Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacje

Innowacja pedagogiczna „Sport równa się emocje”

Realizowana w grupie VII "Żabki" i VIII "Kreciki" od 01.2023- 06.2023

W trakcie realizacji innowacji dzieci poznają metody radzenia sobie z emocjami, które odczuwają w momencie silnego wzburzenia. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń będą miały możliwość oceny zachowań swoich i kolegów, nauczą się nazywania odczuwanych emocji. Poznają również zasadę fair-play, której założeniem jest to, że gra się nie tylko po to, aby za wszelką cenę wygrać, ale dla samego sportu, radości z gry, zdrowej rywalizacji i przestrzegania przepisów.

Główne cele innowacji:

  •  zachęcanie dzieci do aktywności ruchowej
  • rozumienie zasad zdrowej rywalizacji
  • zapoznanie dzieci z technikami radzenia sobie ze stresem
  • kształtowanie u dzieci umiejętnego radzenia sobie z emocjami w sytuacji porażki
  • podniesienie poziomu poczucia własnej wartości bez obniżania samooceny u innych
  • rozwijanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych
  • kształtowanie umiejętności przeżywania emocji w sposób akceptowany społecznie

Realizatorami innowacji są: Magdalena Bryl, Magdalena Bartnicka, Edyta Najberg- Pietrzak. 

Innowacja "Sprytne rączki"

Realizowana w grupie IX „Jaskółki” od 01.02.2023 do 28.04.2023

Innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki” to odpowiedź na zauważone problemy dzieci w zakresie motoryki małej, dużej oraz grafomotoryki. Każde spotkanie będzie miało charakter zabawowy, pobudzi wyobraźnię dzięki czemu dzieci będą mogły oderwać się od codzienności. Zajęcia zostały opracowane zgodnie z Programem Terapii Ręki oraz innowacyjną metodą stymulacji polisensorycznej- oddziaływującej na zmysły: wzroku, słuchu, węchu, smaku, równowagi, dotyku, propriocepcji (czucie głębokie, w jakim położeniu znajdują się części ciała).

Główne cele innowacji:

  • doskonalenie rozwoju motoryki dużej, małej oraz grafomotoryki,
  • doskonalenie pracy układu nerwowego poprzez stymulację wielozmysłową,
  • wdrażanie do wykonywania ćwiczeń i zabaw z należytą starannością,
  • rozwijanie świadomości roli aktywności fizycznej oraz potrzeby dbania o zdrowie.

Za realizację innowacji odpowiedzialna jest Agnieszka Radzyńska

Innowacja „Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss"

Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss daje dzieciom okazję uczestniczenia w utworze muzycznym, przeniknięcia do jego struktury, a w konsekwencji radosny i rozumny odbiór dzieła. Dzieci odczuwają i przeżywają radość wspólnoty tworzenia, dostępną, jakby się mogło wydawać, tylko artystom. Metoda aktywnego słuchania muzyki pozwala na swobodną zamianę ról, jakie mogą pełnić dzieci w danym utworze muzycznym, raz występując w roli wykonawcy, a za chwilę wcielając się w dyrygenta. Dzięki tej metodzie, kształcą swoją wyobraźnię dźwiękową. Słuchanie muzyki metodą Batii Strauss integruje różne formy aktywności: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. Pozwala w sposób niewerbalny odkryć różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo i rytm oraz dynamikę i barwę.