Pszczółki uczą się
W lutym dzieci uczą się :
Piosenki ,,Kosmiczne niedźwiedzie'' (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Na północnym niebie mieszkają niedźwiedzie,
znane wszystkim do tej pory jako gwiazdozbiory.
Tuli swoje dziecko Wielka niedźwiedzica,
a na Ziemi wielu ludzi widok ten zachwyca.
Ref: Na niebie wcale nie jest nudno, ciągle się coś dzieje!
Przed meteorem uciec trudno i wiatr kosmiczny wieje!
Chroni mama niedźwiedzica
małego niedźwiadka swego
i robi z nim babki z pyłu kosmicznego
i robi z min babki z pyłu kosmicznego.
2. Pomagają mamie przyjazne planety,
ciocia Wenus łapie dla niej gwiazdki i komety.
Bawi się radośnie Mała Niedźwiedzica,
wujek Jowisz biega z nią po kosmicznych ulicach.
Ref: Na niebie...
Wiersza „Kolory planet”
Pierwszy najbliżej jest Merkury
W kolorze opalonej skóry
Rzec można pomarańczowo – brązowy
Przez słońce przypalony
Druga to Wenus planeta gorąca
Pomarańczowa też od słońca
Pełna kraterów po wulkanach
Planetą kobiet jest nazwana
Trzecia już wiecie Ziemia nasz dom
W niebiesko – zielony wpada ton
Księżyc – naturalny Ziemi satelita
Rozświetla niebo, gdy Słońce znika
Kolor czerwony ma planeta czwarta
Zainteresowania naukowców warta
Badają go sondy, szukają oznak życia
Najbardziej z planet Mars nas zachwyca
Jowisz to piąta od Słońca planeta
Beż z pomarańczem- barw jego paleta
Największy ze wszystkich planet w układzie
Skład tego olbrzyma oparty na gazie
Też z gazu Saturn, szósty na orbicie
Żółto – beżowe prowadzi życie
Z lodu i pyłu pierścień jak zasłona
Przed naukowcami tajemnice chowa
Uran to olbrzym w swej wielkości trzeci
Jasno niebieskim kolorem „świeci”
Siódma planeta widoczna w nocy mroku
Została odkryta z pomocą teleskopu
Ostatni w kolejce najdalej od Słońca
Neptun, co bardzo nie lubi gorąca
Fioletowo niebieski kolor ma
Od nazwy mórz władcy każdy go zna
Język angielski:
Słownictwo kluczowe:
legs-nogi
hands-dłonie
head-głowa
tummy-brzuch
eyes-oczy
ears-uszy
nose-nos
mouth-usta
pat-poklepać
shake-potrząsać
stretch-rozciągać się
What is it?
sofa-sofa
chest-skrzynia
picture-obraz
bath-wanna
cooker-kuchenka
bed-łóżko
wall-ściana
roff-dach
door-drzwi
window-okno
chimney-komin
kitchen-kuchnia
bathroom-łazienka
living room-salon
bedroom-sypialnia
hall- hol
attic-strych
Where is the (sofa/bed/…)?
It’s in the (kitchen/bedroom/..)
Piosenka:
„Me”
Tis my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Head!
Eyes!
Nose!
Ears!
Mouth!
Teeth!
Chin!
Cheeks!
This is my neck.
This is my chest.
This is my back.
This is my stomach.
These are my shoulders.
These are my arms.
These are my hands.
These are my fingers.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Neck!
Chest!
Back!
Stomach!
Shoulders!
Arms!
Hands!
Fingers!
These are my legs.
These are my knees.
These are my feet.
These are my toes.
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.
Legs!
Knees!
Feet!
Toes!
Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
This is me!
Cele do pracy wychowawczo-dydaktycznej na styczeń:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
- określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
- wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
- tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;