babcia i dziadek?
To bardzo łatwe pytanie.
Babcia na przykład jest po to,
by mówić do mnie "kochanie".
Dziadek na pewno jest po to,
by ze mną śpiewać piosenki
i mnie zabierać do kina
lub czasem do cukierenki.
Co lubią babcia i dziadek?
Lubią się ze mną spotykać,
brać mnie na spacer do parku
i różne książki mi czytać.
I to się świetnie złożyło.
A czemu świetnie? Czy wiecie?
Bo ja też babcię i dziadka
lubię najbardziej na świecie!
Piosenki pt. „Babcia i dziadek”.
1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Ref:I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!
Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!
3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
Ref. I co , i co , że trochę nam urośli , że nie są dzieciakami ,
że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami , niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.
język angielski
Słownictwo kluczowe:
mummy- mama
daddy-tata
sister-siostra
brother-brat
grandma-babcia
grandpa-dziadek
baby-dziecko
snowman-bałwan
scarf-szalik
hat-czapka
buttons-guziki
snowball-kulka śniegu
snowflake- płatek śniegu
king- król
queen-królowa
princess-księżniczka
dragon-smok
fairy-wróżka
knight-rycerz
I want to be a (princess/knight/..)
What season is it? It’s (winter/spring/…)
Piosenka:
„I’m a little snowman”
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
„In a Fairy- tale Land”
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a princess! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a king! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a quenn! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a fairy! Look at me!
Shhh…Listen! Listen! What is it?
There’s dragon! A big, big dragon!
come on everyone! Run away with me! aaaaaaa!
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc styczeń :
Treści programowe:
Treści programowe:
zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy);
przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem;
przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rak, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
prezentowanie swoich wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania;
uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań , zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
opowiadanie o sobie w grupie rówieśniczej uczestniczenie w zabawach polegających na odtwarzaniu dźwięków, np. w zabawie w echo melodyczne, wokalne;
aktywne słuchanie rozmówcy;
wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo -skutkowego, poznawania samego siebie;