Innowacje
Innowacja pedagogiczna „Sport równa się emocje”
Realizowana w grupie VII "Żabki" i VIII "Kreciki" od 01.2023- 06.2023
W trakcie realizacji innowacji dzieci poznają metody radzenia sobie z emocjami, które odczuwają w momencie silnego wzburzenia. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń będą miały możliwość oceny zachowań swoich i kolegów, nauczą się nazywania odczuwanych emocji. Poznają również zasadę fair-play, której założeniem jest to, że gra się nie tylko po to, aby za wszelką cenę wygrać, ale dla samego sportu, radości z gry, zdrowej rywalizacji i przestrzegania przepisów.
Główne cele innowacji:
- zachęcanie dzieci do aktywności ruchowej
- rozumienie zasad zdrowej rywalizacji
- zapoznanie dzieci z technikami radzenia sobie ze stresem
- kształtowanie u dzieci umiejętnego radzenia sobie z emocjami w sytuacji porażki
- podniesienie poziomu poczucia własnej wartości bez obniżania samooceny u innych
- rozwijanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych
- kształtowanie umiejętności przeżywania emocji w sposób akceptowany społecznie
Realizatorami innowacji są: Magdalena Bryl, Magdalena Bartnicka, Edyta Najberg- Pietrzak.
Fotorelacje z innowacji
Innowacja "Sprytne rączki"
Realizowana w grupie IX „Jaskółki” od 01.02.2023 do 28.04.2023
Innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki” to odpowiedź na zauważone problemy dzieci w zakresie motoryki małej, dużej oraz grafomotoryki. Każde spotkanie będzie miało charakter zabawowy, pobudzi wyobraźnię dzięki czemu dzieci będą mogły oderwać się od codzienności. Zajęcia zostały opracowane zgodnie z Programem Terapii Ręki oraz innowacyjną metodą stymulacji polisensorycznej- oddziaływującej na zmysły: wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi, dotyku, propriocepcji (czucie głębokie, w jakim położeniu znajdują się części ciała).
Główne cele innowacji:
- doskonalenie rozwoju motoryki dużej, małej oraz grafomotoryki,
- doskonalenie pracy układu nerwowego poprzez stymulację wielozmysłową,
- wdrażanie do wykonywania ćwiczeń i zabaw z należytą starannością,
- rozwijanie świadomości roli aktywności fizycznej oraz potrzeby dbania o zdrowie.
Za realizację innowacji odpowiedzialna jest Agnieszka Radzyńska
Fotorelacje z innowacji
Innowacja „Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss"
Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss daje dzieciom okazję uczestniczenia w utworze muzycznym, przeniknięcia do jego struktury, a w konsekwencji radosny i rozumny odbiór dzieła. Dzieci odczuwają i przeżywają radość wspólnoty tworzenia, dostępną, jakby się mogło wydawać, tylko artystom. Metoda aktywnego słuchania muzyki pozwala na swobodną zamianę ról, jakie mogą pełnić dzieci w danym utworze muzycznym, raz występując w roli wykonawcy, a za chwilę wcielając się w dyrygenta. Dzięki tej metodzie, kształcą swoją wyobraźnię dźwiękową. Słuchanie muzyki metodą Batii Strauss integruje różne formy aktywności: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. Pozwala w sposób niewerbalny odkryć różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo i rytm oraz dynamikę i barwę.