Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki uczą się

W lutym dzieci uczą się :

Piosenki ,,Kosmiczne niedźwiedzie'' (sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Na północnym niebie mieszkają niedźwiedzie,

znane wszystkim do tej pory jako gwiazdozbiory.

Tuli swoje dziecko Wielka niedźwiedzica,

a na Ziemi wielu ludzi widok ten zachwyca.

Ref: Na niebie wcale nie jest nudno, ciągle się coś dzieje!

Przed meteorem uciec trudno i wiatr kosmiczny wieje!

Chroni mama niedźwiedzica

małego niedźwiadka swego

i robi z nim babki z pyłu kosmicznego

i robi z min babki z pyłu kosmicznego.

2. Pomagają mamie przyjazne planety,

ciocia Wenus łapie dla niej gwiazdki i komety.

Bawi się radośnie Mała Niedźwiedzica,

wujek Jowisz biega z nią po kosmicznych ulicach.

Ref: Na niebie...

Wiersza „Kolory planet”

Pierwszy najbliżej jest Merkury

W kolorze opalonej skóry

Rzec można pomarańczowo – brązowy

Przez słońce przypalony

Druga to Wenus planeta gorąca

Pomarańczowa też od słońca

Pełna kraterów po wulkanach

Planetą kobiet jest nazwana

Trzecia już wiecie Ziemia nasz dom

W niebiesko – zielony wpada ton

Księżyc – naturalny Ziemi satelita

Rozświetla niebo, gdy Słońce znika

Kolor czerwony ma planeta czwarta

Zainteresowania naukowców warta

Badają go sondy, szukają oznak życia

Najbardziej z planet Mars nas zachwyca

Jowisz to piąta od Słońca planeta

Beż z pomarańczem- barw jego paleta

Największy ze wszystkich planet w układzie

Skład tego olbrzyma oparty na gazie

Też z gazu Saturn, szósty na orbicie

Żółto – beżowe prowadzi życie

Z lodu i pyłu pierścień jak zasłona

Przed naukowcami tajemnice chowa

Uran to olbrzym w swej wielkości trzeci

Jasno niebieskim kolorem „świeci”

Siódma planeta widoczna w nocy mroku

Została odkryta z pomocą teleskopu

Ostatni w kolejce najdalej od Słońca

Neptun, co bardzo nie lubi gorąca

Fioletowo niebieski kolor ma

Od nazwy mórz władcy każdy go zna

Język angielski:

Słownictwo kluczowe:
legs-nogi
hands-dłonie
head-głowa
tummy-brzuch
eyes-oczy
ears-uszy
nose-nos
mouth-usta
pat-poklepać
shake-potrząsać
stretch-rozciągać się
What is it?
sofa-sofa
chest-skrzynia
picture-obraz
bath-wanna
cooker-kuchenka
bed-łóżko
wall-ściana
roff-dach
door-drzwi
window-okno
chimney-komin
kitchen-kuchnia
bathroom-łazienka
living room-salon
bedroom-sypialnia
hall- hol
attic-strych
Where is the (sofa/bed/…)?
It’s in the (kitchen/bedroom/..)

Piosenka:

„Me”
Tis my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Head!
Eyes!
Nose!
Ears!
Mouth!
Teeth!
Chin!
Cheeks!

This is my neck.
This is my chest.
This is my back.
This is my stomach.
These are my shoulders.
These are my arms.
These are my hands.
These are my fingers.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Neck!
Chest!
Back!
Stomach!
Shoulders!
Arms!
Hands!
Fingers!

These are my legs.
These are my knees.
These are my feet.
These are my toes.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Legs!
Knees!
Feet!
Toes!

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
This is me!

Cele do pracy wychowawczo-dydaktycznej na styczeń:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;

zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy

  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;

podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny

  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
  • wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;