Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki uczą się

W styczniu dzieci uczą się :

Piosenki "Dzień Babci i Dziadka"

Wiem, że nie biegasz już tak szybko
Jak rok temu albo dwa
Ale dziękuję tobie, dziadku
Że chcesz ze mną w piłkę grać
Wiem, że nie widzą już wyraźnie
Twoje oczy piękne tak
Ale to ty najlepiej, babciu
Czytasz bajkę, nie chcę spać
Wróć, przeczytaj jeszcze raz
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was znam
Chyba całe życie
Wy mnie tylko chwilę
Niech ta chwila jak najdłużej trwa
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Ktoś pomalował wasze włosy
Białą farbą, fajnie tak
On jest malarzem i lekarzem
Co o każde życie dba
Niech wam dużo zdrowia da
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was znam
Chyba całe życie
Wy mnie tylko chwilę
Niech ta chwila jak najdłużej trwa
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Mama mamy
Tata taty
Mama taty
Tata mamy
Kogo my tu mamy
Mama mamy
Tata taty
Mama taty
Tata mamy
Kogo my tu mamy
Mama mamy
Tata taty
Mama taty
Tata mamy
Kogo my tu mamy
Mama mamy
Tata taty
Mama taty
Tata mamy
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was znam
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was znam
Chyba całe życie
Wy mnie tylko chwilę
Niech ta chwila jak najdłużej trwa
Moja droga babciu
Mój kochany dziadku
Jak to dobrze, że was mam

Wiersza D. Gellner "Wiatr"

Zaskrzypiała furtka biała,
na zawiasach się zachwiała.
To wiatr wchodzi bez pytania!
Krzak z szacunkiem mu się kłania,
tak się kłania, że dotyka
krzaczym nosem do chodnika.
O i drzewo się schyliło-
w głowie mu się zakręciło.
A te kwiaty zwariowały
w rękę wiatr pocałowały.
Więc ja także, przerażona,
cała zginam się w ukłonach.
Wstążka z głowy mi zlatuje,
ale ja się nie przejmuję.
Kłaniam się na wszystkie strony,
a wiatr wieje zachwycony.

Język angielski:

„ Hello, hello”

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

 

„Walking, walking”

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump. Jump jump jump.
Swimming swimming swimming.
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep.

Wake up!
It’s time to go!
Are you ready to go fast?
Okay!

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Whew!

Cele do pracy wychowawczo-dydaktycznej na styczeń:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;

zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy

  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;

podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny

  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
  • wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • tworzenie różnych przestrzennych kompozycji z wykorzystaniem palców, dłoni, całego ciała;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnych materiałów, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;