Biedronki uczą się
W lutym uczymy się:
Wiersza pt. "Planety " B. Formy
Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?
Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.
A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.
Piosenki pt: " Bajkowe marzenia" sł. i muz. K. Gowik.
Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być, kim tylko chcesz
i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz,
wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=PfE0iyosJL4
język angielski
Słownictwo kluczowe:
mummy- mama
daddy-tata
sister-siostra
brother-brat
grandma-babcia
grandpa-dziadek
baby-dziecko
snowman-bałwan
scarf-szalik
hat-czapka
buttons-guziki
snowball-kulka śniegu
snowflake- płatek śniegu
king- król
queen-królowa
princess-księżniczka
dragon-smok
fairy-wróżka
knight-rycerz
I want to be a (princess/knight/..)
What season is it? It’s (winter/spring/…)
Piosenka:
„I’m a little snowman”
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
„In a Fairy- tale Land”
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a princess! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a king! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a quenn! Look at me!
Who?Who? Who do you want to be?
I want to be a fairy! Look at me!
Shhh…Listen! Listen! What is it?
There’s dragon! A big, big dragon!
come on everyone! Run away with me! aaaaaaa!
Założenia pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc luty :
Treści programowe:
Treści programowe:
zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy);
przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem;
przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rak, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
prezentowanie swoich wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania;
uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań , zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
opowiadanie o sobie w grupie rówieśniczej uczestniczenie w zabawach polegających na odtwarzaniu dźwięków, np. w zabawie w echo melodyczne, wokalne;
aktywne słuchanie rozmówcy;
wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo -skutkowego, poznawania samego siebie;